Toon posts:

Monitor piept...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een veel stillere PC heb, merkte ik dat m'n monitor piepte. Een soort raar constant zoomgeluid. Het is een Samsung 19" 4ms...
Het is alleen als het beeld echt aanstaat, bij standby modus is het niet het geval...

is dat normaal en wat kan het zijn?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 22:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit zijn vermoedelijk spoeltjes die trillen. Veelal zijn spoelen bedekt met een laklaag om dit tegen te gaan, maar als deze laklaag loslaat beginnen ze te trillen. Dit kun je veelal verhelpen door er zelf iets overheen te smeren, ik heb wel eens gelezen dat iemand haarlak gebruikte, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Toen ik nog in de printbouw zat gebruikte we hier siliconenkit voor.

Verwijderd

Nagellak doet ook wonderen !

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 11:05
ik wil dit toppic niet kapen maar...
Mijn monitor piept ook, maar dat is niet het enige. Af en toe dan trekt het beeld naarbinnen ( op deze manier:[ ) ( ] ) en als ik dan op het beeld ga slaan dan schiet het beeld weer naar de buitenkanten toe.

Kan je hier ook wat tegen doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Proqzor op 26-02-2007 10:52 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mijn monitor gebeurt dat ook als ik de brightness heel laag zet. Je zou dus eens kunnen proberen om dat omhoog te zetten.. .

Verwijderd

Wees blij als ik al m'n pc's uitzet hoor ik de amoureuze geluiden van de bovenburen die hun verbintenis aan het bevestigen zijn. :X

Ik heb wel eens gehoord dat dat spul op spoelen e.d. schellak heet. Vraag het bij de electronicaboer zou ik zeggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 15:19 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 16:08
:+

Bij mijn oude Trust 17" CRT hielp het om de refresh-rate wat lager te zetten. Een kloddertje hotglue schijnt overigens ook goed te helpen tegen trillende spoeken, maar dan moet je hem open gaan schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... even testen allemaal. Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik dacht dat dit soort problemen alleen bij CRT monitoren het geval waren. Zware tegenvaller. M'n andere LCD piept ook merkte ik... :r

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het hier gaat om een 930BF zet de brightness dan maar eens hoger dan 75.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:32:
Als het hier gaat om een 930BF zet de brightness dan maar eens hoger dan 75.
Het werkt inderdaad! _/-\o_

Wat absurd eigenlijk, kan Samsung geen betere monitoren maken :r
Pagina: 1