Plannen voor de toekomst

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik heb de search helemaal uitgeplozen, maar een bevredigend antwoord op mijn vragen heb ik niet kunnen vinden.

INFO
Wat ik nu heb:

PIII450
15" merkloze monitor (refreshrate 60hz op 800x600)
Hercules 32 mb geforceII MX retail (5.5ns)
192 MB SDram
standaard 8.4 GB HD
standaard geluidskaartje

TOPIC
Dit is gewoon niet echt tof meer. Het is niet zo dat alles kut draait, maar ik wil gewoon weer es flink upgraden.

- Wat raden jullie mij nu aan te kopen, als het gaat om het volgende, met oog op de toekomst?:

1. proc., wat is het beste nu te doen? Misschien zelfs nog ff wachten op de AMD HAMMER..? Hij moet toch wel een eindje boven de 1 Gh komen te liggen.

2. videokaart, gaat hoofdzakelijk om een hoge framerate in 3D + photoshoppuh. Wordt dus waarschijnlijk Geforce ultra.. of..?

3. monitor, moet 17" worden: niet groter

4. HD, ongeveer 25/30 GB

5. geluidskaart; moet 'studiowerk' aankunnen

6. Ramgeheugen. Op die P4-mobo's schijnt een speciaal soort geheugen te zitten (RDram toch..?). Komt op de Hammer ook zoiets?

thx to y'all,

Bas.

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Ik zou geen Hammerhead nemen,dan kan je net zo goed een Xeon nemen, en dat is onzinnig voor een Workstation. Ik zou een Pentium 3 of 4 nemen, omdat je veel fotoshopped. Fotoshoppen is volgens mij 2D en dan ben je beter af met een Matrox kaart, in 3D kan je weer beter een G-Force Ultra hebben. Iiyama en Sony monitoren zijn altijd goed, vooral de 17" modellen van Iiyama zijn redelijk goedkoop.
AMD gokt op DDR geheugen en Intel op RDRAM, welke beter is, zullen we in de nabije toekomst ondervinden, maar theoretisch gezien is DDR geheugen favoriet.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
1. Je kan altijd wel wachten op het nieuwste. Koop een T-bird 1 1.1 of 1.2 ghz.

2. Hercules geforce 2 PRO 64MB FL 899,- Waarom 700 piek meer uitgeven als het alleen maar resultaat geeft bij hoge resoluties die een 17" niet aankan.

3. Sony,Iiyama of NEC zoek maar iets uit. Het zijn allemaal topmerken. (IMHO: staan ze op volgorde van kwaliteit. :) )

4. IBM, Seagate barracuda III of een nieuwe WD 200BB of de 400BB.

5. Soundblaster live 5.1 player, terratec DMX 1024 als je het normaal wilt houden anders een terratex van een gulden of 600-700.

6. 256MB Sdram PC133

Voor een intel P4 systeem alles hetzelfde alleen een veel duurdere processor, mobo en geheugen. Op dit moment nog gewoon verspilling van geld.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

1. AMD Thunderbird 1GHz

2. Geforce ultra.. of..?

3. Iiyama Pro 410

4. Maxtor/IBM 25/30 GB

5. Creative SB Live Player 5.1

6. 256MB PC133, spotgoedkoop de laatste tijd :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Symphony-X
Welke is ut beste?

Creative Labs SBLive! Platinum 5.1 PCI

Creative Labs SBLive! Platinum (Retail)

of een niet-platinum geluidskaartje?

• Crazyhorse
Op zondag 04 februari 2001 23:13 schreef Symphony-X het volgende:
Welke is ut beste?

Creative Labs SBLive! Platinum 5.1 PCI

Creative Labs SBLive! Platinum (Retail)

of een niet-platinum geluidskaartje?
De Creative Labs SBLive! Platinum 5.1 PCI is het nieuwste model.

Of deze misschien?

