Toon posts:

[Vista] Geluid valt weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.522 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik zal maar meteen ter zake komen.
Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht en heb al onmiddellijk een probleem ontdekt ivm mijn geluid.
Achteraan mijn pc heb ik verschillende audio-uitgangen met als enig probleem dat er maar 1 ervan werkt.
Ik heb windows vista home premium en die herkent duidelijk maar één audio uitgang,
die waar mijn speakerset is op aangesloten.
Vooraan heb ik natuurlijk zoals iedereen ook een audio uitgang die werkt, maar als ik een tijdje
muziek speel, op skype telefoneer of een spel speel, dan valt mijn geluid weg.
Als ik dan al die programma's opnieuw opstart heb ik weer geluid, maar opnieuw niet voor lang.
Skype gaf als uitleg (overgens de enige uitleg voor het probleem die ik heb) dat er een probleem is met
een audio apparaat (in dit geval mijn headset).
Via mijn speakerset heb ik geen problemen, valt mij geluid nooit uit.
Mijn vraag is nu: Hoe komt dit?
Is het een softwareprobleem?
Ligt het aan Vista?
Ligt het aan mijn onboard audio-kaart?

Ik heb al een driver geïnstalleerd van de officiele site van Gigabyte (wat overigens een héééél trage site is),
die driver heeft mijn probleem niet opgelost, maar gewoon de geluidskwaliteit verbeterd.

Ik heb een: Gigabyte GA-945PL-S3, P945 (S775) moederbord met een onboard geluidskaart.
Ook gebruik ik zoals eerder vermeld Windows Vista Home Premium.
(Ik weet niet als dit topic hier hoord overigens.)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Joow hier zelfde probleem.

Bij alle videostreams van internet af. Kan ik een aantal minuten kijken e dan stopt het hele geluid ermee. En dan ook de windows geluiden alsof je kaart uitgaat zeg maar. Ik wordt er niet goed van.
Als je opnieuw start kan je weer even streamen maar als snel is het weer klaar en het gebeurt ook heel willekeurig, de ene keer na 5 minuten de andere keer na een half uur. Wat is dit voor een kut windows?

Je geluid komt ook weer terug na hibernation btw.

Help want vista is bij mij alweer bijna einde verhaal zo heb ik er geen zak aan.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 16:46
Je kunt Vista wel de schuld geven maar je moet gewoon goeie drivers voor het audiogedeelte installeren. Zoek eens naar update's ervoor.

Het grootste probleem is dat nog niet alle hardware fabrikanten de goeie drivers leveren.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

** Vista drivers mini-FAQ + beleid **

Hoogstwaarschijnlijk heb je gewoon een driver issue. Maar aangezien je niets meldt over welke audio chip/codec je hebt ("onboard geluidskaart" is trouwens contradictio in terminis) drivers je gebruikt hebt, wat de website van de fabrikant van de chip aangeeft over Vista support en wat er gebeurt als je andere drivers gebruikt, kunnen we hier weinig mee.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.