Pure snelle server

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• appie1985
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 16:30
Hallo,

Een bekende van me maakt 3d-filmpjes en nu is het zo dat het renderen van de frames een van de meest irritante is van het proces. Nu wil hij met een ander persoon een snelle computer/server kopen om die jobs uit te voeren. Het enige wat hij wil is het renderen van de frames op "zeer" hoge snelheid, dus geen grote harde schijf (zijn korte filmpjes die hij weer comprimeert).

Mijn vraag is welke minimale hardware moet ik hierop letten. Zouden jullie me ook kunnen adviseren welke hardwarecombinatie geschikt zou kunnen zijn.

De budget is 450-550 euro.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Voor 500 euro koop je nou niet echt een snell server maar maximaal een redelijke desktop PC.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 20:33 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarom een server? Haal gewoon een desktop met de snelste processor die je voor dat geld kan krijgen.

550 is trouwens niet veel. Een beetje rendermachine kost je al gauw 5000 euri.

Overigens heeft het niets met PNS te maken.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Of update de huidige (als dat mogelijk is).

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:15

killercow

eth0

Tjah, afhankelijk van welk render pakket je gebruikt kunt je misschien al je huidige machines via een beowulf cluster samen laten werken?

Dat scheelt je een investering, je leer iets van clustering (er zijn live-cd's), en mocht het in de toekomst nog sneller moeten, dan hang je er gewoon nog wat machines bij,

openkat.nl al gezien?

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 18:19
wat heb je zelf gevonden?

ik zou een goedkoop moederbord nemen met VGA onboard, kleine hardeschijf en het grootste gedeelte investeren in een snelle CPU en RAM. Als je gewenste oplossing zelfbouw is...

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 07:07
ik denk ook dat 500 euro voor een heel systeem met zulke eisen nogal weinig is?? het valt natuurlijk te proberen maar of het dan een supr systeem is dat kun je niet verwachten denk ik.

Een goede cpu en veel ram zullem vooral belangrijk zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door dewil1990 op 25-02-2007 20:38 ]

Verwijderd

rsmits schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:36:
wat heb je zelf gevonden?

ik zou een goedkoop moederbord nemen met VGA onboard, kleine hardeschijf en het grootste gedeelte investeren in een snelle CPU en RAM. Als je gewenste oplossing zelfbouw is...
Dat ligt er dus een beetje aan of zijn 3D programma de videokaart gebruikt voor het renderen of/en de CPU. Ben zelf niet zo thuis in de wereld maar dat lijkt me wel belangrijk om te weten.

[edit]
Renderen gaat dawuss niet over de videokaart, zie hieronder.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 20:44 ]

• appie1985
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 16:30
Met server bedoel ik dat het alleen voor render-jobs gebruikt zal worden. Maar als ik een normale desktop haal, dan ben ik bang dat ik onderdelen erbij koop die nodig hoeft te zijn. Als ik weet wat ik betreft hardwarecombinatie kan krijgen voor 550 euro, dan zou dat mooi zijn. Ik heb geen monitor, randapparatuur nodig.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Denk dat je met dat budget het beste kunt kijken naar een 2e hands dual Xeon ofzo

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-02 15:25
Gaat het renderen niet via de graka. Ik ben het wel eens met de reactie hierboven dat een budget van 450-550 euro. niet veel is. Je kan is kijken naar een Nvidia Quadro kaart.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 18:19
2e hands xeon zijn vaak overpriced op V&A. Dan kan je wellicht beter kijken naar los RAM en een dual core processor.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
wat zijn ze huidige specs, is leuk als we van alles aanraden. Maar als hij nu al een DC 6700 heeft staan, dan heeft het budget verhaal een grotere invloed dan wanneer hij op een P3 renderd.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Filmpjes renderen gaat nooit via de videokaart. Een quattro oid is alleen zinvol voor tijdens het modellen. Welk programma wordt er gebruikt om te renderen? Kan dat gedistribueerd? Anders is het wellicht zinvol om een paar goedkope PC's van een oudere generatie samen te stellen en een mini-renderfarmpje op te zetten :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, voor dergelijke toepassingen heb je gewoon CPU kracht nodig. Geen server, maar een gewone PC. Waarom je dit dus in PNS vraagt snap ik niet. Daar hebben we Complete Systemen & Laptop's voor.
Maar dit kan je door je in te lezen in de materie en met gebruik van de pricewatch prima zelf achterhalen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.