warmtegeleidende folie/sticker/dun flexibel plastic

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik ben bezig met mijn harde schijven wat beter te koelen en tegelijk stiller te maken, en daarvoor ben ik op zoek naar iets wat ik ook al bij mijn Silentium Pro kast tegenkwam:

Het is een dun (ong 1mm) stukje plastic, het is zacht en erg flexibel, slap zelfs. Het geleid de warmte erg goed, dat is ook het doel ervan. Het plakt niet. Ik heb geen digitale camera beschikbaar, anders had ik er wel een foto van gemaakt. Ik heb alle FAQ's al doorgelezen en ook gezocht.

Ik wil graag weten hoe dit heet, vooral waar het te koop is, en eventueel of jullie alternatieven weten.
Ik ben op zoek naar 4 stukken met de grootte van het oppervlak van een harddisk.

[ Voor 7% gewijzigd door Thas op 25-02-2007 14:51 ]

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 15:46
Zou je misschien gewoon kleine plaatjes alluminium kunnen gebruiken?

Zal nagenoeg hetzelfde werken..

• Thas
De bedoeling is dat dit spul alle oneffenheden in het oppervlak opvangt, wanneer je een vlak stuk alminium op een hdd legt, dan is er maar een heel klein beetje contact: harde schijven zijn niet vlak.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Het is eerder een soort folie wat wat warmte heel goed opneemt, en daardoor kan het aluminium de warmte goed kwijt. Ik denk dat je opzoek bent naar warmte geleidende gel-pads ofzo ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet precies wat je bedoeld. Dat spul zit ook vaak op koelers van GPU's voor het geheugen. Alleen dan is 1 kant wel met lijm.

Ik heb alleen geen idee waar je het kan krijgen. Kleine stukjes misschien nog wel voor geheugen chips maar echt groot voor HDD's is een ander verhaal.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
TANDPASTA !!!!

Ten tijde van mijn duron 700MHz heb ik een test gedaan tussen Arctic Silver 3 en tandpasta.
De temperaturen waren gelijk in mijn tests waaruit blijkt dat tandpasta een goede warmtegeleider is.
Dergelijke eigenschap van tandpasta is al langer gekend door de oudere tweakers, search maar eens op de frontpage. :*)

Men zegt ook wel dat tandpasta uitdroogt.
Dit klopt, na enkele weken verwijderde ik de heatsink en was alles opgedroogd, echter zag ik geen verandering in de temperatuur gedurende deze opdroging.

Mogelijk lag dit aan het type tandpasta welke in gebruikte.
't Is al 5 jaar geleden dus ik weet de naam niet meer helaas. :p

Maar ik kan het je aanbevelen, het ruikt lekker, het is niet schadelijk voor de mens (itt koelpasta) en je kan het véél makkellijker schoonmaken dan koelpasta.
Hou echter altijd een oogje op de temperatuur want zoals ik al zei, tandpasta heb je in allerlei soorten dus het kan best zijn dat type X totaal ongeschikt is voor dergelijke doeleinden.

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 18:41
Hey ik was precies op zoek naar zoiets maar dan dus voor me geheugenmodules van me videokaart. Ik wil namelijk wisselen van vga koeler en die plakkertjes zijn helaas niet meer los te krijgen van me vgakoeler dat ik ze kapot maak bij lospeuteren. Het is inderdaad net als plakkertjes met gom achtige substantie erbinnen. Weet iemand misschien waar ik het kan halen? wordt namelijk kierewiet van het geratel van de accelero :( (geweldige koeler trouwens...alleen hij ratelt nu).

• Thas
Die van azerty is wat ik zoek, goeie tip :) Alleen vond ik m nog een beetje duur, dus ben ik verder gaan zoeken naar "heat conducting gel pad" en toen kwam ik de volgende fabrikant tegen:

http://www.fujipoly.com/p...ermal_Interface_Materials

Ik hoop dat ze mij een sample willen sturen, dat zou wel mooi zijn.

@MannyMo: jij hebt dus de versie nodig die wel plakt? die staat er daar ook bij. anders warmte geleidende lijm misschien?

@ peke: tandpasta op mn harde schijf :? Voor cpu's ed oke, maar mn hele hdd volsmeren met tandpasta lijkt me een beetje een knoeiboel worden :P

[ Voor 12% gewijzigd door Thas op 03-03-2007 15:11 ]

Pagina: 1