Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
ER ZIT EEN FOP 38 IN EN 5X 80MM
DUS HERRIE GENOEG, FF DIE 5X 80MM UITZETTEN...zo dat is wat beter.
echter die fop38 maakt ook al veel herrie.
denk dat ik een topic over start om dat klote ding wat zachter te krijgen
Verwijderd
kasten????Op zondag 04 februari 2001 23:33 schreef Mutant het volgende:
Tja, ik wil binnen kort een andere kast gaan kopen, een aopen ofzo denk ik maar ik wil efe weten welke kasten nou een beetje geluidsarm zijn.
dat hangt van de voeding + koelers af
kast zelf maakt geen geluid.
stilste voeding: enermax
Verwijderd
stuk of 7 geloof ik
maar moet nog een stuk blauw plexiglas op
dus kast is nog nie helemaal dicht.. dus herrie zal iets minder worde
ik heb eeb suberorb (kabaalmaker)met oordopjes
Verwijderd
Ik heb 12 fan's in mijn kast.
2 stacked 8cm voorin
1 slotkoeler 8cm
2 op mijn V5 4cm
1 in mijn Gorb 4cm
1 in mijn voeding 8cm
1 achter mijn CPU 8cm (en hij hangt ook nog aan de buitenkant)
1 boven in mijn kast 8cm
3 in mijn baykoeler 4cm
Met alles (behalve mijn baykoeler, CPU, Voeding) op 7V is het nog best te verdragen en is hij niet echt luidruchtig te noemen. Met alles op 12V is het net een stofzuiger, misschien ietsjes minder hard. Maar als je zit te gamen valt het gezuig niet echt op
Verwijderd
da stofzuiger geluid had ik met me oude kastOp zondag 04 februari 2001 23:38 schreef AMADEUZ het volgende:
Uit 0 dB
Ik heb 12 fan's in mijn kast.
2 stacked 8cm voorin
1 slotkoeler 8cm
2 op mijn V5 4cm
1 in mijn Gorb 4cm
1 in mijn voeding 8cm
1 achter mijn CPU 8cm (en hij hangt ook nog aan de buitenkant)
1 boven in mijn kast 8cm
3 in mijn baykoeler 4cm
Met alles (behalve mijn baykoeler, CPU, Voeding) op 7V is het nog best te verdragen en is hij niet echt luidruchtig te noemen. Met alles op 12V is het net een stofzuiger, misschien ietsjes minder hard. Maar als je zit te gamen valt het gezuig niet echt op
dat was een Gateway server kast met 150 MM fans erin
Verwijderd
kan dat met de fop38 ook? hoeveel graden verschil scheelt dat dan?
Verwijderd
Vraag aan een lekkere vriendin of ze wil blazen i.p.v. zuigen.....
Verder heb ik nog een spire koeler op mn cpu en een coolermaster fan op mn voodoo3.. maar die maken niet zo veel herrie.. mn seagate HD hoor je wel redelijk hard, maar dat komt vooral omdat mn kast altijd open staat..
Verwijderd
Voor dat eerste kijk hierhoe doe je ze op 7v ??
kan dat met de fop38 ook? hoeveel graden verschil scheelt dat dan?
http://www.virtualhideout.net/images/frames_guides_712v.gif
http://www.virtualhideout.net/images/frames_guides_ddbaybus.gif
En voordat laatste moet je gewoon zelf uit vogelen hoeveel dat scheelt.
suberorb
chip via kt133 fan(selfmade)
Voeding
1 80mm fan onderin zuig
1 60mm fan boverin blaas
en ik wordt een beetje tureluurs van dat gezuig en geblaas!