AudioSystem EWX 24/96 adv.verkpr. FL 449.00

• Symphony-X
Okee, ik zal nog ff wat duidelijker zijn:

- Ik ben absoluut niet van van plan iets te oc-en. Het belangerijkst vind ik dat alles draait als een trein, en zo stabiel is als een huis (duh..:P)

- Nah ja.., ik ben dus gigantisch in de twijfel over AMD. Ik lees ZOOOOOOOO veel topics op tweakers of Athlons in combinatie met een bepaalde mobo... het werkt gewoon heel vaak klote! PIII's werken errug goed, maar zijn erg duur..en komen toch vaak als verliezer uit de tests in vergelijing met Athlons... PIV's zijn weer veel te duur, en zouden een slechte prijs/kwaliteit verhouding hebben: ook klote dus.

- Ik ben niet iemand die erg veel sleutelt aan de hardware, ik houd het liever op softwarematig tweaken.

- Ik wil dus echt wel een AMD Atlon 1.2 GH kopen, maar dan wil ik ZEKER zijn van het feit dat dit draait en niet constant vastloopt ofzoiets:

-Athlon 1.2 GH, het is gewoon zeer goed te betalen.

-een mobo, ik weet dus niet welke het stabielste is, en 133mhz FSB + 4x AGP heeft. Dat gekut met die VIA-shit enz. Ik wil dit gewoon niet. Is er een alternatief? Kan iemand mij anders gerust stellen?

-Hercules MX retail, deze kaart plaats ik er nog ff in... ik heb waarschijnlijk geen geld om er gelijk een geforce ultra in te pleuren.

-256 mb SDram, moet op 133Mhz draaien, omdat ik niet aan oc-en doe.

!!! ook geen bronconflicten e.d. met een soundblaster LIVE, of een Gamepad Pro. Verder moeten jullie weten dat ik enkel en alleen in WIN98 werk.

ps. moet ook nog een scanner en HP deskjet 720C printer op aangesloten worden.

THANX again peoplez,

Bas.

• Crazyhorse
Meer tweakers met amd cpu's dan met Intel cpu's = meer topics over amd.

1.2Ghz met een MSI k7T Pro 2a (stabielste mb voor amd)

Je zit aan een via chipset vast. Of je moet een AMD 760 Mobo kopen maar dan moet je ook weer ddr geheugen kopen. En beide zijn nog niet goed leverbaar. En dus ook weer prijzig.

Via drivers vallen trouwens best wel mee hoor.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dat je hier zoveel leest over problemen over AMD komt omdat 90 % hier een AMD processor heeft.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Symphony-X
Op zondag 04 februari 2001 23:31 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dat je hier zoveel leest over problemen over AMD komt omdat 90 % hier een AMD processor heeft.
Okee, dat is waarschijnlijk ook zo. Maar dat is niet mijn point: er zijn gewoon veel mensen die problemen ondervinden met bepaalde combi's mobo+proc. Ik heb daar geen zin in.
- Is het dan misschien slimmer om een PIII1000mhz te kopen? Of is deze echt veel minder in vergelijing met een Athlon1000?

Vergeet niet dat ik ook nog een nieuwe mobo moet kopen. de mobo's voor een AMD zijn over het algemeen wel wat duurder dan de mobo's voor een PIII.... toch?...:P

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:27 schreef Symphony-X het volgende:
Okee, ik zal nog ff wat duidelijker zijn:

- Ik ben absoluut niet van van plan iets te oc-en. Het belangerijkst vind ik dat alles draait als een trein, en zo stabiel is als een huis (duh..:P)

