Toon posts:

Voeding zegt poef!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik goede vriend van me had een paar maanden geleden een oude Comp(r)aq bak staan (Intel Celeron 500Mhz, 64MB-SDRAM, 2GB Maxtor HDD) die ik wel mocht hebben.
Het was al snel duidelijk wat ik ermee wilde gaan doen, namelijk een server van maken.
Ik sloot alles aan, in de hoop dat alles werkte, en dat deed het.
Nu sloot ik gisteravond weer alles aan, om dit project echt te starten (httpd, ircd, proxy, etc.).
Echter, nadat ik alles aangesloten had, en de powerkabel ingeplugd had, zei de voeding poef! De stroom viel vervolgens uit (lekstroom?).
De vraag is, is het veilig om de voeding nu aan te raken aan de binnenkant (deze was al open toen ik hem kreeg)?

Groetjes,
Sjoerdjuh!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
je voeding heeft het begeven, koop een nieuwe...

is het veilig deze open te doen, er aan te prutsen en ze dan weer aan te sluiten? moet ik daar nog op antwoorden???

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem niet aansluiten...
De stekkers zitten er allemaal nog in (behalve de powerstekker), is het veilig om alles te demonteren?
Zit er geen stroom in de voeding zelf, ofzo?

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17
Tja.. zolang er geen stroom op staat kan je hem wel aanraken
Maar vergeet niet dat er ook vloeistoffen in de condensatoren zitten wat is kunnen gaan lekken
Raak dat vooral niet aan

Sucess

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Well als de magische rook uit een voeding is..is hij dood :)

Ik zou eerst checken met een schroevendraaier met lampje of er een stroom nog ergens op staat. En dan het beeste eruit halen..en op jacht gaan naar een voeding die in een compaq kast past. Helaas heb ik met dat soort kasten gezeten en het is een grote ramp :(

There is no place like ::1

Verwijderd

Poef!! betekend dat er iets kapot is gegaan, definitief.
Als jij deze vraag stelt ben jij waarschijnlijk niet in staat dat te repareren.

Als jij voor de fun eens wilt zien wat er allemaal in zit wacht dan een paar minuten met de stekkers(vooral de 230V) er uit getrokken, en doe wat je wilt, zolang je evt slijm/olie niet opeet kan er niet veel gebeuren.

Edit: de vloeistoffen in de condensatoren is idd een soort van accuzuur, maar in de hoeveelheden die er daar in zitten kan het alleen schadelijk zijn voor de kleding, wel even handen wassen met zeep als je klaar bent.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad niets in dit wereldje.
Bedankt voor de informatie allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Dan rest mij nog 1 vraag, hoe kan de voeding dit opeens doen?
Een maand of 3 geleden werkte het nog?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:32

Theo

moederbord

Dat kan veel oorzaken hebben. Stof kan voor kortsluiting of oververhitting zorgen. Er kan iets in de voeindg zijn gevallen (drinken, schroefje) wat kortsluiing veroorzaakte, een condensator kan zijn gesprongen, soldeerverbinding losgeschoten enz.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

je kunt eens kijken in de voeding of die zekeringetjes (of wat dat ook precies is) kapot zijn, als het dat is kun je dat zo vervangen (of gewoon rechtstreeks verbinden, niet veilig maar ja) en als je geluk hebt doet hij het dan weer en als je geen geluk hebt doet hij nog een keer poef.
Pagina: 1