Verwijderd
1 x 120 front, 2x 80 side op mobo, 1 x superorb, op 12 v = het niet te doen
wel koud
Verwijderd
Goeie service en fantastische kast, perfecte airflow! Er zitten 2 fans in die je nauwelijks hoort.
ehm.. is dat wel de goeie site? Valt niet echt veel te beleven...Op maandag 05 februari 2001 00:52 schreef Moondust het volgende:
Ik heb 1 advies voor je: koop een Antec kast bij www.nedcool.nl
Verwijderd
want ik heb net een haar fuhn
die kast van mij maakt ook een kabaal
maar ja als die hard moet je gewoon een ventilatie in die kast hebben zonder overleeft mijn pctje het niet
maar ja voor wat hoort wat
p.s. ik ook heb 5 ventilators erin
en de super orb hij maakt veel kabaal maar coelt wie de pest
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Verwijderd
Verwijderd
En daar komt nog een 130*130*3,5 115v fan bij(130 cfm)
Spire koeler op proc....totaal GEEN herrie, lekker stil! Je hoort zachtjes de fans zoemen...HEERLIJK!:)
TIP: Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe chipsetfan van Abit GRATIS thuisgekregen voor mijn KT& mobo!!
Heeft een klein weekje geduurd....gewoon een mail sturen dat je fannetje een hoop herrie maakt, krijg je GRATIS een nieuwe thuis!
Heerlijk, die rust!:)
(PS. Met nieuwe kast, Spire koeler en Artic Silver is mijn prox maximaal 20 graden(!!!) koeler!! Heb nu mijn TB750 op 1030(!!!)mhz lopen, en stressed maar max 36 graden! Idle 23 graden, hehe!)
Het meeste lawaai komt nog van m'n DVD speler
Casefans vind ik overbodig...takkeherrie voor 4 graden winst ofzo
Van die boxed koelers zijn verschillende versies. Ik had een oude en die begon na een tijdje te trillen. Komt omdat er veel stof in ophoopt. Een paar keer schoonmaken heeft wel geholpen maar uiteindelijk bleef ie trillen. Toen toch maar een andere koeler erop gezet.Op maandag 05 februari 2001 10:46 schreef Daniel Kegel het volgende:
Helemaal niet. Die Intel boxed koelertjes hoor je sowieso nauwelijks en de voedingsfan van m'n HQ08 is ook nogal stil
Het meeste lawaai komt nog van m'n DVD speler
Ik heb nu: enermax met 2 fans, golden orb, en een slotkoeler. Alleen het geluid van de orb overheerst best. Ik ga mijn kast ook isoleren. Oh ja, mijn kast is een antec SX1030BEC.
Verwijderd
1x 80mm Sunon fan (vanmiddag komt de 2de erbij
1x slotcooler
1x 50mm Sunon fan
1x HD/Kast cooler (zitten 2 fans op)
1x Socket A cooler
1x Fan op Videokaart
Nog een fan in mun 300 Watt voeding.
Met al die coolers is mun CPU:
- Idle: 25 graden
- Full-load: 34 graden
En mun moederbord:
- Idle: 18 graden
- Full-load: 25 graden
En ik heb toch altijd muziek aanstaan.
heb er een airduct ingebouwd, hoogpolig tapijt geplakt, rooster voor m'n voedingsfan vandaan gesloopt, luchttunnel van eierdoppenschuim voor m'n outtake van m'n voeding en de fan op mijn socket a koeler (coolermaster galileo) vervangen door een stillere
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
BTW hele zaakie verkocht kon de stroomrekening niet meer betalen!!
En daar staan inderdaad een paar mooie kasten...
Mijn PC maakt dus geen herrie.
Verwijderd
Oja, heb nog 2 80mm Sunons te koop! Je kan ze voor 2 tientjes krijgen.