- Nah ja.., ik ben dus gigantisch in de twijfel over AMD. Ik lees ZOOOOOOOO veel topics op tweakers of Athlons in combinatie met een bepaalde mobo... het werkt gewoon heel vaak klote! PIII's werken errug goed, maar zijn erg duur..en komen toch vaak als verliezer uit de tests in vergelijing met Athlons... PIV's zijn weer veel te duur, en zouden een slechte prijs/kwaliteit verhouding hebben: ook klote dus.
Een Pentium III 1000 kost nog geen F 900,00, das dus best te doen, dacht ik zo. Ik weet niet welke AMD afhankelijke tests jij hebt gelezen, maar voor Photoshoppen blijft de P3 toch de keuze, voor spellen kan je weer beter een TB hebben.
- Ik ben niet iemand die erg veel sleutelt aan de hardware, ik houd het liever op softwarematig tweaken.
Neem dan Asus CUSL2 met een Intel Pentium III 1000Mhz.
- Ik wil dus echt wel een AMD Atlon 1.2 GH kopen, maar dan wil ik ZEKER zijn van het feit dat dit draait en niet constant vastloopt ofzoiets:
Dit kan niemand jou garanderen, omdat er nog veel meer zaken afhankelijk zijn. Wat wordt jouw totale configuratie?? Ik ga AMD niet afzeiken ofzo, maar voor een Professionele Workstation zou ik gewoon Intel nemen.
-Athlon 1.2 GH, het is gewoon zeer goed te betalen.

-een mobo, ik weet dus niet welke het stabielste is, en 133mhz FSB + 4x AGP heeft. Dat gekut met die VIA-shit enz. Ik wil dit gewoon niet. Is er een alternatief? Kan iemand mij anders gerust stellen?
Yep, neem Intel. Op dit moment is er alleen de AMD 760, maar dan moet je wel DDR op de koop toe nemen, en AMD is niet veel beter als VIA, die wat meer ervaring heeft.
-Hercules MX retail, deze kaart plaats ik er nog ff in... ik heb waarschijnlijk geen geld om er gelijk een geforce ultra in te pleuren.
Een ATI Radeon 64MB DDR is ook goed te betalen hoor.
-256 mb SDram, moet op 133Mhz draaien, omdat ik niet aan oc-en doe.
Neem dan gewoon Infineon, Kingston of Crusial geheugen.
!!! ook geen bronconflicten e.d. met een soundblaster LIVE, of een Gamepad Pro. Verder moeten jullie weten dat ik enkel en alleen in WIN98 werk.
Hangt ervanaf welk moederbord je neemt en hoeveel je erin hangt. Maar Intel is op dit punt sterker dan VIA als alle sloten vol zitten.
ps. moet ook nog een scanner en HP deskjet 720C printer op aangesloten worden.
dat mag nooit een probleem zijn
THANX again peoplez,

Bas.
Geen dank, maar je naam hoeven we niet te weten hoor.

• Symphony-X
[b]
Geen dank, maar je naam hoeven we niet te weten hoor.
...;( oh... okee..

• Symphony-X
Op zondag 04 februari 2001 23:40 schreef VipTweak het volgende:
Wat wordt jouw totale configuratie??
Nou.. In het geval van een AMD:

-AThlon 1.2 GHz
-MSI k7T Pro 2a
-Hercules MX 32MB 4xAGP (en ik wil ook echt op 4x AGP kunnen draaien..!)
-Creative Labs SBLive! Platinum 5.1
-256 mb 133mhz SDram
-Maxtor 30 gb HD
-Philips cdrw400 4x4x32
-DVD spelertje
-2 X Gamepad PRO (mbv splitter)
-HP deskjet 720C
-een scannertje
-Logitech draadloze muis
..nog iets?

In geval van Intel:

-PIII1000mhz
Asus CUSL2
-Hercules MX 32MB 4xAGP (en ik wil ook echt op 4x agp kunnen draaien..!)
-256 mb 133mhz SDram
-Maxtor 30 gb HD
-Philips cdrw400 4x4x32
-DVD spelertje
-HP deskjet 720C
-Logitech draadloze muis
-een scannertje

...iets vergetuh?

Ja: een monitor... Waarschijnlijk een 17" model van Iiyama, met een hoge refreshrate (wow).

ps. zowel spellen als photoshop vind ik belangrijk belangrijk... lastig he?

