Toon posts:

Beveliging webcam(s)

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik had volgend vraagje:

Om een kleine ruimte te beveiligen had ik gedacht aan een of twee webcams, aangekoppeld op een pc in een kamer ernaast.

Mijn vraag was, welke minimum spec's moet deze PC hebben ?
Ghz, ram, en vooral : hoeveel GB ?
Ik denk niet dat deze een hightechmodel moet zijn ?

Ik heb al gesearched en het viel me op dat er een ruime keuze is aan programmas die enkel opnemen als er beweging is. Geeft dit geen problemen als er 2 webcams aangesloten zijn?

Tips voor merken/programmas zijn eveneens welkom.

Ik heb reeds gegoogled en gesearched op het forum, maar daar gaat het meestal over web-based network cam's of meer professionele oplossingen.

Alvast bedankt !

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
1. neem camera's met een CCD, goede keus daarvoor zijn 2e hands digitale videocamera's, zijn niet zo duur.
Waarom CCD -> VEEL betere kwaliteit en ook nog redelijk beeld bij weinig licht.

2. Specs -> doe het laagste wat je kan krijgen, een p2 was hier al zat om 3 webcams te streamen, en dat kost meer cpu dan naar schijf opslaan. Die had btw 192 ram, maar werkt ook prima met een derde ervan.

3. GB's, tsjah, hangt vooral af van de kwaliteit die je opslaat en wat voor camera eraan hangt. Er is bijv een verschil van 1/40 ofzo of je een 640x480 cam opslaat in 30fps of een 320x240 cam op 1 of 2 fps. Vooral als je motion activated doet hangt het erg af van de ruimte waar het inhangt. Is het een bergplaats waar weining mensen komen kan het zijn dat je al genoeg hebt aan zo'n 1-2 gig per week, maar als het druk is si dat per uur misschien net zat.

Verwijderd

hoe lang wil je de beelden bewaren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:34:
hoe lang wil je de beelden bewaren?
Wel, dat hangt ervan af.
Aangezien er wel wat volk in de ruimte komt, maar slechts altijd max 10 minuten ofzo is het moeilijk te zeggen hoelang juist.

De beelden zouden toch wel een paar dagen bewaard moeten worden. Het is namelijk zo dat ze enkel gebruikt worden indien er beschadiging is, of vandalisme. Maar meestal wordt dit wel de dag erna of max 2 dagen erna opgemerkt.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Chieftec case, AMD Athlon processor 1,2Ghz, 512Mb ram, 60 Gb Harddisk, Videokaart Nvidia FX5600 128Mb, DVD speler, compleet met toetsenbord en optische muis. Absoluut perfecte staat. Geinstalleerd windows Xp

==> deze staat te koop in de omgeving, is deze voldoende denken jullie?

Thanks.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:41
Dat systeem moet dat wel aankunnen. Heb zelf een P2 233MHz gebruikt voor 4 webcams met motion detectie enzo ging super. Had gewoon een FTP verbinding telkens waar hij de beelden later neerzetten deed.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
doen :)

Mocht je schrijfruimte tekort komen hang je er nog wat extra bij in.

Heeft ook een computer!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56

Nakebod

Nope.

Voor je allemaal dingen aanschaft e.d....
Wat wil je ermee "beveiligen"?
Gezien het totaal niet als legaal bewijsmateriaal gebruikt kan/mag worden, ookal staat de dader er zeer herkenbaar op. Hoewel die kwaliteit toch waardeloos is met een webcam voor beveiliging.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Nakebod schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:00:
Gezien het totaal niet als legaal bewijsmateriaal gebruikt kan/mag worden, ookal staat de dader er zeer herkenbaar op. Hoewel die kwaliteit toch waardeloos is met een webcam voor beveiliging.
Tenzij jij de gefilmde er duidelijk op wijst dat hij gefilmd wordt. Denk aan hoe supermarkten en winkels dat doen. Of er staat ergens de tekst 'voor uw en onze veiligheid wordt u gefilmd' of je ziet je eigen knar op een monitor.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt inderdaad. Er komt uiteraard een duidelijke vermelding.
De Kwaliteit van een webcam is volgens mij voldoende omdat de cam toch op slechts 3 meter van een deur geplaatst wordt. De ruimte is ook volledig verlicht.

Het is natuurlijk ook zo dat dit meer als een preventief middel zal gebruikt worden (hopelijk ;-))

Bedankt al.

Ps; is het mogelijk om met die motiondetection progs meerdere webcams (2) aan te sturen en is 60 GB (rond de 50 GB voor effectief beeldenopslag) dan nog voldoende om een paar dagen aan te kunnen ?

Ik schat (!) dat er elke dag in totaal een 4 - 6 uur zal worden gefilmd door beweging.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56

Nakebod

Nope.

The Zep Man schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:03:
[...]
Tenzij jij de gefilmde er duidelijk op wijst dat hij gefilmd wordt. Denk aan hoe supermarkten en winkels dat doen. Of er staat ergens de tekst 'voor uw en onze veiligheid wordt u gefilmd' of je ziet je eigen knar op een monitor.
Dat zijn afaik gesloten camera circuits met een politie keurmerk.
Een camera hobby setje van bijv de Macro voldoet hier als het goed is dus niet eens aan.
En voor digitale systemen zijn dacht ik nog zwaardere eisen, met bijbehorend prijskaartje.

Heb me er nooit echt in verdiept, maar ik zou dit toch wel ff uitzoeken van te voren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
In Belgie volstaat het om een duidelijke vermelding op te tonen en het aan te geven bij de Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer. Het is trouwens met als doel bescherming van goederen.

Maar het is idd heel wat complexer als je dit toepast in grotere bedrijven (vermelding in CAO, overleg sociale bestuursorganen etc..), maar dit is hier niet echt het geval :-)

Iemand een idee inzake de vraag met meerdere webcams en het benodigde aantal GB (zie vorige post)

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1