Hallo ik heb een probleem...
ik voel me een beetje een noob, maar ik krijg dus mijn windows niet geinstalleerd op mijn raid1 setup. Het zou heel makkelijk moeten werken....
- array aanmaken
- windows installatie starten
- F6 drukken om SCSI/RAID drivers te laden
- op S drukken om zo een driver via een floppy te laden
- op enter drukken wanneer er een schijf is A: is geplaatst...
echter nu gaat het daar fout... ik heb met de bijgeleverde Promise CD een driver floppy gemaakt, en die zit zoals het moet in me floppy-drive. Hij zoekt eventjes kort, en zegt dan vrijwel direct dat er niets op te vinden is en dat ik op ENTER mag drukken wanneer de juiste floppy aanwezig is.
Heb 3 verschillende drives aangesloten, en in dos waren ze wel gewoon benader baar...
Alleen in windows kan hij die floppy niet uitlezen...
Het is me 1 keer gelukt dat hij het wel deed, toen kon ik de schijf kiezen en heb toen snel formateren gekozen, alleen toen begon hij opeens weer om die driver te zeuren... en daar kon hij niet meer bij.
En zonder die driver kan ik windows niet installeren op die schijven... echt irritant, en wie gebruikt er nu nog een floppy drive
Wie o wie heeft een idee?
The specs:
Windows XP Pro, SP2 januari 2007 versie (met de home hetzelfde verhaal)
Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.4Ghz
2x 250gb WD SATA300
Promise tx2300 controller
Asus Striker Extreme
Asus Gforce 8800 GTS
2x1gb kingston DDR2pc7200 geheugen...
ik voel me een beetje een noob, maar ik krijg dus mijn windows niet geinstalleerd op mijn raid1 setup. Het zou heel makkelijk moeten werken....
- array aanmaken
- windows installatie starten
- F6 drukken om SCSI/RAID drivers te laden
- op S drukken om zo een driver via een floppy te laden
- op enter drukken wanneer er een schijf is A: is geplaatst...
echter nu gaat het daar fout... ik heb met de bijgeleverde Promise CD een driver floppy gemaakt, en die zit zoals het moet in me floppy-drive. Hij zoekt eventjes kort, en zegt dan vrijwel direct dat er niets op te vinden is en dat ik op ENTER mag drukken wanneer de juiste floppy aanwezig is.
Heb 3 verschillende drives aangesloten, en in dos waren ze wel gewoon benader baar...
Alleen in windows kan hij die floppy niet uitlezen...
Het is me 1 keer gelukt dat hij het wel deed, toen kon ik de schijf kiezen en heb toen snel formateren gekozen, alleen toen begon hij opeens weer om die driver te zeuren... en daar kon hij niet meer bij.
En zonder die driver kan ik windows niet installeren op die schijven... echt irritant, en wie gebruikt er nu nog een floppy drive
Wie o wie heeft een idee?
The specs:
Windows XP Pro, SP2 januari 2007 versie (met de home hetzelfde verhaal)
Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.4Ghz
2x 250gb WD SATA300
Promise tx2300 controller
Asus Striker Extreme
Asus Gforce 8800 GTS
2x1gb kingston DDR2pc7200 geheugen...