-Anoniempje-:P

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:56

bAm

k zou zeker eenn ASUS moederbord nemen met een VIA chipset, dane elec RAM (heb je 10 jaar garantie op en is te betalen) en een monitor van Liyama 8-)

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 23:58 schreef bAm het volgende:
k zou zeker eenn ASUS moederbord nemen met een VIA chipset, dane elec RAM (heb je 10 jaar garantie op en is te betalen) en een monitor van Liyama 8-)
Waarop baseer jij dat een VIA chipset beter is dan een Intel 815E(P) ??
Ikzelf vindt dit onzin, omdat de i815 meer overhead biedt, beter is geprogrammeerd en een goed werkende HUBarchitectuur heeft.

Wat zijn jouw argumenten??

Verwijderd

gewoon lekker amd kopen

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:56

bAm

Waarom meteen vijandelijk ? Ik heb zelf een VIA chipset, waarmee ik nog nooit iets heb gehad. Een paar vrienden van me hebben een (oudere) intel chipset gehad welke steeds problemen gaf (deze problemen hebben ze nu niet meer met een VIA chipset). Intel heeft ook al iets oudere chipsets gehad die niet goed werkten, maar ik geloof niet dat dit nog steeds is dus intel kan ook goed zijn, maar ik kies voor VIA.
Op maandag 05 februari 2001 00:01 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Waarop baseer jij dat een VIA chipset beter is dan een Intel 815E(P) ??
Ikzelf vindt dit onzin, omdat de i815 meer overhead biedt, beter is geprogrammeerd en een goed werkende HUBarchitectuur heeft.

Wat zijn jouw argumenten??
Als ik hiervan de 1 na laatste zin bekijk denk ik dat jij hiervan nog al heel wat meer verstand hebt, want ikzelf ken deze termen niet eens. Dus jij je gelijk :)

Verwijderd

A7V133 met TB 1000 + IIyama 19 inch.
Niks geklooi, werkt gewoon goed.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 04 februari 2001 23:54 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

Nou.. In het geval van een AMD:

-AThlon 1.2 GHz
-MSI k7T Pro 2a
-Hercules MX 32MB 4xAGP (en ik wil ook echt op 4x AGP kunnen draaien..!)
-256 mb 133mhz SDram
-Maxtor 30 gb HD
-Philips cdrw400 4x4x32
-DVD spelertje
-HP deskjet 720C
-een scannertje
-Logitech draadloze muis
..nog iets?

In geval van Intel:

-PIII1000mhz
Asus CUSL2
-Hercules MX 32MB 4xAGP (en ik wil ook echt op 4x agp kunnen draaien..!)
-256 mb 133mhz SDram
-Maxtor 30 gb HD
-Philips cdrw400 4x4x32
-DVD spelertje
-HP deskjet 720C
-Logitech draadloze muis
-een scannertje

...iets vergetuh?

Ja: een monitor... Waarschijnlijk een 17" model van Iiyama, met een hoge refreshrate (wow).

ps. zowel spellen als photoshop vind ik belangrijk belangrijk... lastig he?

-Anoniempje-:P
Eeuhrm, die AMD zal ik nemen.

Verwijderd

Neem een Kt7a, een Tbird 1200, een Elsa Gladiac Ultra ( maar 1069 piek in pricewatch ) en 384 mb pc133 ( 3 x 128 ).
Dan kom je al een heel end.

Verwijderd

Als iemand deze Tweaker AMD aanraadt, wil die dan ook zo vriendelijk zijn om erbij te vermelden WAAROM AMD een betere keuze is in dit geval??

Aan argumenten wilt het hier nog wel es ontbreken.

• Symphony-X
Op maandag 05 februari 2001 00:21 schreef VipTweak het volgende:
Als iemand deze Tweaker AMD aanraadt, wil die dan ook zo vriendelijk zijn om erbij te vermelden WAAROM AMD een betere keuze is in dit geval??

Aan argumenten wilt het hier nog wel es ontbreken.
Ik zou het inderdaad erg fijn vinden als ik de motivering kan lezen. Aan de hand daarvan, maak ik immers mijn uiteindelijke beslissing. Degene die het hardst schreeuwt, is echt niet het geloofwaardigst.

