Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Virtual IE6

Pagina: 1
Acties:
  • 2.578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Hoi,

Ik draai Windows Vista met IE7, maar als webmaster wil ik ook graag zien hoe mijn website eruit ziet in IE6. Ik heb gehoord dat er een soort van Virtual PC programma bestaat, maar ik wil geen hele OS installeren alleen maar voor de browser.
Bestaat er niet zoiets als een Virtual IE6 of wellicht een manier om IE7 de pagina's zo weer te laten geven dat het eruit ziet als IE6?

Alvast bedankt voor je antwoord.

ReflexWolf

BTW: Ja, ik zou ook gewoon een andere PC kunnen zoeken die Win XP & IE6 heeft. Maar ja, dat is niet handig als ik deze PC gebruik voor het maken van mijn website! Dan zou ik om de 5 min. moeten switchen ofzo.

Rex

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Windows 98 installeren? dan updaten naar IE6, maar volgens mij rendert IE7 niet als IE6 (als ie met een switch fzo..)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56

TheVMaster

Moderator WOS
Daar zijn wel mogelijkheden voor. Je zou de applicatie kunnen virtualiseren. Nu weet ik alleen niet of dat werkt met een applicatie als IE6.

Je zou het kunnen proberen met Wise Package Studio of met Softricity. :)

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Win 98 installeren? Eh is er geen gratis optie? En dan nog .... Ik wil gewoon een applicatie binnen Vista, niet een heel OS erbij installeren.

Ik Google ff Wise Package Studio. - Volgens mij zijn WPS en Softricity een beetje overkill voor wat ik wil en wellicht is het niet eens mogelijk om IE6 te virtualiseren via die programma's.

[ Voor 31% gewijzigd door Rex op 25-02-2007 21:41 ]

Rex

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dunno.....heb het nooit geprobeerd ;)

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:12

Johnny E

Dôh !!

Je kan ook Altiris SVS proberen, die is gratis voor persoonlijk gebruik.

Specs!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook een standalone versie van IE6 proberen. Hier te vinden: http://browsers.evolt.org/

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Die SVS zit tegenwoordig in Wise Package Studio (wat dus ook van Altiris is :+)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk niet dat IE6 gaat werken in Vista zonder speciale trucs. IE6 was erg nauw verbonden met het besturingssysteem terwijl dit nu niet meer zou moeten zijn. Dus ik gok erop dat IE6 niet eens opstart. Uiteraard wel even proberen.

Beter is denk ik zoeken naar een manier om IE6 met iets van een wrapper erom heen in sandboxmode te laten draaien, net als IE7. Of nog beter naar de IE6 rendermode van IE7 kijken als die bestaat.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Microsoft had toch een image van een virtuele pc met IE6 uitgebracht voor dit doeleind? Even opzoeken en installeren zou ik zegen!

[ Voor 29% gewijzigd door Grimli op 25-02-2007 22:11 ]

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
@Noork
That's exactly what I wanted! Bedankt!

Rex

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
:( Grimli had hetzelfde. Zoveel moeite voor niks gedaan.

[ Voor 138% gewijzigd door Mentox op 25-02-2007 22:16 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Kick

Iemand misschien ondertussen een werkende ie6 in vista zonder virtual PC?

noorks pagina leverde geen werkende ie6 op...

Verwijderd

Quote van de site:

Important Notes:

* The installer isn't working under Windows Vista....yet.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ah had even geen rekening gehouden met Vista.

Maar goed, van Ms site: Internet Explorer 6 will not run under Vista. Lijkt me dus dat je verder niet hoeft te zoeken naar een oplossing.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is een nieuwe VPC image uitgebracht, kant en klaar.

http://www.microsoft.com/...D0A413C8EF&displaylang=en
This VPC image will expire on 08/17/2007.
Microsoft is toch best wel lief soms ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 10-05-2007 23:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:56:
Er is een nieuwe VPC image uitgebracht, kant en klaar.

http://www.microsoft.com/...D0A413C8EF&displaylang=en

[...]

Microsoft is toch best wel lief soms ;)
en rara .... vista home premium is not supported met virtual pc 2007.....

dus nu hebben alleen de gebruikers van vista home en home premium gewoon niet de kans om op ie6 te testen......

nog een leuk bericht van een blog voor wie het toch wilde installeren:
I still don't understand why Virtual PC 2007 isn't Windows Vista Home Premium compatible.

