Toon posts:

Update J2SE naar J2EE?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik moet voor een project werken met servlets. Nu had ik alles leuk geprogrammeerd, maar kom ik erachter dat hij de package javax.servlet.* niet kent. Blijkt dus dat er standaard j2se 1.5.0_07 op zit, maar voor servlets heb je j2ee nodig. Hoe is dit te update? Op de site van sun kom ik alleen maar versies tegen voor microsoft/linux/solaris etc.

bijvoorbaat dank,

Laurens

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Moet je geen applicatieserver zoals Tomcat of Jetty daarvoor installeren?

[ Voor 78% gewijzigd door Johnny op 25-02-2007 15:40 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
tomcat is geinstalleerd, ff kijken wat jetty is..

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:33
http://developer.apple.com/internet/java/tomcat1.html
JDeveloper vind ik trouwens de beste J2EE IDE voor Mac.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

Die is hopeloos verouderd, een tomcat 5.5 installeren is _veel_ eenvoudiger, uitpakken, rechten juist zetten, & starten.

In je ide link je dan de jars in tomcat-dir\common\lib in het buildpath van je project, hoewel de meeste ide's die automatisch zullen doen wanneer je tomcat bij hun instelt als application servers.

Ik raad persoonlijk eclipse aan, heeft ondersteuning voor een hele hoop application servers en samen met wtp neemt het een hele hoop werk uit je handen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:33
Eclipse gebruik ik voor gewone J2SE-applicaties. JSF en Struts kun je niet aan beginnen in Eclipse zonder een plugin aan te schaffen.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

R0BK3 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:41:
Eclipse gebruik ik voor gewone J2SE-applicaties. JSF en Struts kun je niet aan beginnen in Eclipse zonder een plugin aan te schaffen.
Dat slaat helemaal op niets, welke magic van die plugins heb jij nodig om een JSF of struts app in elkaar te boksen met eclipse?

Ik heb zelf met JSF & eclipse gewerkt met enkel wtp en andere standaard eclipse plugins/projects, struts zelf niet maar goede kenissen van mij doen het vaak genoeg in een standaard eclipse.

Frameworks bestaan meestal gewoon uit jars en xml configs, zo ook degene die jij noemt.

Als je doelt op myeclipse voor visueel wat JSF te kunnen editen, dat maakt het misschien iets eenvoudiger in het begin maar dat is absoluut geen vereiste.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Inderdaad, op mijn werk gebruiken we ook geen plugins om met JSF en Struts te werken en dat is toch al enkele jaren onze core-business :)

Verder heeft dit topic bijzonder weinig met Apple e.d. te maken, dus ik zou zeggen lees je even in op wat J2ee, Servlets en JSP zijn. De meestgebruikte Servlet/JSP container is Apache Tomcat en ook daar kun je erg veel documentatie vinden, waaronder een handige Application Developer's introduction.

Succes!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.