Toon posts:

WD 320gig Read Element Failure,terugbrengen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een western digital WD3200JB ,een 320gig hdd.

in de eerste maand heb ik weleens een melding gehad active smart dat er iets met de seek error rate aan de hand was,dit was echter eenmalig en de schijf deed het tot vorige week goed.

vorige week kreeg ik een of andere melding dat er iets fout was gegaan met een geheugen beschrijving of zoiets,na een nachtje memtest86 bleek het geheugen goed,daarna met de western digital diagnostics een test uitgevoerd,zowel in windows als in dos een error in de quick test:
Read Element Failed in dos en in windows een error met CableTest read diagnostic sector als ik het goed heb.

de schijf lijkt nu nog perfect te werken maar heb al een backup.

ik heb de schijf nog net geen 4 maanden terug bij mycom gekocht,als ik hem daar terugbreng krijg ik dan gelijk een nieuwe of zo'n refurbished geval?

het liefst natuurlijk een nieuwe,maar zou dat normaal zijn?

Verwijderd

Topicstarter
kleine update: zojuist een ploink geluid en hij ging uit om met wat meer lawaai weer op te spinnen en aan het eind 2 tikken te geven en weer uit gaat,na een keer of 6 van dit rondje om de kerk blijft hij helemaal uit tot ik de comp. weer uit en aan doet. ;(

thank god heb ik vanochtend nog een backup gemaakt _/-\o_

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 23:08

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:22:
ik heb een western digital WD3200JB ,een 320gig hdd.

in de eerste maand heb ik weleens een melding gehad active smart dat er iets met de seek error rate aan de hand was,dit was echter eenmalig en de schijf deed het tot vorige week goed.

vorige week kreeg ik een of andere melding dat er iets fout was gegaan met een geheugen beschrijving of zoiets,na een nachtje memtest86 bleek het geheugen goed,daarna met de western digital diagnostics een test uitgevoerd,zowel in windows als in dos een error in de quick test:
Read Element Failed in dos en in windows een error met CableTest read diagnostic sector als ik het goed heb.

de schijf lijkt nu nog perfect te werken maar heb al een backup.

ik heb de schijf nog net geen 4 maanden terug bij mycom gekocht,als ik hem daar terugbreng krijg ik dan gelijk een nieuwe of zo'n refurbished geval?

het liefst natuurlijk een nieuwe,maar zou dat normaal zijn?
Heb zelf hele tijd geleden 2 WD's gekocht bij MyCom een ervan werkte recht uit de verpakking niet eens. Deze terug gebracht, kreeg een nieuwe (MyCom Eindhoven in dit geval)!

Gewoon terug brengen, en een nieuwe eisen, tenzij je gewoon een goede direct uit verpakking krijgt. Je mag je niet laten opschepen met een "hergebruikt"-exemplaar. Dit moeten ze (dacht ik) aan je vragen of je akkoort gaat met een gebruikte, maar meestal doen ze dat niet. En krijg je een nieuwe terug.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

Ik zou hem gelijk terug brengen, bij mycom krijg je meestal gelijk een nieuwe.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
remy007 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:24:
Gewoon terug brengen, en een nieuwe eisen, tenzij je gewoon een goede direct uit verpakking krijgt. Je mag je niet laten opschepen met een "hergebruikt"-exemplaar. Dit moeten ze (dacht ik) aan je vragen of je akkoort gaat met een gebruikte, maar meestal doen ze dat niet. En krijg je een nieuwe terug.
Dat is wel een hele nare houding die jij jezelf zo aan meet zeg :/

Als mensen dingen gaan eisen, dan is het voor de winkelier heel eenvoudig om te zeggen:
"Goed meneer, wij gaan voor u de garantie afhandeling in gang zetten. Eerst gaan we uw schijf testen. Indien deze gebreken vertoont sturen wij hem op naar onze leverancier. Deze test de schijf dan ook, en indien zij ook concluderen dat deze defect is sturen zij hem weer door naar WD. Heeft u even een weekje of 4 geduld? Owja, is de schijf niet defect dan brengen we uiteraard kosten in rekening voor het onderzoek."

Als je gewoon naar die winkel gaat en je verhaal verteld heb je zo weer een nieuwe schijf. Maar ga asjeblieft niet de arrogante consument uithangen zoals remy007 voorstelt zeg. Die mensen daar kunnen er ook niets aan doen dat zo'n schijf defect gaat. En dat is nou net waar garantie voor bedoeld is. Je schijf maakt abnormaal mechanisch geluid, dus dat is een overduidelijk geval van een defect exemplaar. Bovendien gaf de test tool van de fabrikant ook fouten aan, wat ook duidt op een defecte schijf. Je hoeft je geen zorgen te maken over of dit een garantie kwestie is of niet, want dat is het gewoon overduidelijk. Gelukkig iig dat je een backup hebt van je gegevens :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga natuurlijk niet de aso tokkie uithangen die gelijk gaat eisen,ik heb zelf ook met klanten te maken en mensen die aardig zijn krijgen veel meer gedaan :z

ik vraag me alleen af hoe het wettelijk zit,moeten ze me een nieuw exemplaar geven binnen een half jaar of mogen ze ook een refurbished geven?

ik heb zelf natuurlijk het liefst een nieuwe,al is het alleen maar om het gevoel :)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is opzich een goeie. Volgens mij moeten ze je een vervangend exemplaar geven. Een refurbished schijf voldoet hier in principe aan, en als je een schijf direct bij een fabrikant(WD) aan zou melden krijg je soms idd een refurbished exemplaar terug.

Hoe dit wettelijk exact zit weet ik niet. Wel is het natuurlijk zo dat de garantie gewoon verder loopt. En als ik het goed heb wordt de garantie ook nog eens verlengd als je vlak voor het verlopen van de garantie periode garantie claimt. Er komt dan iets van 3 maanden bij of zo. Maar zoals ik al zei, dit weet ik niet helemaal zeker. Dus als er iemand is die echt verstand heeft van consumenten recht: leef je uit.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 23:08

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:43:
ik ga natuurlijk niet de aso tokkie uithangen die gelijk gaat eisen,ik heb zelf ook met klanten te maken en mensen die aardig zijn krijgen veel meer gedaan :z

ik vraag me alleen af hoe het wettelijk zit,moeten ze me een nieuw exemplaar geven binnen een half jaar of mogen ze ook een refurbished geven?

ik heb zelf natuurlijk het liefst een nieuwe,al is het alleen maar om het gevoel :)
als je goed leest, zeg ik niet meteen ;-)

Dit staat er namelijk ook achter: "tenzij je gewoon een goede direct uit verpakking krijgt", lezen is ook een kunst he :)

[ Voor 10% gewijzigd door remy007 op 26-02-2007 08:38 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
heb nog dezelfde dag een nieuwe gekregen _/-\o_

en geen vreemde resonanties meer van de kast als de hdd vastgeschroefd was,alleen geeft deze een fluittoon :(

lang niet zo erg als mn oude maxtor D740x (lijkt wel een turbine motor als je hem aanzet :P ) maar toch hoorbaar.

en de WD testen zijn allemaal goed,alleen als de extended test na 60% is ofzo verdwijnd het de fluittoon,is de test helemaal klaar komt de fluittoon ook weer terug :?

ik vind dit dus echt een slechte serie van WD :/
Pagina: 1