7900GS of 1950pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mc0il
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01-2025
Na 1 week een beetje rond gekeken te hebben (vooral op pricewatch) zie ik de volgende kaarten die goede prijs/prestatie hebben (of toch niet)?

- Club3D GeForce 7900 GS 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI,ViVo) (CGNX-GS796 pricewatch code?)

- Club3D Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) (CGAX-P1956 pricewatch code?)

Doeleinden:
World of Warcraft - Op MAX settings en constant 60FPS
Battlefield 2 - Op medium settings en minimaal 60FPS
Battlefield 2142 - Op low settings en minimaal 60FPS
Command And Conquer 3: Tiberium Wars - Als het kan 60FPS op medium settings?

En ik wil graag ook mijn PS2 erop kunnen aansluiten, daarvoor is de VIVO toch onderanderen voor bedoelt? Ik heb al een TV kaart maar die geeft echt slecht beeld, lijkt wel of je naar een low quality filmpje kijkt op full-screen..

Ik neem aan dat een van deze videokaarten aan deze doeleinden kan voldoen. Maar ik heb gekeken op www.club-3d.nl/ of de 7900GS inderdaad VIVO heeft, maar dat staat er niet. (over de 1950pro staat dat hij wel gewoon VIVO heeft)

Kunnen jullie mij zeggen welke videokaart het beste is en of de 7900GS inderdaad VIVO heeft?
En zouw mijn 400watt het wel kunnen trekken?

Mijn sys specs:
AMD 4000+ 939socket
2x 512mb RAM
400watt Casemaster
40GB maxtor
120GB Western Digital
Benq DVD brander
een 12cm ventilator

_/-\o_

Verwijderd

mc0il schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:55:
Na 1 week een beetje rond gekeken te hebben (vooral op pricewatch) zie ik de volgende kaarten die goede prijs/prestatie hebben (of toch niet)?

- Club3D GeForce 7900 GS 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI,ViVo) (CGNX-GS796 pricewatch code?)

- Club3D Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) (CGAX-P1956 pricewatch code?)

Doeleinden:
World of Warcraft - Op MAX settings en constant 60FPS
Battlefield 2 - Op medium settings en minimaal 60FPS
Battlefield 2142 - Op low settings en minimaal 60FPS
Command And Conquer 3: Tiberium Wars - Als het kan 60FPS op medium settings?

En ik wil graag ook mijn PS2 erop kunnen aansluiten, daarvoor is de VIVO toch onderanderen voor bedoelt? Ik heb al een TV kaart maar die geeft echt slecht beeld, lijkt wel of je naar een low quality filmpje kijkt op full-screen..

Ik neem aan dat een van deze videokaarten aan deze doeleinden kan voldoen. Maar ik heb gekeken op www.club-3d.nl/ of de 7900GS inderdaad VIVO heeft, maar dat staat er niet. (over de 1950pro staat dat hij wel gewoon VIVO heeft)

Kunnen jullie mij zeggen welke videokaart het beste is en of de 7900GS inderdaad VIVO heeft?
En zouw mijn 400watt het wel kunnen trekken?

Mijn sys specs:
AMD 4000+ 939socket
2x 512mb RAM
400watt Casemaster
40GB maxtor
120GB Western Digital
Benq DVD brander
een 12cm ventilator

_/-\o_
Als je overclocked de 7900GS
Als je standaard je kaart laat een X1950PRO.
Een overclockte 7900GS steekt een overclockte X1950PRO makkelijk eruit.

Verwijderd

bij cool-prices.nl heb je een X1950GT voor 119,- heb hem zelf ook in mn AMD systeem(zie hieronder)
offtopic:
moet mn sig ff updaten :p

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:58
Ik Heb zelf een ATI kaart met een Vivo ingang, waar een component ingang inzit, Dus het zou mischien wel moeten lukken met een ps2 component kabel :)

Maar de resolutie die de ps2 uitzend is dermate laag en ook nog eens interlaced (toch?), dat je een goeie kwaliteit wel kan vergeten omdat hij heel ver moet upscalen ;)

Verwijderd

Ik zou de 7900GS adviseren. Niet zozeer omdat hij meteen beter is ofzo maar omdat de 1950 met WoW niet helemaal lekker loopt. Er zijn nogal veel klachten over de ATi's bij blizzard. Vooral over lage FPS in sommige gebieden. Lijkt er op dat nvidia toch meestal wat meer compatible/geoptimaliseerd is (maar dat kan ook aan mij liggen hoor :P).

