Toon posts:

[Vista] Melding 'Upgrade Disabled' bij XP Pro -> Business

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet al te lang geleden een nieuw systeem aangeschaft met XP Pro NL erop. Daarbij tevens een voucher gekregen voor Vista. Heb toen Vista Business N besteld (dacht dat de N van Nederlands was, maar blijkt nu de versie zonder media player te zijn). Kreeg er onlangs 2 in de bus (!) die allebei voorzien zijn van de Anytime upgrade, dus kan tzt weer volledig bijwerken naar Vista met alles er op en er aan.

Het probleem is echter dat ik Vista niet geinstalleerd krijg. De Upgrade Advisor heb ik keurig gevolgd, blijven nu alleen een paar programmaatjes over die na de installatie van Vista mogelijk niet werken, en dat ik daarna naar de website van de producent moet gaan.
Kortom: alle seinen staan volgens Microsoft op groen. Sterker nog, de upgrade advisor raadt Business als de meest logische upgrade voor me aan.

Toch krijg ik bij de installatie alleen de keus voor een volledige install. De upgrade-optie is grijs, en juist die wil ik uitvoeren.

De foutmelding die er bij staat is:
'U kunt geen upgrade van Windows XP Professional naar Windows Vista Business N uitvoeren. U kunt een upgrade naar Windows Vista Business, Windows Vista Enterprise, Windows Vista Ultimate uitvoeren.'

Via de KnowledgeBase van Microsoft kom ik op mogelijke problemen met harde schijven die in FAT staan, terwijl dit NTFS moet zijn. Dit is bij mij keurig in orde.
Juist de KB sectie waar mogelijk nog iets interessants kan staan (kb 927273) is niet beschikbaar. In de Engelse KB's komt de verwijzing daar naar helemaal niet voor.

Ik heb 2 harde schijven van 320gb p.s. die op RAID draaien. Kan het daar mee te maken hebben?
Of zou het te maken kunnen hebben met het feit dat XP Pro op dit moment voorzien is van Mediaplayer en ik naar een Vista N versie over zou stappen?

Iemand enig idee ?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:32
Eigelijk best simple.. Antwoord al gegeven door je upgrade adviser.

Je hebt Windows XP Pro
Je hebt Windows Vista Bisness N ontvangen

De N staat Zonder media player mee geleverd.
een N versie kan niet een non N versie upgraden

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-03 21:47
Misschien is het mogelijk Windows Media Player te verwijderen, dat 'ie dan wel werkt... Of, er zullen vast nog wel meer mensen met dit probleem zijn, ik zou eens op google zoeken naar oplossingen.