Toon posts:

[VISTA ULTIMATE] Clean install: progs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een klasgenoot Vista geleend om het gedurende de voorziene trial-periode eens te testen op mijn laptop. Ik heb Vista Ultimate geïnstalleerd met de optie clean install op mijn D-schijf. XP media center staat op mijn C-schijf. Ik had van alle bestanden op de D-schijf een back up gemaakt, maar nu viel mij op dat na de vista installatie die bestanden nog steeds op de D-schijf stonden. Ik dacht dat de schijf geformateerd zou worden. Daarom wou ik eens weten of dat ook zou zijn als ik Vista, als ik het koop, op mijn C-schijf zet. Dus over de XP versie. Of staan de bestanden er enkel nog omdat het bestanden zijn ipv programma's? Er stonden geen programma's op de D-schijf geïnstalleerd.
Heeft iemand daar ervaringen mee? Want dat zou dan een hoop tijd besparen om alle pragramma's niet opnieuw te moeten installeren en te tweaken. Hetzelfde met alle paswoorden en gebruikersinstellingen...

alvast bedankt!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Voor zover ik weet worden alle bestanden in Windows.old gezet, ook de data van programma's, maar je kan die programma's niet gewoon opstarten, daarvoor moet je de upgrade selecteren.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:46
Tijdens het installeren van Vista had je de keuze om een partitie te formateren (in het scherm waar je ook de partite moet kiezen), alleen is het nu niet meer zo prominent aanwezig als in de xp-installatie (zit nu onder een knopje).

Je kan natuurlijk kiezen om vista als een update over windows xp te installeren, en dan heb je al je oude programma's nog. Dat heb ik laatst ook bij mijn buurjongen gedaan, alleen kan het dan zijn dat een paar programma's niet werken. Maar dat kun je van te voren op je xp installatie testen met de upgrade advisor.