[Exchange] Probleem extra domein

Pagina: 1
Acties:

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit hier met het volgende probleem in Exchange, wij hebben een aantal domeinen die allemaal van ons zijn, en er is ook nog een domein dat niet van ons is, maar een e-mail adres op dat domein wordt wel naar ons geforward (bv: bla@bla.nl).

Als ik nu in m'n recipient policy aanvink dat we verantwoordelijk zijn voor alle mail-delivery op dat domein dan komt de mail op bla@bla.nl wel aan in exchange, maar als er dan een mailtje vanuit deze organisatie naar dat domein gestuurd wordt komt die niet aan, omdat exchange dat e-mail adres niet herkent.
Als ik niet aanvink dat we verantwoordelijk zijn voor alle mail-delivery op dat domein dan kunnen we wel mail versturen naar dat domein, maar dan komt de mail voor bla@bla.nl weer niet aan hier, hij wordt wel vanaf de pop3 server opgehaald, maar komt niet in de mailbox terecht.

Edit:
Ziet er naar uit dat de mail voor dat e-mail adres helemaal niet meer bezorgd wordt, ik ga even verder zoeken waar het dan aan kan liggen, want met dat vinkje heeft het niet veel te maken denk ik?

[ Voor 11% gewijzigd door bcd87 op 26-02-2007 11:52 ]

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
Als je niet verantwoordelijk bent voor het domein moet je ook niet je policy aanpassen dat je dat wel bent. Want je exchange server zal nooit de mail het internet opgooien als hij er zelf verantwoordelijk voor is.

Naar welk adres wordt het verstuurd en naar welk adres staat de forward aan? Hij zou het moeten forwarden naar een adres binnen 1 van jouw domeinen.