Nog een vraagje:
Is de Abit KT7A-RAID, niet beter dan de MSI K7T Pro2-A? Ik las net iets over die 'RAID'-feature, en het klinkt allemaal wel erg aardig... Wat zijn hier de voor nadelen van?

het viel me op dat abit KT7A-raid wel zo'n F.100,- duurder is dan de MSIK7T Pro2-A.. wat heeft het ene bordje wat het andere niet heeft -in het kort-?

• Symphony-X
Sorry, ik las hier

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14683

inderdaad dat de MSI het stabielst uit de bus kwam, en daar vroeg ik immers om: het stabielste bordje.

IS zo'n RAID bordje niet heel erg mooi? Merk je dat echt, dat tie minder stabiel is?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Op zondag 04 februari 2001 23:40 schreef VipTweak het volgende:

Yep, neem Intel. Op dit moment is er alleen de AMD 760, maar dan moet je wel DDR op de koop toe nemen, en AMD is niet veel beter als VIA, die wat meer ervaring heeft.
De amd is niet veel beter dan de VIA?? Ik heb toevallig een AMD 750 chipset (msi6167) en die is toch echt wel retestabiel. Nog NOOIT problemen gehad met m'n athlon classic 500@750

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Waarom zou je RAID gaan nemen als je maar 1 harde schijf hebt??

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
Op zondag 04 februari 2001 23:31 schreef FrankGuthrie het volgende:
nee dus... als je even bij die processor poll leest zie je dat meer mensen een intel hebben.

de problemen komen DUS WEL door die via chipsets. niet alles kan opgelost worden door een 4in1 drivertje. de meesten gelukkig wel.

maar het is dus stierenpoep als je zegt dat er meer AMD problemen zijn omdat er hier veel meer mensen met AMD systemen zijn.

wat ik vind... als je denkt dat het je lukt om een AMD aan de gang te krijgen moet je die vooral nemen. de intel 1ghz is ook niet langzaam... zeker niet met photoshop. als de prijs je niet echt uitmaakt zou ik in jouw geval gewoon voor een intel gaan.

dit is geen flame tegen iemand BTW. dus flame aub ook niet terug.

• Symphony-X
Wat zijn de prijsverwachtingen voor de komende tijd, voor:

- AMD AThlons (met name 1,2 gh is momenteel het snelst)
- Pentium III (met name de 1 gh, is immers de snelst)
-Pentium IV
-???andere??? (geen durons/celerons enz.)

Het is belangerijk dat ik weer ff een tijd mee kan, ook in 'gameworld':P. Photoshoppuh geloof ik wel, dat gaat vanaf 900mhz toch al als een trein.

iemand?

Verwijderd

heb gisteren een abit kt7a opgehaald met een thb 1.2ghz, ik was bang dat mijn tv kaart niet zou werken... maar werkt perfect,
vandaag ga ik mijn dvdkaart erin doen...

• Crazyhorse
Op dinsdag 06 februari 2001 00:05 schreef Symphony-X het volgende:
Wat zijn de prijsverwachtingen voor de komende tijd, voor:

- AMD AThlons (met name 1,2 gh is momenteel het snelst)
- Pentium III (met name de 1 gh, is immers de snelst)
-Pentium IV
-???andere??? (geen durons/celerons enz.)

Het is belangerijk dat ik weer ff een tijd mee kan, ook in 'gameworld':P. Photoshoppuh geloof ik wel, dat gaat vanaf 900mhz toch al als een trein.

iemand?
Prijzen zakken altijd daar moet je je niet op blind staren. Je kan altijd wel wachten tot het goedkoper wordt maar dan is er meestal ook al weer wat nieuws.

Persoonlijk zou ik voor het amd systeem gaan ipv de intel. En voornamelijk omdat de prijzen aantrekkelijker zijn.

En over de problemen met AMD en via chipsets? Ik heb met beide merken (intel & AMD) bar weinig problemen gehad. En al zeker geen die vrij eenvoudig op te lossen waren.
Pagina: 1