I tried VMWARE 6 beta and it's ok with Vista Home Premium, i tried Virtual PC 2007 and..... i needed to reinstall the whole OS. OS Crashed and i didn't solve the problem, even in safe mode...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 16:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:07:
[...]

en rara .... vista home premium is not supported met virtual pc 2007.....

dus nu hebben alleen de gebruikers van vista home en home premium gewoon niet de kans om op ie6 te testen......

nog een leuk bericht van een blog voor wie het toch wilde installeren:

[...]
Die gebruikers vallen dan ook niet onder de doelgroep.

Dit is voor professionals en die hebben veelal Windows Vista Business

Verwijderd

anders kijk je of virtual server 2005 werkt, deze is ook compatile met VHD`s van vpc hardware.

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
Iemand al gelukt om IE6 én IE7 te draaien onder Vista? of is de enigste oplossing de virtual pc oplossing?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

ergodyne1 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:21:
Iemand al gelukt om IE6 én IE7 te draaien onder Vista? of is de enigste oplossing de virtual pc oplossing?
Ja, en ja

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
Helder ;)

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Of je gebruikt gewoon BrowserShots. Beetje laat antwoord voor de TS (ahum :X ) maar misschien hebben andere er nog wat :)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:55

_@/'

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
btw supported is iets anders dan werkt niet he, xp home is ook niet supported met vpc 2007, maar je kan het wel installeren en het werkt dan, zelfde voor server 2003, ook geen support voor vp2007, werkt wel.

Verwijderd

Wat laat wellicht, maar ik vond deze link van Microsoft:

http://www.microsoft.com/...D82A9AAC9F&displaylang=en

Deze utility laat IE7 zich voordoen als IE6, ook onder Vista!. Het werkt bijvoorbeeld bij een oudere versie van Typo3, een webbased tool om websites te onderhouden. Met IE7 geen mogelijkheid om een pagina te bewerken, met deze tool wel.

Hoe werkt het:
1. downloaden
2. installeren; Op je desktop verschijnt een icoontje met de naam "User Agent String Utility"
3. Icoontje aanklikken en klik op "Change Settings"; de settings van IE7 worden alleen voor het te openen venster aangepast. Andere browser venster die al open staan of nog geopend worden zijn gewoon IE7.
4. Surfen!

Het is al versie 2 van de utility, dus ik denk dat MS behoorlijk wat nattigheid heeft gevoeld. Ik hoop dat in SP1 voor Vista een definitieve oplossing zit, maar ik reken er maar niet op.

Grtz,
jaap

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:08:
Wat laat wellicht, maar ik vond deze link van Microsoft:

http://www.microsoft.com/...D82A9AAC9F&displaylang=en

Deze utility laat IE7 zich voordoen als IE6, ook onder Vista!. Het werkt bijvoorbeeld bij een oudere versie van Typo3, een webbased tool om websites te onderhouden. Met IE7 geen mogelijkheid om een pagina te bewerken, met deze tool wel.

Hoe werkt het:
1. downloaden
2. installeren; Op je desktop verschijnt een icoontje met de naam "User Agent String Utility"
3. Icoontje aanklikken en klik op "Change Settings"; de settings van IE7 worden alleen voor het te openen venster aangepast. Andere browser venster die al open staan of nog geopend worden zijn gewoon IE7.
4. Surfen!

Het is al versie 2 van de utility, dus ik denk dat MS behoorlijk wat nattigheid heeft gevoeld. Ik hoop dat in SP1 voor Vista een definitieve oplossing zit, maar ik reken er maar niet op.

Grtz,
jaap
Deze veranderd niets aan het renderengine van IE7!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, maar de hint "User Agent String Utility" is dan ook vrij duidelijk, niet? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik had zelf een probleem met diverse sites die onder IE7 niet lekker werken. Dan ga je zoeken en ik vond de uitilty. Ik zag vervolgens de vraag die hier gesteld werd. Of het een oplossing is voor dát probleem, weet ik niet.

Verwijderd

Yesyes yaw

De oplossing is eindelijk daar

De IE6 Vista Standalone.. plus andere versies

natuurlijk even heel bijdehand op me eige blog gepost ^_^
:) :) :) :)

dan hebben we liever dat je een bron naar de originele makers neerzet dan dat je je eigen site ervoor gaat pluggen ;)

http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage dus.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 29-01-2009 08:09 ]

Pagina: 1