Dag allemaal,
Ik zal maar meteen ter zake komen.
Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht en heb al onmiddellijk een probleem ontdekt ivm mijn geluid.
Achteraan mijn pc heb ik verschillende audio-uitgangen met als enig probleem dat er maar 1 ervan werkt.
Ik heb windows vista home premium en die herkent duidelijk maar één audio uitgang,
die waar mijn speakerset is op aangesloten.
Vooraan heb ik natuurlijk zoals iedereen ook een audio uitgang die werkt, maar als ik een tijdje
muziek speel, op skype telefoneer of een spel speel, dan valt mijn geluid weg.
Als ik dan al die programma's opnieuw opstart heb ik weer geluid, maar opnieuw niet voor lang.
Skype gaf als uitleg (overgens de enige uitleg voor het probleem die ik heb) dat er een probleem is met
een audio apparaat (in dit geval mijn headset).
Via mijn speakerset heb ik geen problemen, valt mij geluid nooit uit.
Mijn vraag is nu: Hoe komt dit?
Is het een softwareprobleem?
Ligt het aan Vista?
Ligt het aan mijn onboard audio-kaart?
Ik heb al een driver geïnstalleerd van de officiele site van Gigabyte (wat overigens een héééél trage site is),
die driver heeft mijn probleem niet opgelost, maar gewoon de geluidskwaliteit verbeterd.
Ik heb een: Gigabyte GA-945PL-S3, P945 (S775) moederbord met een onboard geluidskaart.
Ook gebruik ik zoals eerder vermeld Windows Vista Home Premium.
(Ik weet niet als dit topic hier hoord overigens.)
Alvast bedankt.
Ik zal maar meteen ter zake komen.
Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht en heb al onmiddellijk een probleem ontdekt ivm mijn geluid.
Achteraan mijn pc heb ik verschillende audio-uitgangen met als enig probleem dat er maar 1 ervan werkt.
Ik heb windows vista home premium en die herkent duidelijk maar één audio uitgang,
die waar mijn speakerset is op aangesloten.
Vooraan heb ik natuurlijk zoals iedereen ook een audio uitgang die werkt, maar als ik een tijdje
muziek speel, op skype telefoneer of een spel speel, dan valt mijn geluid weg.
Als ik dan al die programma's opnieuw opstart heb ik weer geluid, maar opnieuw niet voor lang.
Skype gaf als uitleg (overgens de enige uitleg voor het probleem die ik heb) dat er een probleem is met
een audio apparaat (in dit geval mijn headset).
Via mijn speakerset heb ik geen problemen, valt mij geluid nooit uit.
Mijn vraag is nu: Hoe komt dit?
Is het een softwareprobleem?
Ligt het aan Vista?
Ligt het aan mijn onboard audio-kaart?
Ik heb al een driver geïnstalleerd van de officiele site van Gigabyte (wat overigens een héééél trage site is),
die driver heeft mijn probleem niet opgelost, maar gewoon de geluidskwaliteit verbeterd.
Ik heb een: Gigabyte GA-945PL-S3, P945 (S775) moederbord met een onboard geluidskaart.
Ook gebruik ik zoals eerder vermeld Windows Vista Home Premium.
(Ik weet niet als dit topic hier hoord overigens.)
Alvast bedankt.