Over die 400w voeding... kans is groot dat hij de 1950 niet trekt op de 12v rails en je gelijk een nieuwe voedig van +/- 100 euro er bij kan kopen (van een redelijk goed merk met 500-600watt). Maar goed, zelfde geld ook voor de 7900GS, al verbruikt deze wat minder dacht ik.... let hier even op bij het bestellen. ^_^

En succes er mee. =D

• mc0il
Dubbel Fristie schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:17:
Ik Heb zelf een ATI kaart met een Vivo ingang, waar een component ingang inzit, Dus het zou mischien wel moeten lukken met een ps2 component kabel :)

Maar de resolutie die de ps2 uitzend is dermate laag en ook nog eens interlaced (toch?), dat je een goeie kwaliteit wel kan vergeten omdat hij heel ver moet upscalen ;)
oh dat is jammer.
Is er iets anders (of andere videokaart) waarmee ik wel PS2 kan spellen met mooi beeld op pc?

verder denk ik dat ik dan de 7900GS neem, ik heb nu al een nvidia (geforce 5900XT) en heb er alleen maar goede ervaring mee en de prijs maakt mijn besluit een stuk makkelijker :)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:34

Twazerty

AVCHDCoder developer

Vergeet het maar met je PS2. Geeft zelfs al slecht beeld op een tv. Zelf zit ik ook te twijfelen tussen die 2 videokaarten waar jij ook niet weet van welke moet ik pakken. Misschien heb je hier wat aan: http://www23.tomshardware...=584&model2=607&chart=196

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dubbel Fristie schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:17:

Gaat niet werken met een component kabel want er zijn maar enkele games die dit ondersteunen. Bij de xbox1 is dit omgekeerd.

Verwijderd

Als je van plan bent Vista te gaan gebruiken zou ik op de korte termijn zeker voor de Ati gaan, de nVidia drivers zijn om te huilen.

Of je blijft voor het gamen gewoon bij XP ;)

Toch zou ik de 1950 Pro aanraden omdat je em dus niet hoeft over te clocken om een zeer goede performance te krijgen.

• mc0il
azerty1234 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:05:
Vergeet het maar met je PS2. Geeft zelfs al slecht beeld op een tv. Zelf zit ik ook te twijfelen tussen die 2 videokaarten waar jij ook niet weet van welke moet ik pakken. Misschien heb je hier wat aan: http://www23.tomshardware...=584&model2=607&chart=196
eh grapje zeker want ik heb echt top beeld (op me tv) met spellen zoals:
Gran Turismo 4
God of War
Tekken 5

Edit: als ik zo die vergelijkingen zie is het verschil zo'n 10fps.. dat is aardig veel voor die 20-30 euro extra..
Nu zal ik voor de X1950XT gaan.. en hij heeft inderdaad hogere snelheden standaard.

Edit2: Maar idd de ATI kaarten werken niet goed met WoW dus zal ik weer voor de 7900GS gaan..

[ Voor 21% gewijzigd door mc0il op 25-02-2007 16:17 ]

Verwijderd

mc0il schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:13:
[...]

Gran Turismo 4
God of War
Tekken 5
Ehee , ik zou ook de 7900GS nemen in jouw geval.
De X1950PRO presteerd in WoW niet zo goed als een 7900GS dat is een nat feit.
In de andere games zijn ze gelijkaardig. Maar als je een 7900GS overclocked komt die ongeveer op het niveau van een 7950GT. Verder dacht ik dat Nvidia beter kan up & downscalen dan ATI.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 16:16 ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

mc0il schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:13:
[...]

Gran Turismo 4
God of War
Tekken 5

Edit: als ik zo die vergelijkingen zie is het verschil zo'n 10fps.. dat is aardig veel voor die 20-30 euro extra..
Nu zal ik voor de X1950XT gaan.. en hij heeft inderdaad hogere snelheden standaard.

Edit2: Maar idd de ATI kaarten werken niet goed met WoW dus zal ik weer voor de 7900GS gaan..
Geen grapje. Heb hier enkele grote tv's staan. 80cm en 42" plasma. Als ik dan dezelfde games opzet op de ps2 en de xbox dan kun je zien dat de ps2 echt waardeloos is. Op kleine tv's (55cm) is de ps2 redelijk maar nog steeds slecht. Aangezien je met hogere reso's werkt op je pc ziet het er gewoon slecht uit. Ik heb mijn xbox via een x2vga2 aangesloten via component en dan kan ik de meeste games spelen in 480p mode. Hier lijstje met games die in 480p mode werken (ps2) http://www.hdtvpub.com/pr...1&showRows=25&searched=do

Momenteel heb ik mn ps2 er maar uit gegooid vond hem echt veel te ver onder de maat.

Zal ik ook maar de x1950pro nemen.

Pagina: 1