Toon posts:

Welke kant moeten connectoren op?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een noob-vraagje;

Op de connectoren van de Power switch en HDD LED en al die andere dingen staat vaak een witte tekst wat het is. Nu was mijn vraag of deze tekst nou naar de bodem van de pc kast moet wijzen of juist naar boven, zodat het leesbaar is. Heb ik al die tijd bij pc's het verkeerd gedaan 8)7

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vaak zitten er draadjes met twee kleuren aan, of staat het in het boekje van je moederbord; dan spreekt het voor zicht.

Staan die er allemaal niet op, en kun je het dus aan niets (behalve text) zien, maakt het niet uit.

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 25-02-2007 22:33 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Men neme een personal computer, men opene deze personal computer, men steekt het stekkertje er met de text naar boven in, men kijkt of het LED'je brandt en men weet of ie met de text naar boven, of naar onderen moet.

Die Powerswitch knop maakt geen drol uit.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 25-02-2007 22:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Dat zal wel afhangen van de positie van de aansluitingen op het moederbord, denk je niet?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, er zijn twee mogelijkheden. Zo'n binair iets probeer je toch uit, kost bijna evenveel tijd dan een topic openen....

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

ik doe altijd met de text naar buiten is nog nooit fout gegaan

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Er zijn maar twee correcte antwoorden voor LED connectoren (bij switches maakt het niet uit):

1) proberen en als het niet werkt omkeren.

2) het gekleurde draadje is de +

Dat dit nergens in een GoT FAQ staat, zou me hogelijk bevreemden..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat de text doet is volstrekt oninteressant :o

Wat wel relevant is, is wat de draadjes doen. Kleur is doorgaans plus, zwart of wit is min. Gezien waar de "D" in LED voor staat is dat namelijk wel zo belangrijk :z

Maar goed, dit is vrij basic en zou je met een beetje zelfwerkzaamheid (al is het alleen maar zelf uitproberen) makkelijk zelf achterhaald kunnen hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.