Toon posts:

mag een IP adres op .0 eindigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op zich een simpele vraag.. wel wat meer uitleg vereist.

Mijn broer krijgt van @home sinds kort een IP adres wat op .0 eindigt. Gevoelsmatig zeg ik dat dat niet klopt, echter met het bijgeleverde subnetmask zou het adres an sich geldig moeten zijn, het is niet het netwerk adres.

Toch werken bepaalde zaken, zoals MSN en internetbankieren, niet. Gewoon https werkt wel, evenals gewoon browsen/mailen/enzovoort.

De @home helpdesk weet van toeten noch blazen, komen met onbenullige vragen aanzetten als welke DNS servers ik gebruik, willen het modem continu aan en uitzetten (na 5 keer proberen weet je dat dat niet gaat werken), enzovoort. E-mailen heeft geen zin, daar krijg je antwoord op dat je moet bellen. Doorverbinden naar de TD doen ze naar eigen zeggen niet 'om de achterstand weg te werken'. In hun helldeskscript komt deze vraag natuurlijk niet voor, dus verwijzen ze ons met de meest debiele klachtenomschrijvingen door naar de TD, die daar natuurlijk niets mee doet.

Hoe dan ook, allemaal niet relevant, de vraag is eenvoudig.. mag een IP adres op .0 eindigen, mits het dan geen network of broadcast adres is?

En zo nee: waarom niet? waar staat dat? (moet nl. brief schrijven aan @home en wil wel argumentatie hebben)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 16:40 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja dat mag op mijn werk gebruiken we /23 subnetmaskers voor user LANS en dan kan je een ip adres op .0 hebben. Het lijkt mij heel sterk als het daardoor niet werkt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Misschien zit er in de programma's die niet werken een check op het IP-adres, en "vindt" MSN dat het een ongeldig IP-adres is?

Maar ik mis een beetje wat je al geprobeerd hebt, heb je een laptop die het bij jou thuis wel doet en bij je broer niet, heeft hij misschien een hyperactieve firewall aan staan, enz...

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 25-02-2007 16:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkte prima, totdat er door de DHCP een ander IP adres verstrekt werd.

Dezelfde computer werkt wel via een andere internetaansluiting.

Er is geen sprake van een firewall. De server draait Windows 2003 server.

De reden dat ik niet opgeef wat ik geprobeerd heb, enzovoort, is omdat mijn vraag niet is hoe ik dit probleem moet oplossen, maar of een dergelijk IP adres wel mag.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nee, bepaalde zaken werken niet, en jij wijt dat aan het (voor jou) vreemde IP-adres. Als je enkel geïnteresseerd bent in het antwoord op de IP-adres-vraag: ja, dat adres kan.

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 25-02-2007 16:55 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:12

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het IP-adres kan met subnetting, kan je ipconfig informatie posten zodat we kunnen uitrekenen of het klopt?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op deze pagina staat uitgelegd dat afhankelijk van het subnetmask een IP adres best op .0 of .255 mag eindigen.

[ Voor 50% gewijzigd door GlowMouse op 25-02-2007 17:03 . Reden: url met komma's tussen quotes gezet ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08
.0 is volgens mij een gereserveerd adres en kan niet worden gebruikt door een computer. Of heb ik dat nou verkeerd?

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 19:14

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wanneer de TS, naar start => uitvoeren gaat, cmd intypt, daarna ipconfig intypt en de output post. Dan wordt het wel duidelijk.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:55

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik start bij mijn eigen netwerkjes altijd met .10 maar..als je niets instelt zal .0 vast wel mogelijk zijn maar het is wel een "broadcast" address ofzo dus misschien dat dingen niet allemaal werken!

There is no place like ::1

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27

job

tiguan schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:01:
.0 is volgens mij een gereserveerd adres en kan niet worden gebruikt door een computer. Of heb ik dat nou verkeerd?
Ik weet niet of je het verkeerd hebt, maar thuis op m'n kamer heb ik sinds 2 dagen ook een ip adres eindigend op 0. (modjes kunnen het wel checken).

Vond het ook wel grappig om te zien. Gelukkig heeft @home het eindelijk voorelkaar dat hun dns nu wel meteen bijgewerkt wordt als je een ander ip adres krijgt.

Ohja, met die internetverbinding werkt alles probleemloos. Geem problemen ondervonden.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 25-02-2007 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
@rapture en consorten: ik kan zelf aan de hand van een subnetmasker wel uitrekenen of iets mag of niet, ik geef in de topicstart dan ook al aan dat daar het probleem in elk geval niet zit.

