Beste usb netwerk adapter icm edimax modem en Vista

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Mijn vraag is dus, welke usb wifi adapter is gemakkelijk in het gebruik, redelijk te beveiligen, en goed werkend in combinatie met een Edimax br6204wg. Het systeem is Vista. Ik dacht zelf gewoon aan een goedkope sweex, maar daar lees ik minder goede berichten over.

Alvast bedankt!

Verwijderd

NOFI maar een Edimax is nou ook niet bepaald een briljant stuk hardware ;) . ICM met Vista kan ik je de Linksys RA2500 gebaseerde adapters wel aanraden, werken zelfs stabiel met SpeedTouches op 54mbps met WPA codering.

• SaN
Ok dan, bedankt voor je antwoord. deze bijvoorbeeld? LINK Die edimax was inderdaad gewoon lekker goedkoop >:)

edit: Is het trouwens niet makkelijker om ook een edimax adapter te kopen? Deze bijvoorbeeld? LINK Of maakt dat niks uit voor het "verbindingsgemak"?

[ Voor 69% gewijzigd door SaN op 26-02-2007 11:57 ]

• SaN
Ik ging net even naar de gsm dokter (die dicht is op maandag :() Kom ik langs de computerland, ik even naar binnen voor de zekerheid hebben ze een linksys in de aanbieding voor 22,50. De G uitvoering, die kost 33 euro in de pricewatch geloof ik. Ik heb hem maar meegenomen. Ben benieuwd...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

USB?
Netwerk?

Waarom is pci geen optie?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SaN
Oh dat ben ik helemaal vergeten neer te zetten. Dit is voor een kennis, die hadden een draadloos netwerk met een pci kaart in de oude pc. Nu hebben ze een nieuwe kant en klare pc gekocht zonder draadloze netwerkkaart en met een dikke garantiezegel. Ik kan die oude pci kaart dus niet meer overzetten. Ze kunnen wel met die pc terug naar alternate om er daar een nieuwe in te laten zetten, maar dan betaal je dus voor een nieuwe kaart en het inbouwen...

Vandaar usb.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sander-sp schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:58:
Oh dat ben ik helemaal vergeten neer te zetten. Dit is voor een kennis, die hadden een draadloos netwerk met een pci kaart in de oude pc. Nu hebben ze een nieuwe kant en klare pc gekocht zonder draadloze netwerkkaart en met een dikke garantiezegel. Ik kan die oude pci kaart dus niet meer overzetten. Ze kunnen wel met die pc terug naar alternate om er daar een nieuwe in te laten zetten, maar dan betaal je dus voor een nieuwe kaart en het inbouwen...

Vandaar usb.
Ben jij zo iemand die een garantie zegel ziet en dan bang wordt?
Zo'n zegel zegt weinig tot niets... als zo'n pc stuk gaat zullen ze iets moeilijker doen, maar als je dan zegt dat er enkel die kaart in is gezet, mogen ze er niet moeilijk over doen (tenzij die kaart door ondeskundig inbouwen/gebruik de boosdoener is)

• SaN
teigetjuh schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:08:
[...]

Ben jij zo iemand die een garantie zegel ziet en dan bang wordt?
Zo'n zegel zegt weinig tot niets... als zo'n pc stuk gaat zullen ze iets moeilijker doen, maar als je dan zegt dat er enkel die kaart in is gezet, mogen ze er niet moeilijk over doen (tenzij die kaart door ondeskundig inbouwen/gebruik de boosdoener is)
Zo iemand? Ik heb even gebeld met Alternate, en die konden mij vertellen dat als ik de zegel verbrak ik geen garantie meer had op de volledige pc, maar alleen op losse componenten. Dan moet ik dus voor die kennissen van mij gaan uitzoeken wat er precies kapot is, terwijl ze nu die pc bij Alternate neer kunnen zetten en een paar dagen later weer volledig werkend op kunnen halen... Niet bang dus, maar ook geen zin in gezeur.

Verder lijkt dit me wel een makkelijke oplossing. Als er nou geen usb wifi adapters bestonden had ik natuurlijk wel iets geregeld met Alternate. Maar voor 22,50 kan je toch eigenlijk niet gaan lopen tobben.

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 26-02-2007 15:20 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sander-sp schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:15:
[...]

Zo iemand? Ik heb even gebeld met Alternate, en die konden mij vertellen dat als ik de zegel verbrak ik geen garantie meer had op de volledige pc, maar alleen op losse componenten. Dan moet ik dus voor die kennissen van mij gaan uitzoeken wat er precies kapot is, terwijl ze nu die pc bij Alternate neer kunnen zetten en een paar dagen later weer volledig werkend op kunnen halen... Niet bang dus, maar ook geen zin in gezeur.

Verder lijkt dit me wel een makkelijke oplossing. Als er nou geen usb wifi adapters bestonden had ik natuurlijk wel iets geregeld met Alternate. Maar voor 22,50 kan je toch eigenlijk niet gaan lopen tobben.
Okee... Ieder zijn keuze...voor jouw argument valt ook wat te zeggen....
Vind het trouwens van alternate een vreemde redenering. Zelfs grotere merken met een zegel (Fujitsu Siemens) Doen er namelijk niet moeilijk over....

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

sander-sp schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:15:
[...]

In dat geval zou ik eisen dat ze dat ding voor niets inbouwen ;)
Is overigens meestal ook geen probleem als je het pci kaartje daar koopt.

PCI is imho beter voor netwerken (eigenlijk is usb alleen maar voor wat simpele dingen als toetsenbordjes, memorystickjes etc, voor hdd's heb je firewire), maar als alternate iets met zegeltjes doet moeten ze ook gratis de boel inbouwen.
Achterlijk als je daarvoor moet betalen terwijl je het zelf niet *mag* doen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SaN
Ja, wat jullie zeggen is natuurlijk ook allemaal waar. Maar zoals ik al zei, ik had niet heel erg veel zin in veel heen en weer gebel terwijl die mensen waar ik het voor doe het totaal geen probleem vinden om 22,50 uit te geven voor een usb stickje. Ik heb het zooitje trouwens gisteren geinstalleerd en alles is goed gegaan, vol bereik en een goede stabiele internetverbinding. Case closed... 8)
Pagina: 1