[Vista] Hoge cpu load

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik heb hier een laptop (intel t2300, 1gb ddr2, geforce go 7300, 5400 100gb hd ...) met een gemiddelde CPU load van 25%
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~benno2/vista.cpu.JPG

Het gaat dan voornamelijk om de twee processen (die dan weer 0% gebruiken dan weer bij 20 etc etc) svchost en WmiPrvSE, de rest blijft lekker stabiel. Op dat moment is die niet bezig met het indexeren van bestanden, al mijn programma's staan gesloten (ook virus scanner) en het maakt ook niet uit of ik superfetch aan of uit zet.

Vraag me dus echt af hoe Vista dus in hemelsnaam zo druk bezig kan zijn met niks doen?

[ Voor 12% gewijzigd door maxjuh op 26-02-2007 00:34 ]

Verwijderd

zal je nog sterker vertellen en je moet blij zijn heb nu op me amd2000+ vista ultimate geinstalleert.
de cpu load komt niet lager dan 40% ,wat ik doe is alleen een browser open en bittorrent en dan met 7xx mb ram op 80% maar kan wel normaal internetten.Ik snap niet dat je 2de cpu/core ook rond de 20% zit

• maxjuh
Ben nog even verder gaan kijken en het zie dat het svchost proces van DcomLaunch lijkt te zijn als ik bij Resource Monitor kijk (had ik eerder moeten kijken). Morgen weer vroeg op dus ga dan maar is bekijken waar dat proces verantwoordelijk voor is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DCOM, distributed components, bekend fenomeen in Windows. Staat er in de Eventlogs iets wat je richting een verklaring wijst?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• maxjuh
Kan daar naar mijn iedee nou niet echt iets vinden behalve dat elke event bij administrative events een error of warning is

update:
weet niet of dit er ook nog mee kan hebben te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~benno2/problems.JPG

Denk zelf van niet omdat bij device manager alles ok lijkt te zijn. Dus drivers zijn naar mijn idee allemaal geinstaleerd.

[ Voor 52% gewijzigd door maxjuh op 26-02-2007 20:17 ]

• maxjuh
Update: Het lijkt toch weer te gaan klooien. Het zal ik wacht wel rustig op updates etc
Update 2: Na het starten van de sidebar lijkt het gedonder te beginnen. Had daar een gadget die mijn ip address weergaf en die leek het probleem te veroorzaken. Vind ook dat de sidebar wel erg veel resources gebruikt (heb het hier dus ook over andere gadgets). Van mij mag die sidebar dus dicht. Beschouw mijn probleem als verholpen.

Op de website van Asus staan nog steeds geen drivers voor mijn notebook dus heb wat lopen spelen met drivers die ik heb gevonden op ehmm nah ben de naam van die website even kwijt en drivers bij intel vandaag gedownload en het ziet er nu behoorlijk stabiel uit >:) ...

Drivers voor alle hardware waren dus wel geinstalleerd maar waren toch niet helemaal ok.

[ Voor 74% gewijzigd door maxjuh op 26-02-2007 23:45 ]

Pagina: 1