Wat zal ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07-2025
Deze week kreeg ik een aanbieding van een kennis om een complete pc over te kopen met de volgende specs:

- CPU Type Intel Pentium 4, 2679 MHz (20 x 134)
- Moederbordnaam Gigabyte GA-8IG1000MK (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, Video, LAN)
- Moederbord Chipset Intel Springdale-G i865G
- Systeemgeheugen 2x512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
- Video kaart RADEON 9800 PRO - Secondary (128 MB)
- Creative EMU10K1 SB Live! Audio Processor
- Harde schijf Maxtor 6Y080P0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
- Optische Station AOPEN CD-RW CRW1232PRO (12x/10x/32x CD-RW)
- Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B (16x/48x DVD-ROM)

incl. 17" CRt met platte beeldbuis en muis+toetsenbord.

Deze kan ik voor €240,- overnemen. Opzich een mooie prijs dacht ik zo. Maar nu zit ik met het volgende dilemma. Ik heb hier de volgende spullen nog liggen:

- Radeon 9800 Pro
- Twinmos DDR PC3200 2x512mb geheugen
- NEC 4550 DVD brander
- Seagate Barracuda10 320gb HDD

Is het mogelijk om met deze onderdelen een pc samen te stellen voor 240 euro, die beter is dan de hierboven beschreven pc. Ik zat zelf te denken aan een Intel Pentium D processor, omdat ik geregeld meerdere dingen tegelijk doe wat nu erg traag gaat. (p4 3ghz HT, 1500mb geheugen, ati radeon 9800 pro)

De volgende onderdelen moeten gekocht worden: kast, voeding, fans, kabels, geluidskaart, processor en een moederbord. Een monitor, muis en toetsenbord heb ik hier nog liggen.

Ik heb zelf al even gekeken in de pricewatch, maar ik heb geen idee welk moederboard bij welke processor moet en of het geheugen wel compatible is met het moederboard.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt!

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Verwijderd

zal vast en zeker beter kunnen voor 240, maar wat ik wel even zou kijken is of je een mobo kan vinden met onboard sound... scheelt je ook weer een geluidskaart :)

over de fans: die zitten vaak genoeg in de kast zelf en kabels worden vaak meegeleverd met je componenten dus die hoef je waarschijnlijk ook niet apart aan te schaffen.

ik zal vanavond even verder kijken voor je als nog niemand me voor is geweest :)

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:01
Het zal krap worden, maar is wel mogelijk...

Kijk in de pricewatch naar prijzen van de onderdelen;

kabels en geluid zitten meestal wel bij het moederbord, rond 45€
een Aopen kast met voeding zit dacht ik zo rond de 45€ (heb je waarschijnlijk 350W voeding, welke genoeg zou moeten zijn), en dan nog je processor, die zal mobo afhankelijk zijn.. gewoon kijken welke AGP mobo's nog goed leverbaar zijn en daar een CPU bij doen..

Wat je moet weten voor het moederbord is dus:
Socket (intel, amd en dan de verschillende versies... voor CPU)
CPU (kiezen icm mobo)
DDR compatible (geen DDR2 dus)
je HD.. ik denk dat die IDE is, maar kan ook SATA zijn... dat is ook een must om te weten.

[ Voor 22% gewijzigd door DutX op 25-02-2007 20:03 ]

Verwijderd

Mij zou lukken:

kast: 40 E
voeding 40 E
fans 2x 10 E
geluidskaart 30 E
proc Pent D 110 E
MB 50 E
kabel hdd ed. 5-10 E

Dus voor rond de 300 E heb je het mooi en nieuw met je eigen spulletjes.

Dat Gigabyte board is volgens mij een OEM board waar lastig drivers voor te vinden zijn dus let daar op!

