Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heey,

ik zit met het volgende probleem.
mijn computer zei bij het opstarten dat het NTLDR of zoiets ontbrak en dat ik opnieuw op moest starten. dus toen dacht ik dan herrinstalleer ik hem wel. Toen heb ik er perongeluk win pro x64 opgezet. Nu wil ik deze verwijderen en er Win xp pro sp 2 op zetten. Maar als ik deze cd erin stop doet hij dat niet. mijn vraag hoe wis ik win xp pro x64?? (ps allemaal legale versies)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen_l
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08 20:58
Eh..voor de duidelijkheid..opstarten vanaf de 32bit cd werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:59:
Nu wil ik deze verwijderen en er Win xp pro sp 2 op zetten. Maar als ik deze cd erin stop doet hij dat niet.
Doet 'hij' (wie is hij?) wat niet? Formuleer je vraag eens wat beter. Wat heb je geprobeerd?
Kom je in het BIOS of blijft 'hij' hangen bij het Windows scherm? Krijg je een foutmelding?
First boot-device op CD gezet (waarschijnlijk je probleem ;))?

MAW: meer info is welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de windows xp pro sp2 cd boot, dan gaat hij gewoon meteen naar de setup van windows, vervolgens als ik hem dan wil installeren kan dat niet. dus ik wil eigenlijk gewoon t liefst alles verwijderen en opnieuw beginnen (als dat mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:22:
als ik de windows xp pro sp2 cd boot, dan gaat hij gewoon meteen naar de setup van windows, vervolgens als ik hem dan wil installeren kan dat niet. dus ik wil eigenlijk gewoon t liefst alles verwijderen en opnieuw beginnen (als dat mogelijk is)
foutmelding?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:22:
Eh hoezo kan het niet, wat zie je dan? Krijg je een blauw scherm waarop je kunt selecteren op welke partitie je hem wilt installeren?
Zo ja > Zet hem op de C:\ partitie, als de setup ziet dat er al een OS op staat kun je kiezen om hem te formatteren
Zo nee > weet ik het ook niet, met deze info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:21:
[...]

Doet 'hij' (wie is hij?) wat niet? Formuleer je vraag eens wat beter. Wat heb je geprobeerd?
Kom je in het BIOS of blijft 'hij' hangen bij het Windows scherm? Krijg je een foutmelding?
First boot-device op CD gezet (waarschijnlijk je probleem ;))?

MAW: meer info is welkom ;)
ik zal het anders zeggen, als ik de windows xp pro sp2 cd erin stop en hem boot, dan gaat hij naar de windows setup, vervolgens wil hij dan niet installeren omdat hij zegt dat hij eerst een andere legale versie van windows wil om te kijken of ik wel qualified genoeg ben om windows xp pro sp2 te installeren (maar windows pro x64 staat er opt moment gewoon op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:24:
[...]

Eh hoezo kan het niet, wat zie je dan? Krijg je een blauw scherm waarop je kunt selecteren op welke partitie je hem wilt installeren?
Zo ja > Zet hem op de C:\ partitie, als de setup ziet dat er al een OS op staat kun je kiezen om hem te formatteren
Zo nee > weet ik het ook niet, met deze info ;)
ik heb bij het installatie scherm 3 keuzes:
1 installeer windows (wat dus niet lukt, zie hierboven)
2. recover windows (maar dat wil ik niet want hij doet t wel)
3. quit setup

mijn probleem is dus nu dat, windows x64 gewoon draait. Maar het is in mijn geval veel onhandiger dan een gewone 32 bit versie van windows. vandaar dat ik x64 er dus af wil gooien en weer een 32 bit versie erop wil zetten,, maar ik heb geen idee hoe ik van x64 af kom, omdat de 32 bit versie er niet overheen wil installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:25:
[...]

ik zal het anders zeggen, als ik de windows xp pro sp2 cd erin stop en hem boot, dan gaat hij naar de windows setup, vervolgens wil hij dan niet installeren omdat hij zegt dat hij eerst een andere legale versie van windows wil om te kijken of ik wel qualified genoeg ben om windows xp pro sp2 te installeren (maar windows pro x64 staat er opt moment gewoon op)
je 32bits XP is een UPGRADE CD, dwz, het verwacht een OUDER besturings systeem van microsoft al pre-installed (win98, win2000), windows xp x64 = NT5.2, XP = NT5.1, dus is x64 nieuwer dan je XP SP2, en zal hij deze NIET zien als een geldige windows installatie, die hij kan upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk eens aan een :

Opstart flop/CD
Partition prog erop (dos)
Partition weg en weer toevoegen = X64 weg
XP 32 cd erin en draaien.
Ik draai ook XP32 en XP64 via boot menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dutch2007 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:31:
[...]

je 32bits XP is een UPGRADE CD, dwz, het verwacht een OUDER besturings systeem van microsoft al pre-installed (win98, win2000), windows xp x64 = NT5.2, XP = NT5.1, dus is x64 nieuwer dan je XP SP2, en zal hij deze NIET zien als een geldige windows installatie, die hij kan upgraden...
Maar er is dus geen manier om weer terug te kunnen keren naar mijn "oude" XP?
Want ik kan niet goed overweg met de x64 omdat een groot aantal programma's het niet doen, dit kan misschien aan mij liggen, maar ik vind het stukken onhandiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Clean install is de enige manier. Het is mij ook nog nooit gelukt om al mijn spullen in een mini te krijgen die in het bestelbusje pasten wat ik daarvoor had.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1