Ik heb helemaal geen herrie van die fans! Zijn ook geen ball-bearing fans...ben ik wel blij om trouwens, want hij is ECHT stil!!Op maandag 05 februari 2001 10:46 schreef Daniel Kegel het volgende:
Stiller als mijn vorige kast zonder fans!:):)
buiten het feit om dat niet iedereen zich zo'n ding kan veroorlovenneem een laptop. Deze draait op louter passieve koeling
zijn er wel degelijk laptops waar wat geluid uit komt, oke het is minder dan de gemiddelde full tower windtunnel van de tweakers hier, maar toch
m'n dell celeron 500 laptop maakt toch echt wel wat herrie, gezoem van de harde schijf die erin zit en na verloop van tijd het koelvinnetje achterin wat gaat draaien
de kast is perfect (maakt geen herrie op zichWat is een goeie kast? Aopen ?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
In mn voeding ( tagan 530w) zit een :
2x 120x120x35mm 51 dB 4900 toeren < gemodde voeding > aan de onderkant 1 en aan de bovenkant een direct mn kast uit
Voorin mn kast ( onderin allebij )
2x 120x120x35mm 51dB 4900 toeren
Processor :Standaard koperen koelblok met 2x 80x80x35mm erop geknutseld
In mn zijkant window kit plexiglas , 120x120x35 51dB 4900 toeren zuigt naar buiten.
Op mn asus v9999 GE ( 16x1,6 ) Bios geflashed naar ultra
en nog achterin me kast die zuigt naar binnen daar zit een 120x120x35mm 51dB 4900 toeren.
Het is een grote wervelende machine met een gigantische takkeherrie als de buren hem horen zou ik me niks verbasen .
is erg leuk op lan party's
Maakt wel een herrie maarja ik kan er wel mee leven.
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
zit 2x 120mm in (1keer achterin, 1 in de voorkant bij het 4in3 ding). 80mm in de voeding (zalman) en 1 80mm voorin en 2 60mms op de cpus.
Dan nog een klein chipset fannetje (die wel vervangen gaat worden want die maakt een herrie) en een klein fannetje op mijn 9800 AIW.
Bijna vergeten te bekennen: ik heb twee oude schijven erin zitten die een irritant hoog toontje maken, maar dat hoor je alleen de eerste 10 minuten.
[ Voor 19% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 22-04-2005 15:45 ]
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Verwijderd
2x outtake fan 80mm die hoor je niet
Mijn Volcano12 is fluister stil als ik hem op de laagste stand zet maar vol open
maargoed, je hebt since kort een nieuwe revisie hiervan, zorg dan dat je ed versie hebt waar een 12cm fan in kan...
Ik zelf heb de versie waar 2 80mm fans achter zitten... is ook relax, alleen moet je dan wel het rooster er uitzagen
Maar dat is toch geen probleem, want het mobotray kan je er uithalen bij die kast...
Verder... tja, "vroeger" (2 maanden geleden) was mn computer onhoorbaar... maar ik heb nu nieuwe HW en alles draait nog stock omdat ik aan het sparen ben voor mn WCsetup
ovr die verschillende revisies, dat moet je ff navragen.
ik weet wel dat er van de H600B verschillende zijn (heb er eentje voor mn vriendin gekocht), die had de 92mm versie (die kwam na de 80mm) maar ondertussen zijn er voor die kast ook 120MM versie te krijgen.
Zelfde geld voor de QF50, die heb ik een voor mn pa gekocht, met 120mm fan
(en ja, zoals je kan lezen ben ik zeer te spreken over Aopen
[ Voor 36% gewijzigd door ixl85 op 22-04-2005 15:55 ]
hij maakt een flink herrie overigens (naja, duidelijk hoorbare brom), maar zowel de tv als de stereo kunnen een stuk harder
ow waarom 14:
3 X 80 mm intake (2 X op aerogate II)
3 X 40 (?) mm intake tussen dvd en cd-rw speler (op 7 volt)
1 X 40 (?) mm in mijn aerogate
2 x 80 mm outtake (1 X op aerogate)
1 X 92mm outtake op 5 volt
1 X 80 + 1 X ?? in mijn voeding
1 X cpu fan
1 X vika fan
je hoort vooral de CPU fan en de 2x80 mm outtakes. Ik vind het wel best, het stoort me niet of zo...