Bijna alle gangbare Pentiums die betaalbaar zijn zijn LGA 775 waarbij je er op moet letten of dualcore of Hyperthreading ondersteund worden.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34
Kast en voeding allebei 40 euro voor zo'n pc? Lijkt me wat te duur, je kunt ook een kast met standaard voeding kopen :) En een onboard geluidskaart kan ook al goed genoeg zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Jakkus op 25-02-2007 20:09 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

heb nog snel even gekeken voor je en kwam uit op dit:

Moederbord:
ASRock ConRoe865PE i865PE, SATA, LAN, AGP, 8CH
met onboard 7.1 sound
specs: klikkerdeklik
€52.00

Processor:
Intel Pentium D 935 3.20GHz FSB800 4MB Box
€137.00

Voeding:
Cooler Master Powersupply RS-380-PCAP B 380W
€39.00

Behuizing:
Spire Midi Tower Blackfin II ATX No PSU
Afbeelding: klikkerdeklik
€20,50

Dan kom je uit op een totaal van:
€248.50

Mocht je echt per see onder de €240 willen blijven dan kan je de processor vervangen door een:
Pentium D 925 3.00GHz FSB800 4MB Box t.w.v. €118.00 dat dan zorgt voor een totaal bedrag van: €229.50

Alles heb ik samengesteld bij 4Launch te Eindhoven
www.4launch.nl

trouwens, bij 't mobo word dit meegeleverd aan kabels:
- Floppy/ATA 100 cables
- 1 x SATA data cable (optional)
- 1 x SATA 1 to 1 power cable (optional)

Mocht je meer kabels nodig hebben dan heb ik er misschien nog wat voor je liggen die hier toch maar stof liggen te happen. maar dat moet je dan maar even laten weten

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 20:14 ]

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07-2025
Zo dat zijn snelle reacties. Bedankt allemaal! :D
je HD.. ik denk dat die IDE is, maar kan ook SATA zijn... dat is ook een must om te weten.
Ik heb idd IDE..
Dat Gigabyte board is volgens mij een OEM board waar lastig drivers voor te vinden zijn dus let daar op!
Ok dat is inderdaad iets om op te letten. Maar aangezien de pc nu gewoon werkt lijkt het me geen probleem.
Kast en voeding allebei 40 euro voor zo'n pc? Lijkt me wat te duur, je kunt ook een kast met standaard voeding kopen :) En een onboard geluidskaart kan ook al goed genoeg zijn.
In de Medion 8080XL zit ook een onboard geluidskaart, maar die is echt bagger. Dat is waarschijlijk wel een cheap ass moederboard, maar ik heb dr niet zoveel vertrouwen in.
De pc moet trouwens ook als HTPC dienen, dus een digitale uitgang is een must.
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:09:
heb nog snel even gekeken voor je en kwam uit op dit:

Moederbord:
ASRock ConRoe865PE i865PE, SATA, LAN, AGP, 8CH
met onboard 7.1 sound
€52.00

Processor:
Intel Pentium D 935 3.20GHz FSB800 4MB Box
€137.00

Voeding:
Cooler Master Powersupply RS-380-PCAP B 380W
€39.00

Behuizing:
Spire Midi Tower Blackfin II ATX No PSU
Afbeelding: klikkerdeklik
€20,50

Dan kom je uit op een totaal van:
€248.50

Mocht je echt per see onder de €240 willen blijven dan kan je de processor vervangen door een:
Pentium D 925 3.00GHz FSB800 4MB Box t.w.v. €118.00 dat dan zorgt voor een totaal bedrag van: €229.50

Alles heb ik samengesteld bij 4Launch te Eindhoven
www.4launch.nl

trouwens, bij 't mobo word dit meegeleverd aan kabels:
- Floppy/ATA 100 cables
- 1 x SATA data cable (optional)
- 1 x SATA 1 to 1 power cable (optional)

Mocht je meer kabels nodig hebben dan heb ik er misschien nog wat voor je liggen die hier toch maar stof liggen te happen. maar dat moet je dan maar even laten weten
Dat is inderdaad een mooi systeem! Maar volgens de pricewatch is de Intel Pentium D 935 3.20GHz maar 1 processor. Ik dacht dat Pentium D voor Dual Core stond. Ik heb liever een Dual Core, zodat ik nog een beetje normaal meerdere dingen tegelijk kan doen (quickpar en surfen lukt me nu amper tegelijk).
Het is trouwens niet noodzakelijk om onder die 240 te blijven. Een paar tientjes meer maakt niet uit.

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Verwijderd

Lees dit anders even door:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pentium_D

uitleg over de Pentium D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Dergelijke topics horen niet in PMG maar in CSL. Echter, daar geldt ook dat je ook niet zomaar een 'wat moet ik nemen?' topic kunt openen, zie: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.