Als dat het enige bezwaar zou kunnen zijn, dan heb ik dus mijn antwoord :)

Verwijderd

.0 IP adres mag, mits je subnetmasker idd maar klopt... maar geef anders iets meer info over wat je wel en niet kan.. miss dat ons dat op gedachten brengt ;)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is om een volledige uitgewerkt voorbeeld neer te zetten zodat deze vraag in de toekomst niet meer op GoT gesteld wordt. Dan is er nog iets relevants tov topictitel gepost. ;)

Bepaalde "mythes en mysteries van netwerken" willen we de wereld uit helpen.

Anders gaan we adressen moeten simuleren om het aan te tonen.

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 25-02-2007 17:27 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03 12:14
swampy schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:13:
als je niets instelt zal .0 vast wel mogelijk zijn maar het is wel een "broadcast" address ofzo dus misschien dat dingen niet allemaal werken!
Dan zijn die "dingen" brak geprogrammeerd, want de laatste 8 bits van je 32bits IP-adres mogen best allemaal 0 if allemaal 1 zijn, zolang dat maar niet exact evenveel bitjes zijn als er 0 zijn in je subnetmasker.

Met een subnetmasker van 255.255.255.0 mag het laatste octet van je ip-adres inderdaad geen 0 zijn (en geen 255), maar bij een ander broadcastadres kan dat best. Als maar niet bitjes die in je subnetmasker op 0 staat in je ipadres allemaal hetzelfde zijn.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zuiver ter documentatie.. het IP adres is:
x.x.101.0
netmask 255.255.254.0

Zoals je ziet, is dat geen broadcast of network adres, aangezien x.x.100.0 het netwerk adres is en x.x.101.255 het broadcast adres.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Klassiek werd de scheidingslijn tussen netwerk- en hostgedeelte op een puntje gelegd.
bv 192.168.1.1/24 IP-adres met 192.168.1.0 als netwerkadres en 192.168.1.255 als broadcastadres.

Sinds classless subnetting is dat niet meer verplicht, je kan de subnetten groter of kleiner maken door de subnetmask te veranderen. Je kan perfect /30 subnetjes maken met slechts 2 bruikbare IP-adressen voor een WAN-link tussen routers. Je kan even goed grotere subnets maken met bv /23 om meer dan 254 clients in een subnet te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/subnetting.png

Met /23 gebruik je 23 ipv gangbare 24 bits voor het netwerkgedeelte zodat er 9 bits voor hosts beschikbaar zijn en de scheidingslijn verschuift dus op. Zo is er geen echte nul meer in het hostgedeelte van je IP-adres, wel een "1 00000000". Netwerkadres bereken je door het hostgedeelte volledig nul te maken en broadcastadres bereken je door het hostgedeelte volledig 1 te maken.

• PerfectPC
  • Laatst online: 01-02 11:46
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:28:
Zoals je ziet, is dat geen broadcast of network adres, aangezien x.x.100.0 het netwerk adres is en x.x.101.255 het broadcast adres.
je geeft het antwoord zelf, en je antwoord is juist ;)
ja, een ip adres mag op 0 eindigen :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

In Cisco termen heet het ook wel 'ip subnet-zero'

http://www.cisco.com/warp/public/105/40.html

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Dat het .0 adres wel gebruikt mag worden lijkt me nu een duidelijk verhaal. De problemen die je noemt zijn applicatie-afhankelijk; deze gaan echt niet kijken of ze een netwerk/broadcast adres aanspreken of niet, die zien simpelweg een IP adres en proberen daar hun data heen (of naar terug) te sturen. Jouw probleem klinkt eerder als een portforwarding probleem. Zit er een NAT-ed LAN achter? Gebruik je UPnP?
Dit heeft niets met de originele vraag te maken; je hebt het hier over de eentjes in de binaire schrijfwijze van IP adressen, terwijl de TS het over de decimale schrijfwijze heeft. En een decimale 0 is iets heel anders dan een binaire 0 in dit geval.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 00:38 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat is iets anders. Dat gaat over het subnet met alleen maar nullen, niet het hostgedeelte met alleen maar nullen. Een hostgedeelte met alleen maar nul is altijd het netwerkadres namelijk. Maar dat is bij de TS niet zo, alleen de laatste 8 bits zijn toevallig nul.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:40:
...Toch werken bepaalde zaken, zoals MSN en internetbankieren, niet. Gewoon https werkt wel, evenals gewoon browsen/mailen/enzovoort...(moet nl. brief schrijven aan @home en wil wel argumentatie hebben)
Die brief moet je dus niet aan @home schrijven, maar naar Microsoft en naar je bank; hun applicaties voldoen niet aan de RFC's en dat zullen zij moeten oplossen.