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Verwijderd
en hoe warm is je cpu ?rac-on schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:49:
ik heb 14 fans in mijn kast zitten, ik dacht dat dat normaal was, maar als ik dit zo lees...
hij maakt een flink herrie overigens (naja, duidelijk hoorbare brom), maar zowel de tv als de stereo kunnen een stuk harder
ow waarom 14:
1 X cpu fan
1 X vika fan
je hoort vooral de CPU fan en de 2x80 mm outtakes. Ik vind het wel best, het stoort me niet of zo...
Specs
dual xeon 2.8
asus v9999ge
lian li v1200 original
2x wd raptor 36gb
200gb wd sata
heb 2 hd's die liggen allebij op schuimrubber wat al een heleboel geluid scheelt
de waterpomp zit op rubberen schroeven is ook onhoorbaar
binnenkort de gpu weer waterkoelen voor nog meer stilte
Verwijderd
-->> Laptop Centrino
Alleen mn Huntkey 400watt met 12cm fan heeft een fan die heeeel zachtjes zn werk doet.
De rest is passief gekoeld en gewoon standaard super stil (Samsung 160GB 7200tpm 8mb ATA schijf).
Mn P4 2,4 GHz heeft een Zalman 6000Cu...
The birds turned into The Flying Dutchmen!
2 papst 80cm op proc's
1 12 cm paps op videokaart
1 12 cm outtake
2 12 cm intake
1 stille 80cm outake
1 80cm voeding
1 90cm voeding
9 dus. pffff gelukkig een hoop grote "stille"...
Themps: idle cpu 40 NB 35
load cpu max 50 NB max 40
AMD 64 3000+ s754 @ 2.1GHz
Radion 9800 pro @ 4% overclcock
2 x maxtor 200 GB SATA.
Dus veel fan's goede themp en bijna geen herrie. men brander komt dik boven de fan's uit.
rac-on schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:49:
ik heb 14 fans in mijn kast zitten, ik dacht dat dat normaal was, maar als ik dit zo lees...
ow waarom 14:
1 X cpu fan
1 X vika fan
Doe eens pics van je kast dan
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
2x 120mm en watercooling.
hoor m nouwelijks
edit: ow intern zitten een wd raptor 36 en 74 gig
en een hitachi 250gb allen sata..
his x800xt pro
dvd lezer en brander.
[ Voor 42% gewijzigd door Hubert op 22-04-2005 16:09 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
meest recente foto:

't is een chieftec fulltower dus.. ondertussen wat dingen veranderd (groene licht is ondertussen ook blauw bijv, is een dvd brander + zwarte floppy drive bijgekomen en hij staat tegenwoordig aan de andere kant van m'n bureau). 14 fans gingen er in zonder te modden (naja, de triple 40MM is een beetje gemod..)
Wat ik wel steeds interessanter vind tegenwoordig zijn die zogenaamde heatsink kasten. Tot zover heb ik er helaas pas een stuk of drie van gezien, Zalman, Hush en nog een paar, en een paar niet ATX compatible. Maar ik vind het een leuk concept, zekers ook voor dingen als een HTPC.
In combinatie met een Silverstone of Antec passive PSU.
http://www.rtd.com/IDAN/CM/786/IDAN-CML37786-1000.htm
http://www.antec.com/images/400/Phantom_EU.jpg
http://www.silverstonetek...2030nf/34%20view/30nf.jpg
http://www.mcubed-tech.com/eng/hfx.htm
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=64&code=020
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1110581249.jpg
http://www.atechfabrication.com/products/heatsync_6000.htm
http://www.silentpcreview...ages/ces2005/ATXFront.jpg
http://www.trustedreviews...article/page/2359full.jpg
BTW, weet iemand of er toevallig ergens op GoT een Heatsink Case topic loopt? Zag er zo snel geen een, maarja, ik kijk wel eens niet goed genoeg
[ Voor 48% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-04-2005 16:44 ]
Knap.. dat veel tweakers zo veel fan's in hun kast stoppen..
