Toon posts:

Videokaart voor MCE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit er in de MCE een 6800LE, 2GB geheugen (corsair en ocz) en een AMD64 3700+ S939.

Als maatstaf gebruik ik de Trailer van de Film DeJaVu LINK, deze trailer is het meest veeleisende die ik ben tegengekomen.

720P komt de CPU op gemiddeld 60%, met uitschieters tegen de 90%, bv wanneer de boot ziet in het prachtige water. Geen schokken.
1080P trekt tussen de 80% en 100% waardoor het beeld vaak erg schokt.

Het scherm waar de Media Center aan gekoppelt is is een Panasonic 42PV60EH O+ , met een resolutie van 1024*768, zal er geen verschil te zien zijn tussen 720P en 1080I/P.

Nu vraag ik me af wat de bottleneck is, ik denk aan de CPU maar als ik een betere grafische kaart koop zal die dan de CPU ontlasten?

Ik lees dat wanneer je HD gaat afspelen een kaart uit de 7xxx serie een vereisten is, mijn 6800LE trekt het op dit moment aardig. Dus is een kaart uit de 7xxx serie echt een vereiste?

Na wat speurwerk ben ik uitgekomen op de Asus EN7600GT /HTDI met HDMI uitgang, dit lijkt mij de perfecte videokaart voor een MCE, waarom is dit de enige Nvidia videokaart met HDMI?
Zal de 7600GT bij het draaien van 1080P geen bottleneck meer vormen? Of kan ik beter voor een (2de hands) 7900 kaart met DVI=>HDMI converter kopen?

Een hoop vragen, hoop dat het zo duidelijker wordt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 11:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je al de laatste drivers voor je videokaart geinstalleerd? Aangezien NVIDIA de laatste tijd behoorlijk wat aan hardwarematige video-acceleratie gedaan heeft.
Daarnaast zou je de trial van de PureVideo Decoder eens proberen. Dat is een MPEG2 decoder die je videokaart gebruikt ipv de CPU volledig belast.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik PureVideo en driver 91.4x (zal ook een andere proberen).
Als speler gebruik ik zowel WMP als VLC.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een keuze tussen 2 grafische kaarten, belangrijkste is dat 1080P kan afgespeelt worden, de volgende kan ik kiezen:
Asus EN7600GT/HTDI/256MB LINK
Sparkle 7900GS LINK

Voordeel is dat de 7600GT HDMI heeft, waardoor zowel beeld als geluid meteen naar de TV gaan en het geluid naar de DVD kan via Tulip op de geluidskaart.
De 7900GS is sneller èn goedkoper, alleen heeft 2x DVI waardoor het omgezet moet worden naar HDMI.

Wat raden jullie aan?