Overigens is het toch wel zinning om even de netwerk comnfiguratie door te nemen, want het zou heel goed kunnen zijn dat niet de applicatie zelf maar je broertjes router een fsck-up doet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
eerste en laatste ip van je range mag je toch niet gebruiken?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

battler schreef op maandag 26 februari 2007 @ 02:01:
eerste en laatste ip van je range mag je toch niet gebruiken?
Het eerste en laatste host-adres nee (allemaal 1en of 0en), maar bij een classless subnet kan daarbij prima een of meerdere octets op 0 eindigen.

En jij hebt je CCNA gehaald?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
was als reactie bedoeld op het feit dat sommige programma's niet goed draaien.

[ Voor 37% gewijzigd door battler op 26-02-2007 02:11 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat geen technische basis heeft in het feit dat z'n ip op 0 eindigt, dus waar wil je precies heen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-03 14:56

polthemol

Moderator General Chat
toevallig geen vaste routingrules staan in je router (of dat hij de nieuwe niet helemaal slikt ?). Heeft me hier een keer een dag vol frustraties gekost ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 18:39

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Houd er trouwens rekening mee dat een (firewall voor een) server die jij wilt bezoeken op internet ook een rule kan hebben dat IP adressen die eindigen op .0 geen toegang krijgen. Ik weet niet of er naieve systeembeheerders rondlopen die daarin extra beveiliging zien, maar vast wel.

[ Voor 16% gewijzigd door OruBLMsFrl op 26-02-2007 07:53 . Reden: Had even gemist dat het zelfs het externe IP was ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Toevallig heeft een collega van me hetzelfde bij Tele2: .0 achteraan, met een mask van /22 meen ik. M.a.w., een volledig geldig adres, echter het zijn de applicaties die grote problemen geven. Zelfs MS applicaties klappen erop uit, maar ook bv eMule. Bij eMule in dit geval niet de client kant, maar de serverkant. Server checkt IP van de client, dat eindigt op .0 en zegt dan subiet dat dat niet mogelijk is. Grote bull natuurlijk, daar dit in dit geval zelfs een klasse B adres is, en daarin heb je per net 256 keer een .0 adres...

Bellen met Tele2 heeft net zoveel zin als met elke andere provider, helemaal niks. Echter een ding zou ik de provider gelijk in moeten geven; het feit dat een stuk software zich niet aan de regels van TCP/IP houdt, kan de provider nooit verweten worden. Als zij je adres niet willen wijzigen is dat hun goed recht in mijn ogen. Then again, het zou hun netjes staan als ze je uit de brand helpen door je een nieuwe lease te geven.

Is het trouwens voor de remote kant mogelijk om te zien welk subnet de source heeft? As in, ZOU de remote kant kunnen bepalen of het daadwerkelijk een NET adres is?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

remote kant kan slechts in heel zeldzame gevallen zien of het een netwerk adres is. Hij moet dan de volledige routign tabel van de provider in kwestie hebben. Kortom niet

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 14:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Rataplan_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:24:
Is het trouwens voor de remote kant mogelijk om te zien welk subnet de source heeft? As in, ZOU de remote kant kunnen bepalen of het daadwerkelijk een NET adres is?
Nope, in weze niet. kijk maar eens in een tcp pakketje met Ethereal. Daar staat als originating address gewoon het IP adres. Geen subnetmasker. Heb je ook niet nodig om verkeer naar een IP adres toe te sturen.
Subnetmasker heb je alleen nodig om een routing tabel bij te houden, en meestal is dat de ISP die dat bijhoud.
Pakketje komt bij de ISP aan, en die weet wel waar hij hem naar toe moet sturen..

Ik denk dat we nu wel genoeg meldingen hebben gezien dat een .0 adres prima kan en mag. Blijft natuurlijk het feit dat de TS met sommige niet werkende applicaties zit.
Ik kan me echter niet voorstellen dat een MSN zich daar iets van aantrekt.

