[Dell] Voeding GX270 compatible met standaard ATX?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb van iemand behuizing/voeding/mobo van een Dell SFF GX270 gekregen waarbij het mainboard defect zou zijn. Ik zou dus kunnen overwegen er een mATX boardje in te zetten en zou er weer een 'systeem' van te maken.

Maar nu vroeg ik mij af; is de pinindeling van de Dell-voeding en mobo compatible met standaard ATX? Het gekke is dat bij het ene model je gewoon de onderdelen kunt uitwisselen met niet-dell onderdelen terwijl het andere model dat dus weer niet heeft.

En ja; ik weet het, ik zou het gewoon even kunnen proberen, maar ik heb geen zin om risico's te nemen als iemand dit al eens eerder geprobeerd heeft en mij kan vertellen of ja of nee van toepassing is op mijn vraag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak anders de pinout erbij en kijk hoe die eruit ziet. Als de kleuren al niet overeen komen met ATX dan is het heel simpel, dan ish et ding al niet ATX compatible.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Alstublieft:
Afbeeldingslocatie: http://www.helpwithpcs.com/courses/power-supply/atx-psu-pinouts.gif
:)

Verwijderd

waarschijnlijk is de indeling van de start- en reset knop, de power en hdd led anders

Verwijderd

De voeding enzo gaan wel werken, maar de powerbutton, resetswitch enzo zitten bij Dell allemaal samen in 1 niet-standaard plugje.

Dus die plug zal je eraf moeten knippen of zelf verloopkabeltjes erop moeten klussen zodat je ze op een standaard ATX mobo kan vastmaken.

Op zich ben je met 5 euro aan rommel bij de electronica doehetzelf klaar, diagrammetjes van welke pin wat doet is zo te vinden.

Wat zegt Dell zelf trouwens?
Meestal zijn ze vrij coulant met garantie voor dat soort dingen, als je het zelf wil vervangen sturen ze waarschijnlijk gewoon een nieuw mobo op?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 19:13 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb het bakkie als barebone cadeau gekregen van een hardwarehandelaartje en alle stickers/tags zijn verwijderd. Lag al bij de berg 'weggooien'.

Bij Dell zullen ze mij zo snel geen ander mobootje sturen als ik niet eens kan aantonen de iegenaar te zijn.

Heb zojuist even een standaard-ATX voeding erbij gepakt; zelfde kleurtjes. Helaas gaf ie na aansluiten hetzelfde euvel; lampje brandt amberkleurig, wanneer je hem start gaat de cpu-fan draaien en spint de harddisk eventjes, verder niks, geen beeld ofzo.

Zou dus van alles kunnen zijn...

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb een Dell Optiplex GX280 SFF! Ik had ook het probleem van een amber knipperend powerbutton lampje en ik heb me laten vertellen dat het toch echt de voeding is!

Ik krijg vandaag (anders morgen) de nieuwe voeding binnen (is overigens wel een originele Dell voeding) en zal is kijken of het probleem dan verholpen is!

Ik laat de uitkomst weten zodra ik meer weet!

Edit: link naar mijn topic [Dell Optiplex GX280 SFF bevriest]

[ Voor 13% gewijzigd door Sonic1986 op 26-02-2007 10:08 ]

Verwijderd

neanderthaler schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:01:
Ik heb het bakkie als barebone cadeau gekregen van een hardwarehandelaartje en alle stickers/tags zijn verwijderd. Lag al bij de berg 'weggooien'.

Bij Dell zullen ze mij zo snel geen ander mobootje sturen als ik niet eens kan aantonen de iegenaar te zijn.

Heb zojuist even een standaard-ATX voeding erbij gepakt; zelfde kleurtjes. Helaas gaf ie na aansluiten hetzelfde euvel; lampje brandt amberkleurig, wanneer je hem start gaat de cpu-fan draaien en spint de harddisk eventjes, verder niks, geen beeld ofzo.

