Ik heb deze vraag al gesteld op Beginnersweb.nl, maar daar nog geen bevredigend antwoord gekregen. Misschien dat er hier deskundigen zijn die me verder kunnen helpen?
Syteem:
Alternate met MSI K8MM3 modeerbord.
64 MB videogeheugen (volgens aida: video-adapter VIA/S3G UniChrome Pro IGP)
256 MB RAM
Windows XP Pro
Scherm:
iiyama ProLite E1900WS
Ik heb de drivers geïnstalleerd van de bijgaande CD-ROM voor het moederbord, ik neem aan dat het een onboard videokaart is.
Vervolgens de drivers geüpdate via internet.
Ik heb het scherm opgegeven, met stuurprogramma, zodat deze ook nu herkend wordt door W'XP.
Ik kan nu wel de "gebruikelijke" resoluties instellen als 1024x768 en 1280x768.
Maar ik wil graag dat de resolutie van de iiyama optimaal benut wordt, dus 1440x900 en die kan ik nergens vinden, ook niet als ik aanvink dat alle modi mogen worden weergegeven, in plaats van alleen de ondersteunde modi.
Hoe krijg ik 1440x900 in beeld ???
Ik heb nog ResSwitch geprobeerd en als ik het goed bereken is er voor miljoenen kleuren (32 bits kleurdiepte) aan video-ram benodigd:
1440x900x32 = 41.472.000
Dit is ruim minder dan de 64 MB die ik aan boord heb, dus het zou meoeten kunnen !?
Syteem:
Alternate met MSI K8MM3 modeerbord.
64 MB videogeheugen (volgens aida: video-adapter VIA/S3G UniChrome Pro IGP)
256 MB RAM
Windows XP Pro
Scherm:
iiyama ProLite E1900WS
Ik heb de drivers geïnstalleerd van de bijgaande CD-ROM voor het moederbord, ik neem aan dat het een onboard videokaart is.
Vervolgens de drivers geüpdate via internet.
Ik heb het scherm opgegeven, met stuurprogramma, zodat deze ook nu herkend wordt door W'XP.
Ik kan nu wel de "gebruikelijke" resoluties instellen als 1024x768 en 1280x768.
Maar ik wil graag dat de resolutie van de iiyama optimaal benut wordt, dus 1440x900 en die kan ik nergens vinden, ook niet als ik aanvink dat alle modi mogen worden weergegeven, in plaats van alleen de ondersteunde modi.
Hoe krijg ik 1440x900 in beeld ???
Ik heb nog ResSwitch geprobeerd en als ik het goed bereken is er voor miljoenen kleuren (32 bits kleurdiepte) aan video-ram benodigd:
1440x900x32 = 41.472.000
Dit is ruim minder dan de 64 MB die ik aan boord heb, dus het zou meoeten kunnen !?