Abit KT7a raid + nVidia

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben laatst wat winkels langsgelopen. Alle winkels hadden de Abit KT7A Raid niet meer liggen :(
Een verkoper in een winkel dacht eerst dat ik over een slot A mobo zat te praten (ja, slimme mensen :)) maar toen hij eindelijk door had waar we over stonden te praten zei hij dat videokaarten met nVidia chipsets problemen opleveren met bovengenoemd mobo.
Wie weet daar iets van en wat ondervinden de meeste mensen?

(overigens vertelde een andere winkelier mij weer dat die ander uit zijn nek stond te l*llen :))

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

problemem ?????????????////
Heb ook zo een plank met een geforce van asus erop. Geen problemen hij loopt perfect. :P

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Met mijn geforce 2 Mx deed ie het perfect.

Maar toen ik er een Matrox G450 op ging zetten ging het fout.

Zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/120114

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Abit KT7A + Creative GeForce 2 GTS = geen probleem hier.

Verwijderd

Er waren wat problemen met de combi KT7(Raid) met een GF2 GTS, we hebben op het werk een bordje gehad die met geen enkele GTS wilde opbooten.
De KT7A heeft deze problemen niet meer

Verwijderd

het kan natuurlijk gebeuren dat deze verkoper met deze combinatie gewoon slechte ervaringen heeft gehad.

Maar om te zeggen dat ie uit zn nek lult?? Zou je dan niet eerst een betrouwbare bron vinden en niet een verkoper die zegt dat zn concurrent uit zn nek lult om jou die combi aan te smeren??

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op zondag 04 februari 2001 22:50 schreef -Rob- het volgende:
Een verkoper in een winkel dacht eerst dat ik over een slot A mobo zat te praten (ja, slimme mensen :)) maar toen hij eindelijk door had waar we over stonden te praten zei hij dat videokaarten met nVidia chipsets problemen opleveren met bovengenoemd mobo.
De vraag is of je veel waarde moet hechten aan het oordeel van een verkoper die denkt dan een KT7A een slot A mobo is......

sigloos

Verwijderd

Bij mij crasht dat ding vrij vaak in UT. Khep al ladingen Detonators en Via4in1's geprobeerd, ik hep losse AGP fixes geprobeerd, khep ut in OpenGL en D3D geprobeerd, khep unofficial OpenGL drivers geprobeerd, niets helpt.

Alice daarentegen heb ik vandaag uren achter elkaar gespeeld zonder 1x vastlopen.

De Nvidia demos lopen ook om de haverklap vast en de crytek Demo ook.

en met vastlopen bedoel ik complete lockups van het systeem in win2k.

Een vriend van me (Blade) heeft bijna zelfde systeem, alleen ietsie meer ram en 100Mhzjes erbij en hij heeft precies etzelfde, kan bijna geen 3d Game spelen. Terwijl een andere vrien van me (Clay) ook bijna hetzelfde heeft, alleen ander Mobo (MSI k7t-pro2a) en hij draait win98se, en bij hem isset nog nooit vastgelopen.

Ik zie trouwens op meer fora/newsgroups mensen met lockups bij Geforce's

dus helemaal gelul is et niet, et zal wel aan de combo VIA+Nvidia+win2k liggen ofzo.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 00:58 schreef Scimitar het volgende:
Bij mij crasht dat ding vrij vaak in UT. Khep al ladingen Detonators en Via4in1's geprobeerd, ik hep losse AGP fixes geprobeerd, khep ut in OpenGL en D3D geprobeerd, khep unofficial OpenGL drivers geprobeerd, niets helpt.

Alice daarentegen heb ik vandaag uren achter elkaar gespeeld zonder 1x vastlopen.

De Nvidia demos lopen ook om de haverklap vast en de crytek Demo ook.

en met vastlopen bedoel ik complete lockups van het systeem in win2k.

Een vriend van me (Blade) heeft bijna zelfde systeem, alleen ietsie meer ram en 100Mhzjes erbij en hij heeft precies etzelfde, kan bijna geen 3d Game spelen. Terwijl een andere vrien van me (Clay) ook bijna hetzelfde heeft, alleen ander Mobo (MSI k7t-pro2a) en hij draait win98se, en bij hem isset nog nooit vastgelopen.

Ik zie trouwens op meer fora/newsgroups mensen met lockups bij Geforce's

dus helemaal gelul is et niet, et zal wel aan de combo VIA+Nvidia+win2k liggen ofzo.
Ik wil VIA niet ophemelen hoor, maar het probleem kan ook ergens anders gezocht worden. Er zijn wel meer zaken die vastlopers veroorzaken.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n combo. En ik heb er wel degelijk problemen mee. Hij wil namelijk slechts 1 op de 10 keer opstarten. (VGA wordt niet altijd gevonden). En er zijn veel meer mensen die dit probleem hebben, gebruik de search maar ff.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 01:02 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Ik wil VIA niet ophemelen hoor, maar het probleem kan ook ergens anders gezocht worden. Er zijn wel meer zaken die vastlopers veroorzaken.
als je hetzelfde systeem op een BX bord plaatst (met andere cpu dus) dan werkt et allemaal wel, en ik heb zowieso niet zo'n hoge dunk van Via (ervaringen met Ssocket7 enzo)

maar et ligt volgens mij ook aan win2k en ook aan nividia, vandaar dat ik dus die combo noemde, waarin jij blijkbaar alleen VIA zag staan, maar ik zei toch echt ook Nvidia en Win2k.

win2k is nu eenmaal niet het optimale GamingOS, hoewel je vrij ver kan komen. En tot nu toe heeft Nvidia ALTIJD problemen gehad op niet BX chipsets, dit kwam later altijd wel goed, maar in't begin is er altijd gezeik met die dingen. Op de doos van m'n oude tnt2u staat zelfs dat je em niet op een Ali chipset moet gebruiken, terwijl het een Asus tnt2u was en Asus zelf Ali chipsets gebruikt, zelfde gezeur was er toen met VIA chipsets. Nu werkt et allemaal wel, maar in't begin is er altijd wel wat.

Ik wordt er nu alleen strontziek van dat ik bijna iedere UT war die ik heb een keer vastloop.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 16:02
KT7 RAID hier (ja oude maar ok) en GeForce 2 GTS, loopt niet als een trein (das maar goed ook ;)), ben erg tevreden.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1