Zou dus van alles kunnen zijn...
Niet toevallig de extra voedingsstekker met vier plugjes vergeten?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sonic1986 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:05:
Ik heb een Dell Optiplex GX280 SFF! Ik had ook het probleem van een amber knipperend powerbutton lampje en ik heb me laten vertellen dat het toch echt de voeding is!

Ik krijg vandaag (anders morgen) de nieuwe voeding binnen (is overigens wel een originele Dell voeding) en zal is kijken of het probleem dan verholpen is!

Ik laat de uitkomst weten zodra ik meer weet!

Edit: link naar mijn topic [Dell Optiplex GX280 SFF bevriest]
Heb het ook met andere voeding geprobeerd; geen verandering. Het lampje brand trouwens amberkleurig, maar knippert niet. Hoort ie groen te branden? Oja, het eerste reepje geheugen wat ik probeerde gaf in de Dell een aantal piepjes, blijkbaar error dus. Het geheugen gaf daarna ook in een ander systeem problemen. Maar met ander (goed) geheugen piepte de Dell niet.

Heb jij van Dell zomaar een nieuwe voeding gekregen? Hoelang heb je in de wacht gehangen daarvoor ;)
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:08:
[...]

Niet toevallig de extra voedingsstekker met vier plugjes vergeten?
Nee, dat heb ik gecheckt en dus ook met andere voeding geprobeerd. Ik zal trouwens de voeding zelf ook nog even proberen op ander mobo.

• Sonic1986
Nee, ik heb deze voeding van iemand gekregen via Tweakers (zie mijn topic, wellicht heeft hij er nog 1)! De Dell die ik in mijn bezit heb, staat ook niet op mijn naam, dus toen had ik een probleem! Trouwens als je nog een officiele Dell voeding voor een GX270 zoekt heb ik nog wel een linkje! [http://www.nowthatsit.nl/itemDetails.asp?itemtype_id=4723&categorie_id=259&zoekterm=T0259]

[ Voor 78% gewijzigd door Sonic1986 op 26-02-2007 22:39 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sonic1986 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:38:
Nee, ik heb deze voeding van iemand gekregen via Tweakers (zie mijn topic, wellicht heeft hij er nog 1)! De Dell die ik in mijn bezit heb, staat ook niet op mijn naam, dus toen had ik een probleem! Trouwens als je nog een officiele Dell voeding voor een GX270 zoekt heb ik nog wel een linkje! [http://www.nowthatsit.nl/itemDetails.asp?itemtype_id=4723&categorie_id=259&zoekterm=T0259]
Ik ga d'r van uit dat bij die van mij het probleem niet aan de voeding ligt, maar aan het mobo.

• Sonic1986
Ik heb een verkeerde voeding toegestuurd gekregen :'(

Wellicht dat ik er jou blij mee kan maken :*)

[ Voor 60% gewijzigd door Sonic1986 op 30-01-2020 19:33 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sonic1986 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:14:
Ik heb een verkeerde voeding toegestuurd gekregen :'(

Wellicht dat ik er jou blij mee kan maken :*)

Neem even contact met me op als je geintresseerd bent: s_vanoss@hotmail.com (msn of email)
Ik denk dat het bij mij niet de voeding is. Een van onze medetweakers wees mij op de eventuele bolle elco's en ik heb zo'n idee dat het bij dit plankje het geval is! Ik zal nog even kiekjes posten.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Is me niet goed gelukt duidelijke plaatjes te schieten, maar de bovenkant van sommige elco's (inderdaad die met een kruis) is inderdaad niet plat maar staat een beetje bol.

Hoe zou Dell reageren als ik niet kan bewijzen dit bakkie ooit zelf gekocht te hebben?

• Sonic1986
neanderthaler schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:34:
Is me niet goed gelukt duidelijke plaatjes te schieten, maar de bovenkant van sommige elco's (inderdaad die met een kruis) is inderdaad niet plat maar staat een beetje bol.

