Printer delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03 09:21
Beste mensen
Heb hier een netwerk als volgt:
modem---> router --> bedrade PC en een wireless laptop
Ik wil een usbprinter delen die staat aangesloten op de desktoppc. probleem is alleen dat dit niet lukt. het delen van bestanden gaat prima, en dat is geen probleem.
maar als ik de printer wil toevoegen via PRINTERS EN FAXAPPARATEN en ik type de locatie van de printer in (\\computernaam\printernaam) moet ik een username en een wachtwoord invullen. Heb geprobeerd die in te vullen van de server (dus mijn account op de desktop pc) maar vervolgens geeft ie als error dat ie de printer niet meer vindt...
ik snap nu niet wat ik fout doe
zowel de laptop als de desktoppc draaien windows XP (de desktop PRO, de laptop HOME)
alvast bedankt

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:05
Rechten op de printer zetten op iedereen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Black-Death
To_Tall schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:11:
Rechten op de printer zetten op iedereen
waar doe ik dat precies?

Verwijderd

Eigenschappen van de printer, tabblad --> Security (Beveiliging)

• Black-Death
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:37:
Eigenschappen van de printer, tabblad --> Security (Beveiliging)
Er staat dus ingesteld dat iedereen alle rechten heeft. Daarom vind ikhet ook zo vreemd.

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je toevalig enige firewalls draaien ? bij mij thuis weigert de printer op het netwerk als ik de windows firewall aan heb staan

• Black-Death
HADES2001 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:21:
heb je toevalig enige firewalls draaien ? bij mij thuis weigert de printer op het netwerk als ik de windows firewall aan heb staan
edit: die firewall staat uit

edit 2: ik weet dat de desktoppc aan moet staan als ik er van wil printen, maar moeten er dan eigenlijk accounts zijn aangemeld??

[ Voor 46% gewijzigd door Black-Death op 26-02-2007 20:46 ]

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
Wat het kan zijn:
gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je inlogt is niet bekend op je PC. De laptop zal zich zelf altijd aanmelden op de pc met je gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je ingelogd bent op de laptop. Om dit op te lossen maak je dezelfde gebruiker met hetzelfde wachtwoord aan op je pc of je schakelt je Gast account in. Dit is alleen onveiliger omdat dan iedereen de printer kan installeren.

• Black-Death
Scary Gil schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:17:
Wat het kan zijn:
gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je inlogt is niet bekend op je PC. De laptop zal zich zelf altijd aanmelden op de pc met je gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je ingelogd bent op de laptop. Om dit op te lossen maak je dezelfde gebruiker met hetzelfde wachtwoord aan op je pc of je schakelt je Gast account in. Dit is alleen onveiliger omdat dan iedereen de printer kan installeren.
Ik heb op zowel de laptop als op de desktop pc een account met dezelfde naam en hetzelfde password. Maar dan nog pakt ie hem niet. Ook gast-account maakt geen verschil.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/schiphof/printer.JPG
Tom is dus mijn laptop en CM13111-A is de peecee waarop de printer is aangesloten. Echter kan ik niet de printer vinden als ik dubbelklik op CM13111-A omdat hij dan simpelweg niets laat zien.

• Scary Gil
En als je het op de volgende manier probeert:
start --> uitvoeren --> \\cm13111-A
Als hij dan wel een scherm weergeeft met printer kun je die dubbelklikken is hij ook geinstalleerd. En anders krijg je een foutmelding die wat meer duidelijkheid verschaft.

• Black-Death
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/schiphof/printer2.JPG

Oke er zit dus iets mis met de machtigingen. Snap dat alleen niet, want hij beveiliging van de printer heb ik rechten op Iedereen gezet....

• Scary Gil
Het zit niet vast op de rechten van de printer maar op de pc zelf. Op je PC: verwijder de gebruiker van de laptop en schakel het gast account in. Let wel op dat iedereen dan op je pc kan en er dan nagenoeg geen enkele vorm is van beveiliging

• Black-Death
Het vreemde van het verhaal is dus dat het allemaal niets uit lijkt te maken of ik gast accounts aanzet of uit, krijg steeds die stomme error.

Snap er geen ene bal meer van

• Black-Death
*kick*

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 21:17

CAP-Team

XBL: CAPTeam

maak op de pc waarop je de printer hebt gedeeld een account aan met exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op de laptop, dan zou het moeten werken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Black-Death
CAP-Team schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:02:
maak op de pc waarop je de printer hebt gedeeld een account aan met exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op de laptop, dan zou het moeten werken.
Dat is momenteel de situatie.. Daarom vind ik het zo raar

• Black-Death
kickje

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

tozzke

aka tozzert

je hebt toch geen leeg wachtwoord hè?
want standaard staat de optie "lege wachtwoorden beperken tot console" (oid) in windows aan

dus òf een wachtwoord instellen, òf die optie uitschakelen

• Black-Death
Nee, het is geen leeg wachtwoord...

Wel met een underscore :P

[ Voor 29% gewijzigd door Black-Death op 07-03-2007 17:53 ]

• Black-Death
Hij blijft kloten met die machtigingen. Kan nu vanaf mijn laptop de desktoppc ook niet meer benaderen voor Gedeelde Bestanden..

Verwijderd

Staat de firewall goed ingesteld? In de firewall staat meestal een optie voor delen van printers. Ik heb thuis dezelfde situatie. Heb je wel de software van je printer op de labtop geinstalleerd en vanuit die software laten zoeken naar een netwerkprinter? Ik heb op mn pc geen account maar op mn labtop wel.. maar dat maakt bij niets uit. Dat account maakt alleen wat uit als ik bestanden wil gaan bekijken van mn pc op labtop, dan moet ik inloggen.
Pagina: 1