Toon posts:

Ervaring met Acer panels (AL 2623)

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar een TFT scherm die mijn Philips CRT 21" moet vervangen en ik ben deze Acer tegen gekomen.Ik ben aan het zoeken geweest naar reviews etc maar niets kunnen vinden.
Wie heeft er ervaring met >20" Acer schermen en nog mooier de 2623W(s).
Ik wil hem gebruiken voor Video bewerken, Excel, en huis tuin en keuken apps.

Korte spec:26" Widescreen LCD, DVI (with HDCP) & analog, Acer GridVista, 1600:1, 178/178, 5ms (g2g).

Alvast bedankt voor de reactie _/-\o_

Verwijderd

Hallo ik ben ook hard opzoek geweest naar informatie over dit scherm is mijn conclusie.........

Er is nog geen informatie over te vinden, behalve dan dat ACER net als LG erg onduidelijk is over de gebruikte technologie in z'n monitoren. dit is wat ACER zegt:

Acer zegt hier:
http://www.acer.nl/acereu...erland&crc=4060847112

dat dit een Wide PVA scherm is, met de volgende specs:
1920x1200
500 cd/m2
16,7M NTSC 92%
800:1 DCR: 1600:1
5ms gtg
178:178

op de website van Philips LG is niet lang gelede een nieuw 26" panel verschenen met de naam LM260WU1.
en raad eens..... de specs zijn 100% gelijk.

Voor het geval het niet duidelijk is wat hier zo vreemd aan is, de LM260WU1 is een S-IPS panel en geen PVA.
Als je niet weet wat het verschil is tussen S-IPS en PVA, kijk op wikipedia (engelse versie).

ik ga nog even verder als je kijkt in de Service Manual staat in de reserve onderdelen "LM260WU1", lijkt me dus geen twijfel over mogelijk.

Nu wat betekend dit:
Het panel is voor en heeel groot deel verantwoordelijk voor de performance van een scherm. Als we kijken naar de LM260WU1 dan blijkt het volgende:

Het is een IPS Panel, dit betekend dat:
het waarschijnlijk een traag scherm is
heel goede kleur weergave heeft.
een laag contrast heeft
een zeer grote kijk hoek heeft.
Appel gebruikt IPS panel voor z'n grote schermen en dat zijn naar mijn mening erg mooie schermpjes.

Echter dit is een innovatief nieuwe panel met de volgende verschillen t.o.v. en normale IPS panel.

de kleur verzadiging is 92%, dat is dus nog beter dan vroeger, je zier dus kleur verschillen waar je bij een ander scherm maar één kleur ziet.
het contrast lijkt verbeterd en de snelheid is verhoogd.

de NEC 2690 heeft het zelfde panel en dit is wel getest, kijk hier voor meer links:
http://www.behardware.com...xi-the-first-26-inch.html
http://www.trustedreviews.com/forums/showthread.php?t=1636

Uit testen van de blijkt dat het niet erg snel is maar wel prettig om naar te kijken, de kleuren zijn excellent maar wel pas pa calibratie.

Acer is geen NEC en het prijs verschil doet vermoede dat het Acer scherm minder is dan dat van NEC. Als we kijken naar bijvoorbeeld Eizo dan blijkt wel hoe belangrijk de elektronica rond om het panel kan zijn. Het is mijn mening dat Acer hier in niet sterk is. Ze gebruiken een goed panel maar halen er niet alles uit wat er in zit. Voordeel is wel dat ze niet duur zijn.

Soms is dat niet waar en blijkt de ACER wel beter te zijn zo als bij de LCD Prestige Line, die is dan echter ook weer een stuk duurder.

ik hoop dat er snel meer testen bekend worden. En als je nog meer nuttige info vind. Post het dan ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de links eens bekijken.
Ik ben toch geen gamer dus echt snel hoeft het niet te zijn.
Beeld kwaliteit is wel belangrijk.
Misschien dat hij daarom door Acer als office scherm wordt gedefinieerd.
Ik vind de prijs van EUR810 een goed alternatief dan de 24" schermen waar je dezelfde prijs voor neer telt.

Verwijderd

Weet iemand of deze ook Crystalbrite heeft , dus zo'n glanslaag. Heb nu de Acer AL2051w die het wel heeft maar ben eigenlijk op zoek naar een 24-26inch met Glare ....... Heb deze zelf nog niet kunnen vinden.