Toon posts:

[HomeCin] mogelijkheden mbt speakerconfig. (mrntz/dnn/ymha)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[de inleiding, skip at will]
Mijn oude cd speler is eindelijk ter ziele dus dat waar ik me al een tijdje op aan het orienteren ben krijgt wat meer haast: Nieuwe hifi. (set bij die speler is verder ook niet veel soeps, zie het als een aanleiding wat nieuws te kopen.)

Ik ben me aan het richten op een home cinema set. Mijn prioriteit gaat uit naar muziek en ik weet dat goede steroversterkers daarvoor meestal beter zijn dan home-cinema maar in de toekomst ga ik ook naar een nieuwe tv toe en dan komen die surround speakers er waarschijnlijk ook wel.

Enkele sets waar ik nu serieus naar kijk:
- Marantz 4001
- Denon AVR 1707 (evt 1907)
- Yamaha RX-V659

Ben op het moment in het bezit van twee speakerzuilen. Merk onbekend maar geen rommel. Hebben een vrij open, helder geluid. Geen heel zware bassen. Klinkt edoch erg prettig en geen donderstorm geluidstechnisch vinden de buren in een jaren 40 appartement denk ik ook wel fijn. :)

Maar over die speakers wel tevreden en wil die vooralsnog niet upgraden. Ze staan nu ten opzichte van de bank links en rechts achter. Ik weet, vanuit home-cinema oogpunt niet handig maar qua beschikbare ruimte in de woonkamer weer wel handig en ook ten opzichte van werkplek in de woonkamer staan ze erg goed.

[de vraag]
Kun je met versterkers zoals boven genoemd het zo instellen dat stereo-bronnen naar bijv. speaker rechtsachter en linksachter gaan, terwijl die speakers (de zuilen) bij film-geluid de rol van surround-speakers innemen?

Hoe uitgebreid zijn de mogelijkheden die je hebt bij speakerconfiguratie?

Dit soort info is nogal lastig online te vinden en ook verkopers staan doorgaans met een mond vol tanden dus ik hoop op info van mensen die zo'n apparaat hebben en goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden...