[Renault Megane] Hoe de radio demonteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb een Renault Megane uit 2001 met deze radio:

Afbeeldingslocatie: http://www.bumblebeeauctions.co.uk/XcAPUserImages/F-HP-134-05.JPG

Er zitten dus 4 kleine gaatjes in de hoeken, maar ik heb geen flauw idee hoe ik de radio eruit krijg.
Staat ook niet in de handleiding van de auto / radio

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

de plastic kap die ervoor zit verwijderen (klik systeem)--> schroevendraaier erachter duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Hier heb je speciale haken voor nodig (heb ze hier liggen nl.) Deze kun je gratis bij je Renault dealer afhalen.
Anoniem: 114270 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:22:
de plastic kap die ervoor zit verwijderen (klik systeem)--> schroevendraaier erachter duwen.
Als je 'm niet meer nodig hebt / gaat weggooien kun je dit ook proberen ja :|

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 25-02-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Anoniem: 21405 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:23:
Hier heb je speciale haken voor nodig (heb ze hier liggen nl.) Deze kun je gratis bij je Renault dealer afhalen.

[...]

Oh, ok
Hoe zien die haken eruit ? misschien kan ik zelf iets fabriceren wat erop lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Achter de 4 gaatjes zitten veerklemmetjes die de radio op z'n plek houden.
Door een pin in het gat te steken druk je het veertje opzij waardoor je de radio eruit kunt trekken.

Er zijn speciale beugeltjes voor, maar met 4 spijkers moet het ook lukken.

Edit: van zuks dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.forum-auto.com/uploads/200502/bublle69_1108906323_cle_poste_standard.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door u_nix_we_all op 25-02-2007 12:36 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel je dik ijzerdraad voor, dikte van die gaten... en dan in een U-vorm zodat ze in die gaten passen. Beide poten zijn iets van 6 cm lang. Ik kan ze nu niet zo 1 2 3 opzoeken anders had je een pic van me gehad. :)
Dat is alles... is wel zelf te fabrieken schat ik zo in

Ja inderdaad... dikke spijkers ofzo moet het wel lukken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 25-02-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Net zoals oude philips radio`s..Kun je met 4 spijkers los halen.

edit: Te laat :(

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer aard op 25-02-2007 12:49 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Inderdaad, zo'n haakjes heb je nodig. Met spijkers of ijzerdraad zal het ook wel lukken maar is toch niet echt handig denk ik.

Ga gewoon bij willekeurige Renault-dealer langs, die halen je radio er op 1-2-3 even uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Gelukt!

4 inbussleuteltjes in de gaatjes, naar buiten gedrukt en de radio kwam zo los!

Dat scheelt, dan kan ik vanmiddag al m'n carkit inbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:23:

[...]

onzin, dat kliksysteem klikt wel meer dan 1 keer
Gister nog op die manier een clarion in een spacestar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:31:
[...]

onzin, dat kliksysteem klikt wel meer dan 1 keer
Gister nog op die manier een clarion in een spacestar gezet.
Je weet echt niet waar je het over hebt... het gaat hier over een Renault radio niet over een Clarion, Pioneer of Kenwood radio. Je hebt het over een plastic kap verwijderen, nou het is één geheel dus dan is ie kapot he ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:02:
[...]

Je weet echt niet waar je het over hebt... het gaat hier over een Renault radio niet over een Clarion, Pioneer of Kenwood radio. Je hebt het over een plastic kap verwijderen, nou het is één geheel dus dan is ie kapot he ??
Weet jij wel waar je het over hebt? Misschien is het bij sommige auto's anders, maar bij 99% gaat het toch echt zo hoe ik het beschrijf. En dan maakt het geen flikker uit of het een renaultradio, een citroenradio, een clarion of een pioneer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tuurlijk wel. Bij af-fabriek radio's heb je geen frontje en frontlijstje zoals je bij een kenwood/pioneer/jvc/alpine/sony/vdo etc wel hebt.

* Timmert heeft zat radio's gezien en gemonteerd @ work (dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:32:
[...]

Weet jij wel waar je het over hebt? Misschien is het bij sommige auto's anders, maar bij 99% gaat het toch echt zo hoe ik het beschrijf. En dan maakt het geen flikker uit of het een renaultradio, een citroenradio, een clarion of een pioneer is.
Jahaaaaaaaaa ik en de TS hebben er hier allebei één. Misschien weten WIJ DAN IN IEDER GEVAL WAAR WE OVER PRATEN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

Anoniem: 114270 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:32:
[...]

dit type radio krijg je het frontje er niet af zonder de hele bende af te breken
dus advies: met de orginele pinnetjes of zoals ts gedaan met inbusjes
anders krijg je zeker beschadigingen of een kapotte radio!
hoe ik dit weet? ik zie die dingen dagelijks ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 46077 op 26-02-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het niet over het frontje van de radio jongens! maar over het front waar de radio achterzit, meestal tezamen met de thermostaat en de knoppen die daarbij komen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat verklaart. Maar dan nog is dat bij elke auto anders, en zeker overbodig om te verwijderen bij het wisselen van een radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:24:
Ik heb het niet over het frontje van de radio jongens! maar over het front waar de radio achterzit, meestal tezamen met de thermostaat en de knoppen die daarbij komen van de auto.
Dat verzin je ter plekke en je weet het. Waarom heb je het dan over verschillende autoradio's en al die ervaring die je ermee hebt, terwijl je het eigenlijk over een middenconsole zou hebben. 8)7
Bovendien, waarom zou je in godsnaam een middenconsole of wat voor auto-onderdeel dan ook verwijderen als je een autoradio moet uitbouwen ??

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 26-02-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:36:
[...]

Dat verzin je ter plekke en je weet het. Waarom heb je het dan over verschillende autoradio's en al die ervaring die je ermee hebt, terwijl je het eigenlijk over een middenconsole zou hebben. 8)7
Bovendien, waarom zou je in godsnaam een middenconsole of wat voor auto-onderdeel dan ook verwijderen als je een autoradio moet uitbouwen ??
Hoe kom je daar nou bij gast? dit is serieus zo bij 99% van alle auto's, dat de autoradio wordt GESCHOVEN in dat frontje wat ervoor zit. Dat moet je dus verwijderen en over de autoradio heenschuiven, dan kan je de radio eruitliften...
Dus doe niet zo bijdehand en lees voordat je blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij weet je niet eens wat een frontje is als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:57:
Volgens mij weet je niet eens wat een frontje is als ik het zo lees.
Ach, dat heb ik liever dan dat ik niet normaal kan discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:11:
[...]

Ach, dat heb ik liever dan dat ik niet normaal kan discussieren.
Ja "gast", jij begint erover dat ik onzin blaat (over normaal discussieren gesproken, nee zo begin je een leuke discussie), terwijl jij niet eens thuishoort in dit topic... omdat je een Renault radio kennelijk nog nooit hebt gezien. Dus wat doe je hier eigenlijk, behalve mij een beetje vervelen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 26-02-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Snif, snif, ruik ik iets branden?

Jongens, jullie gaan toch niet serieus een flamewar beginnen aan de hand van een radiofrontje he? Komop zeg...

🖥️ | 🚗

Pagina: 1