Vista heeft problemen met de rating van mijn x1950

Pagina: 1
Acties:

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07 11:42
Beste tweakers,

Ik heb op mijn computer Windows Vista Ultimate draaien. Alles leuk en wel maar er is toch een probleem Ik heb een asus x1950 pro en deze kan hij op een of andere mannier geen cijfer geven. Hij blijft wel steeds zeggen dat er nieuwe hardware is geinstalleerd waardoor ik de check opnieuw moet uitvoeren (zie Plaatje). Maar als ik dit doe dan veranderd er verder helemaal niets.
Afbeeldingslocatie: http://rrick.nl/pic1.jpg

Wat ik al heb geprobeerd.

- Nieuwste Ati drivers Geinstalleerd. (versie van Feb. 21, 2007)
- Drivers gedownload van de Asus site en die geinstalleerd. (dit omdat asus wat aanpassingen heeft gemaakt om bepaalde functies van hun eigen software te ondersteunen)
- Windows Vista al een keer herinstalleerd.

Wat ik verder wel vreemd vind is dat ik met de beta van vista helemaal geen problemen had. Hierbij was alleen wel een verschil ik had een sapphire x1950 pro en geen asus. Maar doordat ik nogal wat problemen had met de sapphire kaart ben ik over gegaan op de asus.

Zie ik misschien een handeling over het hoofd of werkt het gewoon niet. Ben wel van mening dat het aan de Bios van de videokaart zou kunnen liggen. Want de overclock functie is ook niet aichtbaar in het Catalyst control center

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22

Cheezus

Luiaard

Werkt de kaart verder wel gewoon goed?
Waarom maak je je dan druk om de rating? Je weet zelf toch wel dat hij goed genoeg is om Aero te kunnen draaien..

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:04
Hier bij mij (Vista business 32 bit en sapphire x1950 Pro) werkt het wel.(cat 7.2 maar daar voor werkte het ook al)
Overdrive werkt alleen met "built by ati" en sapphure kaarten voor zover ik weet.

Wordt hij wel correct herkend in bijv de device manager?

edit:
Misschien een domme vraag maar je hebt toch al wel op die refresh knop gedrukt he? :+
En wat is die nieuwe hardware?

Verder is het heel vreemd wat als je rating op 1 staat hoort aero helemaal niet te werken, dus het lijkt we of hij wel correct gerate is maar dat niet geupdate wordt in dat schermpje.

[ Voor 109% gewijzigd door martijnve op 25-02-2007 20:52 ]

• RricK
Ja verder daait alles perfect en hij doet ook gewoon netjes Aero maar ja het irriteert me gewoon dat me systeem een 1 krijgt. Hij is ook gewoon netjes geinstalleed bij de devicemanager

[ Voor 21% gewijzigd door RricK op 25-02-2007 20:40 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je uberhaupt al op 'Refresh Now' geklikt?

Die punten worden dieniet vanzelf geupdated ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Snake op 25-02-2007 21:31 . Reden: typo ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Heb hier hetzelfde probleem, alleen dan wel met een stuk eenvoudiger systeem.
Rating van de videokaart op 1 maar Aero werkt gewoon prima...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik herken dit probleem bij een aantal PC's die ik gebouwd heb op mijn werk. 3 exact de zelfde PC's qua hardware en 1 daarvan blijft ook die 1 houden voor de GPU. De andere 2 krijgen netjes het zelfde cijfer.

Ik heb het vermoeden dat na een update van Vista het probleem weg kan zijn. Ook bij die ene PC die een 1 krijgt werkt alles net zo goed als bij de andere 2 PC's die wel gewoon een goed cijfer krijgen.

Na 10x refreshen en andere dingen geprobeerd te hebben heb ik het maar op gegeven omdat het verder wel goed werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 25-02-2007 21:38 ]

• RricK
Snakiej schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:24:
Heb je uberhaupt al op 'Refresh Now' geklikt?

Die punten worden dieniet vanzelf geupdated ;)
Dit heb ik uiteraard algedaan. Was bij mij de eerste optie om het mogelijk op te lossen.

ik denk dat ik me er verder ook maar bij neer moet leggen en moet wachten tot er een update komt die het mogelijk oplost.

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 17:15
ik heb dus precies hetzelfde probleem als de topicstarter alleen dan met een sapphire 1950pro (wel de agp versie!). Het gekke is dat alles gewoon vloeiend draait, en aero gewoon werkt. Heb vista ook mijn laptop geinstalleerd waarbij ik wel gewoon een goede rating krijg (aan mijn cd ligt het dus ook niet). Het viel me wel op dat op mijn laptop het ratingsysteem veel vlotter verloopt (dat wil zeggen dat hij veel sneller klaar is met testen), terwijl die laptop in alle opzichten minder is dan mijn desktop.

Aantal dingen die ik heb geprobeerd die verder niks hebben geholpen:

- Windows vista aantal maal opnieuw geinstalleerd (verschillende edities: Home basic, Home premium en Ultimate)
- Catalyst 7.1 en 7.2 erop gehad
- Moederbord drivers geinstalleerd (agp-gart drivers?)

Blijft erg vaag en ik ben dus blijkbaar niet de enigste met dit probleem.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Pagina: 1