Toon posts:

[XP] Batch file updaten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben bezig met bat bestandjes.
Ik heb een programmatje geschreven. Maar natuurlijk maak ik updates enz. als mensen
hun vorige versie willen updaten downloaden ze de file met de update.
Nu heb ik een programmatje Quick Batch File Compiler die van .bat een .exe maakt.
Nu kan je met dit programmatje meer bestandjes in een .exe file stoppen maar hoe kan ik die als de update komt eruit halen om dat te "installeren"?
Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast Bedankt!

Gr, Bart

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Wat je denk ik moet doen, is de 'bronbestanden' apart bewaren en als je iets wilt updaten een nieuwe .exe file aanmaken :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar is die functie niet te gebruiken om meer bestandjes in de exe file te dumpen?

Hoe had u het in gedachten om dat te maken?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik eigenlijk nog een vraag.
Hoe kan ik met een batch commando zorgen dat ik bijv. uit een ander bestandje gevens haal en dat ik die gebruik in dat andere programmatje?
Hoe kan ik waarden uit een ander bestandje veranderen (blijvend), met batch bestandjes?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 20:05 . Reden: Bestond niet ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Antwoord op je laatste reply: pipes. Dus > < en/of |

Die eerste vraag: in principe kan je middels echo's wel een ascii file aanmaken vanuit een batchfile, maar zeker geen binair bestand en dat wil je ook helemaal niet. Dus kom je op de vraag of je met zo'n compiler meer kan dan alleen batches compilen. Geen idee, als het al kan moet het in de helpfile van de compiler staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dos versie 5.1.2600 bestaat niet. Je hebt het over de opdracht prompt van Windows XP.

Als je eens help intikt op die opdracht prompt, zie je direct welke dingen je allemaal in een batch bestand kan gebruiken. Aangezien Batch niets meer is dan een aantal systeem-opdrachten uitvoeren, achter elkaar.

Het veranderen van een waarde in een bestand gaat met batch niet lukken. Je kan variabelen zetten, maar zodra het batch bestand klaar is (dus wordt afgesloten), ben je die ook weer kwijt.

Het grootste verschil met een Script en een Programmeertaal is dat je met een Script (batch-bestand dus) alleenmaar gebruik kan maken van bestaande middelen (die je in dit geval met help te zien krijgt). Terwijl je met programmeren kompleet eigen dingen kan maken.

Ey!! Macarena \o/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Verrek, ik las blind MS DOS 5.* en dacht niet even door :X

Inderdaad, onder Windows zijn er krachtigere methoden dan batches. WSH, Powershell, of "echte" programmaatjes. Ook kan je een executable archief (zip, rar) maken als dat genoeg is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik doormiddel van TYPE bijv. de versie eruit halen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30

TeeDee

CQB 241

Versie van wat? Windows? (hint, dat is VER, en niet TYPE)

Met TYPE geef je de inhoud weer van een bestand.

lees de reply van RaZ nog even. Type in de windows command prompt eens voor gein HELP in.

[ Voor 100% gewijzigd door TeeDee op 28-02-2007 20:21 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Elk programma/commando wat je kan starten in op de opdracht prompt die standaard in windows zitten, kan je dus zien door help in de tikken. De vraag mbt tot TYPE, komt over dat je totaal geen kaas van Batch hebt gegeten, anders had je geweten dat je het commando kon intikken met /? er achter, en dan de syntax(en) had kunnen zien.

Die bat2exe geintjes zijn opzich leuk, maar je hebt er echt niets aan. Je kan er niets meer of minder mee dan het open-source te houden (als gewoon .bat).

Het enige verschil is dat de source niet zichtbaar is, het script een andere extentie heeft, en nog eens vet in grootte en geheugen gebruik toeneemt.

Op het moment dat je in de command prompt bezig bent, of dat nu een commando is wat je als commando invoert, of als een opsomming van commando in een script, wat je dan als batch bestand opslaat, heb je te maken met een iets andere omgeving dan dat je op het Windows niveau hebt.

Het is dus niet zo, dat de informatie die bijvoorbeeld de Windows Verkenner je allemaal geeft, per definitie ook op command-line niveau uit te lezen valt. Het kan wel, maar dan kom je op een heel ander vlak dan command-line scripting, maar meer op VBS (VisualBasicScript). Die is vele malen krachtiger, en uitgebreider.

Tevens mis ik toch een beetje eigen input, zoals dat je bijvoorbeeld ook had kunnen intikken: help waar zelf bij staat dat als je wil weten wat je met bijvoorbeeld TYPE kan doen, je TYPE /? moet tikken.

Het zal mij dus niets verbazen als het geen wat je wilt gaan maken, met batch totaal niet mogelijk is. Misschien is het slimmer om te vertellen wat je precies gerealiseerd wilt hebben.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1