@TS:
Zit er tussen het modem en de PC nog een router die het externe IP adres heeft, of zit de PC rechtstreeks aan het modem.
Indien ja, dan gaarne eens specs etc van router posten. * Equator vertrouwd de router dan niet..

[ Voor 41% gewijzigd door Equator op 26-02-2007 08:40 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
als dat het geval is zou een provider die adressen dus niet mogen uitdelen, angezien je dan kan verwachten dat je problemen krijgt, in geval de ISP supersubnetting gebruikt (en dat doen de meeste).
Wellicht dat TS een netjes geformuleerd en aangetekend briefje naar de ISP kan sturen, met het verzoek dit adres te wijzigen teneinde een werkende dienst geleverd te krijgen. Als het inderdaad niet remote uitgerafeld kan worden, wordt er nu dus een dienst geleverd waarmee niet aan de verwachtingen wordt voldaan.

Verwijderd

Rataplan_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:49:
als dat het geval is zou een provider die adressen dus niet mogen uitdelen, angezien je dan kan verwachten dat je problemen krijgt, in geval de ISP supersubnetting gebruikt (en dat doen de meeste).
Wellicht dat TS een netjes geformuleerd en aangetekend briefje naar de ISP kan sturen, met het verzoek dit adres te wijzigen teneinde een werkende dienst geleverd te krijgen. Als het inderdaad niet remote uitgerafeld kan worden, wordt er nu dus een dienst geleverd waarmee niet aan de verwachtingen wordt voldaan.
Moet ie wel eerst even wat verder onderzoek doen om uit te sluiten dat het inderdaad puur de .0 adressering is wat het probleem veroorzaakt. Als dan inderdaad blijkt dat hij met dat IP adres bepaalde services niet aan het werk krijgt, dan moet die vraag zeker door naar de ISP. Let wel: dat blijft dan in eerste instantie een vraag, want technisch gezien blijft het correct, maar de ISP moet ook wel inzien dat sommige dienstenleveranciers zich niet aan de RFC's zullen houden, waardoor dit soort oplossing, hoewel technisch correct, niet gaan werken. Da's niet de schuld van de ISP, maar de ISP is op dat moment wel de kortste weg om een bruikbare oplossing (of eigenlijk permanente workaround) te faciliteren.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet in ieder geval dat in eMule .0 adress niet helemaal goed werken door een ontwerpfout in the ed2k protocol. Als mensen daar een .0 adres krijgen is het advies de modem eens 24 uur uit te zetten om te kijken of de provider daarna een nieuwe adres uitdeeld (of is je @home adres semi-statisch?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:35:
@TS:
Zit er tussen het modem en de PC nog een router die het externe IP adres heeft, of zit de PC rechtstreeks aan het modem.
De PC in kwestie heeft het IP adres. De windows firewall is uitgeschakeld en er is geen andere firewall geinstalleerd. Anti-virussoftware wordt er niet gedraaid.

Voor de duidelijkheid: normaal is er wel anti-virus software (McAfee) en een firewall, maar dat zijn natuurlijk de 1e dingen die je uitzet als iets niet werkt.

Het lijkt er toch echt op dat msn, het telebankieren en een bestelprogramma wat hij gebruikt, slecht geschreven zijn.. die willen geen .0 adres kennelijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok waarom probeer je niet je adres te vernieuwen ?

ipconfig /release
ipconfig /renew

kun je ze anders niet vragen om een nieuw ip adres .. of door de provisionig procedure lopen
(je mac adres wijzigen bijv)

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 26-02-2007 22:15 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Mac adres wijzigen is nog wel een goede, die kan ik wel eens proberen. Releasen en renewen was natuurlijk het eerste wat ik probeerde, heb zelfs na het releasen de lease tijd afgewacht, maar mocht niet baten. Een nieuw IP adres doen ze bij @home niet aan. Vroeger wilden ze je nog wel eens een IP adres geven om het statisch in te stellen, maar daar wordt tegenwoordig kennelijk streng op gelet (wel begrijpelijk).

De @home helldesk is precies waarom ik een hekel heb aan gemiddelde helpdesken.. ze weten van toeten noch blazen en hebben een script voor hun neus, wat ze MOETEN volgen. Daarom krijg je ook van die onzinnige vragen. Eentje was er tenminste eerlijk "meneer op het moment zijn wij er alleen om klanten af te houden, we kunnen niet doorverbinden. Ook als ik het antwoord wel weet, mag ik het U niet vertellen. Uw probleem komt niet in mijn script voor. Ik kan wel een ticket voor u aanmaken, maar denk niet dat daar veel mee gaat gebeuren, gezien de drukte en het inlopen van de achterstand".

