Onlangs heb ik voor een vriend van mij een pc in elkaar gezet. Alles leek te werken, nu belt hij mij net op met een vreemd probleem. Halverwege het installeren van service pack 2 liep zijn pc vast en werd hij gedwongen tot het resetten van zijn pc. Nu wil windows niet meer opstarten en reboot deze steeds halverwege het laden (ook in safe mode), maar nog veel vreemder, de opstart lettertjes van zijn bios komen totaal verknipt uit het scherm rollen. Ik heb dit zelf niet gezien, dus weet niet wat ik me erbij moet voorstellen, maar als ik hem quote: "de tekentjes zijn omgewisseld met andere letters of gewoon onleesbaar". Echter, bij sommige boots ziet alles er wel gewoon normaal uit.
Nu zit ik heel erg te twijfelen (vooral op afstand) waar dit aan kan liggen. Bios, geheugen, moederbord, of misschien wel videokaart?
Heeft iemand hier misschien ooit zoiets meegemaakt? Ik heb al veel rare dingen gezien, maar weet even niet waar ik het hier moet zoeken.
De specs:
Asus M2N4-SLI
AMD Athlon 64 3800+ (am2)
2x512mb DDR 800 (Kingston 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 Kit 2 KVR800D2N5K2/1G)
XFX Geforce 7600GT
WD 250 gig SATA2 Schijfje
Update:
Zie de latere posts. Het blijkt om een oververhittende chipset te gaan...
Nu zit ik heel erg te twijfelen (vooral op afstand) waar dit aan kan liggen. Bios, geheugen, moederbord, of misschien wel videokaart?
Heeft iemand hier misschien ooit zoiets meegemaakt? Ik heb al veel rare dingen gezien, maar weet even niet waar ik het hier moet zoeken.
De specs:
Asus M2N4-SLI
AMD Athlon 64 3800+ (am2)
2x512mb DDR 800 (Kingston 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 Kit 2 KVR800D2N5K2/1G)
XFX Geforce 7600GT
WD 250 gig SATA2 Schijfje
Update:
Zie de latere posts. Het blijkt om een oververhittende chipset te gaan...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 00:21 . Reden: Update ]