Hoe zou Dell reageren als ik niet kan bewijzen dit bakkie ooit zelf gekocht te hebben?
Ik heb me door iemand laten vertellen dat je zonder te weten wie de eigenaar is van de PC, de naam over te laten schrijven.. Ik ga Dell vanmiddag even bellen, want ik zit met een soortgelijk probleem!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sonic1986 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:44:
[...]

Ik heb me door iemand laten vertellen dat je zonder te weten wie de eigenaar is van de PC, de naam over te laten schrijven.. Ik ga Dell vanmiddag even bellen, want ik zit met een soortgelijk probleem!
Ben benieuwd! Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/yes_new.gif

• Sonic1986
WTF, ik hang nou al voor de 5x met Dell aan de lijn, zeggen ze ineens dat ik een gestolen PC in m'n handen heb :X :X

Ik heb de politie gebeld om aangifte te gaan doen, maar die vinden het niet de moeite waard.. Kan ik me voorstellen, ik heb de PC al ruim een jaar in bezit..

Ik heb gewoon een Tag Transfer gedaan, ik kijk wel wat de uitkomst is! Een van de medewerkers heeft me gisteren de gegevens gegeven >:) van de originele eigenaar, dus ik heb het formulier van Dell wel in kunnen vullen. Ik kijk wel wat ze ermee doen...

Jullie horen nog van me!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://dsnimg.dell.com/images/kb/103559111.gif

Servicetag zou dus daar moeten staan...

Ik ben echter bang dat de mijne uit een of andere faillissements- of schadepartij komt, XP licence is ook verwijderd. Of uit een partij die naar zo'n hardware-destructie bedrijf waar ze het weer via de achterdeur verkopen :)

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Zojuist met Dell gebeld; kreeg meteen iemand aan de lijn. Ik moet eerst het serienummer op mijn naam laten overschrijven. Heb ik dus maar gedaan. Ik hoop niet dat dat ding als gejat geregistreerd staat en ik strax geblacklist ben of den plaatselijke veldwachter aan de deur krijg :o

• Sonic1986
Weet jij wel wie de originele eigenaar is dan? Ik wou een Tag Transfer laten doen en dan moet ik de gegevens van de origingele eigenaar weten...

Edit: Als ie als gejat geregistreerd staat, dan doen ze er waarschijnlijk nog niet veel mee, want als je de politie belt om aangifte te doen van 1 gestolen PC dan vinden ze het niet de moeite waard om dat in behandeling te nemen....

[ Voor 45% gewijzigd door Sonic1986 op 02-03-2007 14:41 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik weet niet waar ie vandaan komt; ik kreeg 'm in onderdelen (kast+voeding+mobo) cadeau bij een handelaar in hardware bij aankoop van 2 nieuwe behuizingen. Hij wilde 'm weggooien omdat ie het niet deed. Die handelaren kopen meestal partijen op uit faillissementen etc. XP-sticker was helaas verwijderd.

Ik heb de instructies van de Dell medewerker opgevolgd; hij kon me niet helpen als de pc niet op mijn naam stond, dat diende ik dus even te doen. Nu moet ik nog even het servicetagnummer doorgeven, serienummer was blijkbaar niet 'besmet' ofzo. Ik probeerde natuurlijk nog even uit te vinden wat dit de registratie van dit serienummer vermeldde, maar hij kon alleen zien dat ie op een bedrijfsnaam stond. In geval van diefstal zou Dell daar niks mee doen, privacytoestanden etc.

• Sonic1986
neanderthaler schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:53:
Ik weet niet waar ie vandaan komt; ik kreeg 'm in onderdelen (kast+voeding+mobo) cadeau bij een handelaar in hardware bij aankoop van 2 nieuwe behuizingen. Hij wilde 'm weggooien omdat ie het niet deed. Die handelaren kopen meestal partijen op uit faillissementen etc. XP-sticker was helaas verwijderd.