Wat is mijn eigen provider (xs4all) dan toch heerlijk. Sure die zullen ook met scripts werken en sure daar zal ook niet iedereen 100% op de hoogte zijn, maar die paar keer dat ik ze gebeld heb, was ik binnen een paar minuten klaar zonder onzinnige vragen.

Anyways, dat is allemaal offtopic hier.. ik ga eens kijken of het MAC adres veranderen wat helpt, alhoewel ik vrees dat dat weinig uit zal maken, daar @home kijkt naar de hostname.

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
wat je nog kan proberen: als je ipconfig /all intypt zie je de leasetijd van het ipadres. Ik weet niet wat de tijd is maar als je tenminste tot die tijd je modem uit laat staan kan je een nieuw adres krijgen. Als je alles gewoon aan laat staan gaat het modem al eerder zijn lease verlengen.
voorbeeld:

bij een lease van 2 dagen gaat hij al na 1 dag vragen of hij het mag verlengen.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:44:

Anyways, dat is allemaal offtopic hier.. ik ga eens kijken of het MAC adres veranderen wat helpt, alhoewel ik vrees dat dat weinig uit zal maken, daar @home kijkt naar de hostname.
als oud-helpdesker van @home kan ik je informeren dat je volledig correct zit.
Wat ip's betreft kríjg je misschien geen IP om hem semi-statisch te zetten, maar @home heeft 4 of 5 volledige ranges tot zijn beschikking, dus als je gewoon een ander adres invult gok ik dat je daar wel online mee komt ;).

Doe het wel 's nachts want anders ben je iemand anders waarschijnlijk van zijn verbinding af aan het schoppen. :X

Wat de "TD" (tier2 in helpdesktaal) betreft: Het nummer zit in dezelfde range als alle andere nummers van @home. Als je je verveelt kun je de volledige range 020885xxxx af gaan bellen. Ik ben helaas het nummer vergeten.
Zie ook http://www.domain-registr...ome.nl&uitgebreid=CHECKED voor een nummer waar ze níet achter zitten. Maar je krijgt er waarschijnlijk overdag wel een nerd mee aan de telefoon.

De clou bij de helpdesk is dat je ze moet omzeilen, dus brieven op poten aan "de directie" sturen werkt vaak ook goed. Rechtszaken aanspannen beter :o.

Edit: als ik heel diep terugdenk, dan dénk ik mij te herinneren dat het nummer heel goed 0208855731, 0208855780, 0208855781, 0208855771, 02088557, 0208855789 of 0208855770 zou kunnen zijn. De kans dat je iemand van @home aan de lijn krijgt is sowieso groot :D

Er is een probleem dat áls je tier2 aan de lijn krijgt, ze lont gaan ruiken op het moment dat er geen recente update in het ticket is. Dus je belt de nummers, of de hele range om uit te vinden welke tier2 achter zit. Dan hang je snel weer op en belt de helpdesk.
Je laat je door de helpdesk afpoeieren maar vraagt om een ticketnummer. Met dat ticketnummer bel je tier2 op en je legt je probleem nog eens rustig uit. Als het mee zit haalt die er dan een mentor of tier2.5 bij. Dán wordt er misschien actie ondernomen.

Disclaimer: ik werk al bijna 2 jaar niet meer voor @home, dus ik hoop van harte dat deze info nog klopt. :*)

Hou me/ons op de hoogte, dit kan interessant worden :D

[ Voor 26% gewijzigd door cryforhelp op 27-02-2007 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zuiver ter info.. een week later had m'n broer een IP wat niet op .0 eindigde, en werkte alles weer naar behoren..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27

job

cryforhelp schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:11:
Disclaimer: ik werk al bijna 2 jaar niet meer voor @home, dus ik hoop van harte dat deze info nog klopt. :*)

Hou me/ons op de hoogte, dit kan interessant worden :D
Wat telefoonnummers betreft kan je best correct zitten.
Wat ip adressen betreft niet, @home is over naar een meer dynamisch ip.
Als iemand dus nu bij @home een ip heeft met een 0 aan het einde.. dan kan je rustig een week wachten (soms wel twee). Of een makkelijkere oplossing, geef je router een andere mac adres.
Pagina: 1