1. Hardware slijt harder als het warmer wordt...
2. Hardware gaat ook in een warme kast nog jaren mee..
kortom..
ik vind het niet zo erg dat mijn kast 35+ graden is..
ik vind het niet zo erg dat mijn processor 60 graden is (hij doet het toch goed)
ik vind het niet zo erg dat mijn DVD-brander 55 graden heet word..
ik vind het niet zo erg dat ik mijn vingers kan branden aan de Nforce 4 chipset
ik heb géén enkele fan in mijn kast.. en alléén één 12 cm fan in de voeding.Bij grotere belasting gaat mijn processorfan in beweging.
Bij normaal gebruik hoor je de PC dus niet. En mocht over 3 jaar mijn moederbord door de hitte vroegtijdig de geest geven... Tsja dan loop ik 20 euro restwaarde mis, jammer zeg.
Verwijderd
in totaal 6 fans
2 voeding
1 videokaart
3 case (icm fancontroller) staan meestal op 7 volt te draaien
kast is gemiddeld 30/(40 zomer) graden van binnen
met de casefans uit,. nog teveel lawaai voor een gezonde nachtrust en zet hem dan ook gewoon hellemaal uit
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 16:19 ]
Mijn kast (op wieltjes) bevat 2x 80 mm Delta's en 2x 120 mm Delta's voor de in- en outtake. En dan idd de 'heavy' modellen. Draaien normaal gesproken op 7 volt en produceren daarbij een geruststellend en niet overheersend gezoem, maar kunnen ook naar 12 volt geschakeld worden. Op 12 volt is een stofzuiger er niks bij en waait (letterlijk) het papier van m'n bureau af. Je kunt dan m'n pc (die boven staat) met gesloten deuren in de woonkamer horen.
Ooit zag ik een vlieg voor m'n m'n 120 mm intake langsgaan: bzzzzzzzzzzTJOEP! Weg vlieg... Nee, de intake heeft geen fanguard.
De 60 mm Deltafan op m'n cpu draait wel op 12 volt, maar aangezien de kast een stevige hoeveelheid geluidsisolatie bevat is het geproduceerde geluid dit niet ergerlijk. Met de kast open is het, euh, iets prominenter aanwezig.
Daarnaast nog de standaardfans op de videokaart en in de voeding, uiteraard.
Nee, op 12 volt zet ik ze eigenlijk nooit, behalve es een keertje voor de show.
Oh ja, m'n servertje hoor je bijna helemaal niet: enige aanwezige fan is die in de voeding welke redelijk stil is. CPU wordt passief gekoeld (een K6-III+/550) en de harde schijf (Seagate) is ook lekker stil
[ Voor 13% gewijzigd door Jiffy op 22-04-2005 16:24 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Verwijderd
12cm voeding 400Watt, zalman C7700-ALCU, ik heb nog een 12cm achterin de kast, alleen deze hoeft niet aan, 31graden idle en 36 stressed...ben best trots
Verder nog 4 casefans op 4-6 volt; zijn vrijwel niet te horen. Dan nog 2 in de voeding, maar die maken niet veel geluid, zijn ook temperatuur geregeld volgens mij (OCZ voeding). Als laatste nog een fan op de chipset van mijn mobo, die het tot nu toe nog vrij goed uithoud en niet al te veel herrie produceert.
Al met al een redelijk stil systeem
Verder zit er 1 nexus 80 mm fan in, een CPU koelding van Coolermaster (Copper silent oid) Huntkey 300 w voeding 12 cm. En de videokaart zit klem tussen een Zalman ZM-80D. De 2 harde schijven (allebei samsung 80 + 160 gb) zijn ook wel stil, maar ze brommen dus. Dit alles zit verpakt in een Chenbro Gaming Bomb kast.
you had me at EHLO
Maar herrie? ik heb 2 80mm fans in m'n pc zitten die maken de meeste herrie momenteel.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 161% gewijzigd door Omebas op 22-04-2005 16:38 ]
tja... eigelijk ook een vreemd topic
Wow, kijk eens waar de TS destijds mee weg kwam; zo'n topicstart en dan ook nog een kick na 14 minuten
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()