Ik heb de instructies van de Dell medewerker opgevolgd; hij kon me niet helpen als de pc niet op mijn naam stond, dat diende ik dus even te doen. Nu moet ik nog even het servicetagnummer doorgeven, serienummer was blijkbaar niet 'besmet' ofzo. Ik probeerde natuurlijk nog even uit te vinden wat dit de registratie van dit serienummer vermeldde, maar hij kon alleen zien dat ie op een bedrijfsnaam stond. In geval van diefstal zou Dell daar niks mee doen, privacytoestanden etc.
Wat is jouw status nu dan? Houdt dit voor jou in dat je de Dell niet op je naam kan laten zetten omdat je ook geen gegevens hebt van de originele eigenaar of is het omdat je geen ServiceTag nummer hebt?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sonic1986 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:11:
[...]

Wat is jouw status nu dan? Houdt dit voor jou in dat je de Dell niet op je naam kan laten zetten omdat je ook geen gegevens hebt van de originele eigenaar of is het omdat je geen ServiceTag nummer hebt?
Na het aanvragen voor het op naam zetten/wijzigen, kreeg ik een mailtje dat ik ook die service express tag moest doorgeven, naast het serienummer. Dus dat even teruggemeld.

Ik kan er niks op verliezen; mobo is toch al kaduuk.

• Sonic1986
Mocht je jou probleem niet opgelost krijgen, kunnen wij dan misschien onderhandelen over de CPU koeler van jou Optiplex? Ik zoek er namelijk nog 1, maar ik weet niet of die van de GX270 hetzelfde is als de GX280!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sonic1986 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:14:
Mocht je jou probleem niet opgelost krijgen, kunnen wij dan misschien onderhandelen over de CPU koeler van jou Optiplex? Ik zoek er namelijk nog 1, maar ik weet niet of die van de GX270 hetzelfde is als de GX280!
Het plastic dinges op het board is niet zoals de gebruikelijke s478 beugel, maar lijkt er in grote lijnen wel op. De heatsink wordt heel simpel gewoon geklemd onder twee randjes, niks met hendeltjes ofzo. Supersimpel systeem!

Zoek jij het metalen deel, de werkelijke heatsink of het plastic ding wat op het mobo zit? En de fan zelf?

• Sonic1986
Even voor de duidelijkheid, mijn optiplex heeft s775!

Ik zoek het metalen deel, de werkelijke heatsink en de fan zelf! Kortom het complete stuk wat je van het zwarte plastic randje afhaalt zeg maar!

[ Voor 16% gewijzigd door Sonic1986 op 30-01-2020 19:38 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sonic1986 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:46:

Ik zoek het metalen deel, de werkelijke heatsink en de fan zelf! Kortom het complete stuk wat je van het zwarte plastic randje afhaalt zeg maar!

ftp://mail.van-oss.nl/m5786.jpg
Ik krijg je plaatje niet geopend....

Maar ik zal eens in den ouden doos kijken, misschien heb ik zelfs nog wel een losse liggen!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GX270 is totaal anders als de GX280

GX270 is nog een AGP board met S478, DDR.
GX280 is een board met DDR2 en PCI Express en Socket775

Denk niet dat je wat aan die heatsink hebt.

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:32
Ik heb hier een Dell Optiplex GX260 staan (ook socket 478), ik heb even de ATX connector vergleken met een mATX voeding die ik ook heb liggen en de kleuren zijn precies hetzelfde.
Heb deze gekocht op de HCC dagen voor 15 euro, nu een leuke gameserver :*)

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Sonic1986 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:46:

ftp://mail.van-oss.nl/m5786.jpg
Is inderdaad heul ander ding.... Sorry, ik kan je er niet mee verder helpen.

• Sonic1986
Jammer....
Pagina: 1