continu korte beepjes

Pagina: 1
Acties:

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
Hey,

Aangezien mijn vorige voeding begon te "fluiten", had ik besloten om mijn voeding eens te veranderen. Mijn neef sloot de nieuwe voeding aan (was daarvoor al is aangesloten, en pc werkte perfect), maar we denken dat hij zich nu vergist heeft met het vierkante stekkertje op het moederbord, er hangen er nl. zo 2 aan die voeding. (CPU is P4 - 2Ghz)

Nu wil de pc niet meer opstarten, hij geeft continu korte beepjes die elkaar snel opvolgen. Ze blijven maar eindeloos herhalen.

CMOS al gecleared, wil ook niet helpen.

Ram en graka ook al eens uitgehaald, blijft maar beepen..

Is mijn moederbord/cpu nu naar de zak?

Bedankt!

Edit:
Moederbord is een GA-8STXC

[ Voor 8% gewijzigd door DenDries op 25-02-2007 15:00 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk moederbord? Wat voor piepjes? Dat is namelijk een foutcode, en je kunt opzoeken wat die betekent. Probeer wat meer echte informatie te geven, dat maakt het makkelijker om hulp te geven :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Heb je hier al een keer gekeken ?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wat je verder kan proberen is om je pc even te ontleden, dit houdt in sluit alleen je voeding, geheugen en videokaart aan op je moederboard en kijk dan eens wat hij doet.
Hiervoor hoef je alleen maar te zorgen dat je voedingskabel is aangesloten en de kabel om je pc aan te zetten.

• DenDries
Wat je verder kan proberen is om je pc even te ontleden, dit houdt in sluit alleen je voeding, geheugen en videokaart aan op je moederboard en kijk dan eens wat hij doet.
Hiervoor hoef je alleen maar te zorgen dat je voedingskabel is aangesloten en de kabel om je pc aan te zetten.
Ook al gedaan, pc blijft maar korte opeenvolgende beeps geven, in een eindeloze loop

Dus qua foutcode weet ik het ook niet

Verwijderd

DenDries schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Ook al gedaan, pc blijft maar korte opeenvolgende beeps geven, in een eindeloze loop

Dus qua foutcode weet ik het ook niet

Ik heb even gekeken voor je ik kom erachter dat het een Gigabyte moederboard is, maar het type wat jij noemt kom ik niet tegen op de website

• DenDries
Ik heb even gekeken voor je ik kom erachter dat het een Gigabyte moederboard is, maar het type wat jij noemt kom ik niet tegen op de website
Ja, staat zo op mobo, maar vond het ook nooit weer op hun site.

PC is een Fujitsu Siemens t-bird

[ Voor 44% gewijzigd door DenDries op 25-02-2007 15:15 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Zou je een foto kunnen maken van de binnenkant, en dan met name waar die P4-stekker zit? Doet je pc het nog wel als je de fluitende voeding er terug in doet?

• DenDries
Zou je een foto kunnen maken van de binnenkant, en dan met name waar die P4-stekker zit? Doet je pc het nog wel als je de fluitende voeding er terug in doet?
Nee, dan begint hij ook terug de beepen

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DenDries schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:37:
Hey,
maar we denken dat hij zich nu vergist heeft met het vierkante stekkertje op het moederbord, er hangen er nl. zo 2 aan die voeding. (CPU is P4 - 2Ghz)
Zit er nog verschil tussen de twee vierkante stekkertjes? De kleur van de draden geeft aan welke spanning erop staat. Als de twee stekkertjes dezelfde kleuren op dezelfde plaats hebben, dan zou dat niet fout moeten zijn, en is dat waarschijnlijk niet de oorzaak van je problemen.

• DenDries
Stekkertje 1:
Rood - geel - oranje - zwart

Dit stekkertje zat samengebonden aan de grote ATX stekker, dus deze hadden we eerst geprobeerd. Het systeem doet niks als ik deze insteek (ledje brandt niet)

Stekkertje 2:
2x Zwart en 2x Geel

Als ik deze insteek, begint het te beepen...

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet in ieder geval de stekker met 2x geel en 2x zwart hebben.
Die andere stekker is omdat sommige moederborden een 24 pins, en andere een 20 pins atx connector hebben. Als je een 24 pins atx aansluiting op het moederbord zou hebben had deze precies naast de 20 pins aansluiting van de voeding gepast, en daarom zaten deze bij elkaar gebonden.

Maar omdat je de verkeerde connector op de aansluiting gehad hebt zou het kunnen dat er iets kapot gegaan is op het moederbord. De 2 gele zijn namelijk beide 12 V, en daarom waarschijnlijk met elkaar verbonden op het moederbord. De zwarte zijn beide 0 V, en waarschijnlijk ook verbonden op het moederbord. Omdat de andere connector geen twee dezelfde spanningen naast elkaar heeft zijn er waarschijnlijk draden via het moederbord kortgesloten. Ik weet alleen niet welke draden er kortgesloten zijn. Maar als bijvoorbeeld de 5V, en 3V3 kortgesloten zijn, kan de 5V ' winnen' omdat deze over het algemeen sterker is dan de 3v3, waardoor er mogelijk 5v is komen te staan op onderdelen die 3v3 zouden moeten krijgen. Maar dat laatste is een pure gok.
Maar het is volgens mij goed mogelijk dat er iets kapot is gegaan door de verkeerde connector aan te sluiten.

• DenDries
Bedankt voor de uitleg, zal eens proberen een ander bordje te bemachtigen.
Pagina: 1