Toon posts:

Internet valt geregeld uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks het aantal topics met het zelfde onderwerp op got, heb ik nergens een antwoord op mijn probleem kunnen vinden. Vandaar dat ik er zelf maar 1 begin.

Sinds een dag of 4 valt mijn internet verbinding voor ong. 30 sec. uit. De ene keer gaat het een paar uur goed, de andere keer valt het internet om de 10 min. weg. De andere computers in mijn huis hebben hier geen last van.

Ik heb al vanalles geprobeert: Modem gereset, de router ertussen uit gehaalt, andere netwerk kabels geprobeert, de pc rechtstreeks op de modem aangesloten en windows opnieuw geinstalleerd. Tot nu toe zonder suc6.

Ook heb ik ipconfig/renew en ipconfig/release geprobeert, maar dan krijg ik de error:

Windows IP-configuratie

De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan

Hopelijk kan iemand me helpen.

ps. Ik heb een onboard lan verbinding op een Asus A8N-SLI Premium, mocht dit helpen

Verwijderd

Inkoppertje:
Heb je het al met een andere NIC geprobeerd? De windowsmelding suggereert dat er geen geconfigureerde nic gevonden is. Als je al een nieuwe install hebt gedaan en het probleem is niet verholpen zou ik een paar euro neerleggen bij ene compjoetertoko of onderdelenhuis voor een RTL8139 kaartje. Als je andere pc's geen problemen hebben is het nutteloos de router te bypassen achter je modem.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Die melding krijg je waarschijnlijk omdat je je IP adres statisch (hard) hebt opgegeven, dan valt er weinig te vernieuwen.

Verwijderd

Dan zou hij niet de klachten ondervinden die die nu heeft, dus ik betwijfel of het door een hard ingesteld TCP/IP protocol komt :S .. Ik houd het op een rotte nic...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:17:
Dan zou hij niet de klachten ondervinden die die nu heeft, dus ik betwijfel of het door een hard ingesteld TCP/IP protocol komt :S .. Ik houd het op een rotte nic...
Daar ga ik in mee, aangezien de andere pc's achter de router geen problemen hebben, moet je het op de pc zelf zoeken. Netwerkkaart ligt het meest voor de hand met deze melding. Kabel zou evt nog kunnen, maar dan zou je eigenlijk een melding van networkcable unplugged oid moeten zien.