Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intellisync, drama vergeleken bij Activesync

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 15:00
Gossie, als je één keer gewend bent om het Activesync 4.2 en Outlook 2003 te werken dan is Intellisync middels Groupwise Mobile Server een drama.
Ik heb een TYTN en daarop geinstalleerd de intellisync client (allemaal de laatst mogelijk versies en updates).
De pda kan synchroniseren met de Groupwise 7.01 omgeving, maar wat ik sync, er klopt niets van.

Er verdwijnen spontaan agenda afspraken. Stel ik maak een afspraak op mijn pda. Ik ga sync'en, daarna is mijn afspraak spontaan verdwenen in de tytn (met windows mobile 5.0).

Birthday's die ingevoerd worden willen niet naar de Groupwise agenda worden verstuurd.

Doe ik een poosje niets met agenda's/afspraken en forceer ik opnieuw een sync,
zegt ie bijv: 4 agenda wijzigingen, 1 sent, 2 deleten ???

Waar vandaan en hoe ?

Ik heb het hele zwikkie in een lab op 2 nieuwe servers geinstalleerd, mijn tytn een harde reset gegeven en opnieuw getest, problemen blijven!

Dan hebben we ook email sync, deze staat bijv op 14 dagen in de past, maar hij schoont op tot 7 dagen.

Ben ik de enige? of hebben er meer last van?

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 08:06

trimakassi

haapsie is eepsie!

Mss beetje offt...Ik gebruik zelf geen Intellisync, maar ben toch nieuwsgierig waarom je het gebruikt? Standaard pim + je exchange server synchroniseren kan toch ook met de laatste versie van Activesync?

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

trimakassi schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:21:
Mss beetje offt...Ik gebruik zelf geen Intellisync, maar ben toch nieuwsgierig waarom je het gebruikt? Standaard pim + je exchange server synchroniseren kan toch ook met de laatste versie van Activesync?
groupwise != exchange ;)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:44

PromoX

Flying solo

trimakassi schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:21:
Mss beetje offt...Ik gebruik zelf geen Intellisync, maar ben toch nieuwsgierig waarom je het gebruikt?
Omdat Activesync niet kan syncen met Groupwise (voor zover ik weet tenminste).

Bij "ons" gaf Intellisync overigens geen problemen met Groupwise 5.5 dacht ik. Groupwise 6.5 in combinatie met pdaconnect levert dan wel weer problemen op (bv dubbele afspraken).

[ Voor 23% gewijzigd door PromoX op 25-02-2007 23:34 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 15:00
Bij mijn vorige baas gebruikten we Exchange met Outlook en thuis heb je (toevallig) ook Outlook.
Dit werkt allemaal zonder problemen. Op de thuis pc sync je bijv je prive adresboek + agenda vanuit Outlook naar je pocketpc. Maar vanuit de pc van je baas sync je bijv alleen de agenda naar je pocketpc (in dit geval de tytn).
Nu, bij nieuw baasje gebruiken we Groupwise 7.01 en Groupwise mobile server en pda's met Pocket PC 2003 erop. Mijn eigen prive ding is nog steeds de Tytn. Nu wilde ik vandaag nog één maal het probleem reproduceren, zodat ik dat hier (op tweakers) uitgebreid kan vertellen. Ik begon met de iPAQ (PPC2003) en alles ging eigenlijk goed. Afspraken, Notities, Agenda en Contacten aanmaken, af en toe wat deleten, paar keer sync'en: alles ok.

Nu de TYTN er weer aan... Probleem heb ik (tot nu toe nog) niet meer gezien. Nou moet ik zeggen dat ik in het begin wel een aantal settings heb omgezet, waaronder diegene waar in staat:
"If there is a conflict, Replace Item on Device" Die heb ik veranderd in 'on Desktop'. Zodat de tytn altijd de goede gegevens heeft. Maarja, dit is alleen in geval van een conflict. Waar je ook rekening moet houden is dat Activesync nodig is. Intellisync kan niet zonder Activsync.
Intellisync 'praat' via Activesync met Groupwise mobile SERVER. Dit gaat natuurlijk anders dan je gewend bent met je Windows Mobile 5 rechtstreeks naar/van Outlook. Als je in het Intellisync menu kiest voor Sync of Sync Express, dan verzend je eerst naar je Groupwise Mobile server.
Je krijgt meldingen als: sent dit en sent dat. Nu gaan die wijzigingen weg. Even daarna doe je weer een Sync, dan krijg je bijv dat er iets binnenkomt en wordt gedelete. Dit klopt, want nu komen die wijzigingen die je net verstuurd hebt weer 'terug'. Telkens wat er nu gebeurd is verklaarbaar en dat was het vorige week niet. Ik ga hier morgen nog effe verder mee....

Maar wat direct wel jammer was, is dat ik niet in één keer mijn 168 contacten vanuit de TYTN niet naar de Groupwise Mobile server kreeg.
Uiteindelijk heb ik dit zo gedaan (korte stappen):
Maak nieuwe Outlook data file, installeer de Groupwise Connector voor Outlook. Er komt nu een Novell Groupwise MAPI account bij. Herstart Outlook, automatisch komt Groupwise met login scherm. Login. Hang je Tytn aan de usb kabel en stel bij Activesync in dat hij nu alleen je adresboek sync'ed naar Outlook. Hopla, alle contacten zitten in Outlook en dus ook in Groupwise! Daarna verwijderen we de Tytn, sluiten Outlook af en we plaatsen de iPAQ.
Via intellisync even synchroniseren en zie daar, alle 168 contacen ook in de iPAQ.

Binnenkort meer...