Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Heb je de FSB wel op 133 gezet ipv de 100 (die default is)?
moet hij dat niet standaard detecteren?
want vorige keer met een 1800+ heb ik de fsb proberen veranderen, en na reboot starte hij helemaal niet meer op ==> cpu overleden
want vorige keer met een 1800+ heb ik de fsb proberen veranderen, en na reboot starte hij helemaal niet meer op ==> cpu overleden
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Nee, de Amd K7 heeft geen mogelijkheid om uit zichzelf de juiste snelheid te pakken. De FSB zul je dus zelf juist in moeten stellen.tim007 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:42:
moet hij dat niet standaard detecteren?
Ik moet zeggen dat je wel erg lui bent, kijk eens hier dan vind je vast wel het antwoord:
ECS K7S5A GUIDE
ECS K7S5A GUIDE
nee, niet echt lui, die had ik ook reeds gevonden, maar veel wijzer over de bios was ik daar niet mee, buiten OC bios updates en zo...(zijn die trouwens aan te raden, of 1 bepaalde versie?)kwiebus schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:47:
Ik moet zeggen dat je wel erg lui bent, kijk eens hier dan vind je vast wel het antwoord:
ECS K7S5A GUIDE
[ Voor 6% gewijzigd door tim007 op 25-02-2007 23:51 ]
Ik weet het niet hoor maar het volgende wat verdacht veel op jouw probleem lijkt is daar te vinden:
15. Why is my 1400Mhz chip detected as 1000Mhz by the BIOS?
This is normal after you install a new processor, flash the BIOS, or clear the CMOS. The reason is the Front Side Bus (FSB) is set to by default to 100Mhz instead of the 133Mhz which your chip is. To change the FSB, go into the BIOS Setup, and then go to "CPU and PnP Setup" menu. Scroll to "CPU/DRAM Frequency" and using Page Up/Down, set the CPU Frequency to 133Mhz.
Idd, als je de FSB niet juist instelt, krijg je ook niet de juiste snelheid 
Waarheid als een
Waarheid als een
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()