Ik wil uit een bestand een regel uitlezen en uit die regel dan weer een woord halen.
Maar het probleem is namelijk dat dat woord tussen quotes staat in het bestand van de betreffende regel.
Het lijkt erop dat de ReadLine functie (zie hieronder) problemen heeft met het "ophalen" van quotes in een regel.
Ik heb mijn research wel gedaan, maar het is voor mij ook nog redelijk nieuw, en het enige wat ik heb gevonden is chr(34) waar ik misschien wel iets mee kan.
Het zoeken naar een string, dus chr(34) bijvoorbeeld is geen probleem maar ik weet zo niet hoe ik het voor elkaar krijg dat de ReadLine functie daar gebruik van maakt.
Voorbeeld van een regel met quotes:
Maar het probleem is namelijk dat dat woord tussen quotes staat in het bestand van de betreffende regel.
Het lijkt erop dat de ReadLine functie (zie hieronder) problemen heeft met het "ophalen" van quotes in een regel.
Ik heb mijn research wel gedaan, maar het is voor mij ook nog redelijk nieuw, en het enige wat ik heb gevonden is chr(34) waar ik misschien wel iets mee kan.
Het zoeken naar een string, dus chr(34) bijvoorbeeld is geen probleem maar ik weet zo niet hoe ik het voor elkaar krijg dat de ReadLine functie daar gebruik van maakt.
Voorbeeld van een regel met quotes:
code:
1
| dit is een voorbeeldregel met "dit stukje wil ik alleen laten zien" quotes |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| Public Function ReadLine(fName1 As String, LineNumber As Long) _
As String
'Parameters: fName1 = FullPath to File
' LineNumber = LineToRead
'Returns: Contents of the line, or a blank string if
' LineNumber is greater than the total number of lines
'Requires: Reference to Microsoft Scripting Runtime
'Example: MsgBox ReadLine("C:\AutoExec.bat", 3)
' Displays third line of autoexec.bat
Dim oFSO As New FileSystemObject
Dim oFSTR As Scripting.TextStream
Dim ret As Long
Dim lCtr As Long
If oFSO.FileExists(fName1) Then
Set oFSTR = oFSO.OpenTextFile(fName1)
Do While Not oFSTR.AtEndOfStream
lCtr = lCtr + 1
If lCtr = LineNumber Then
ReadLine = oFSTR.ReadLine
Exit Do