[XP] ongedaan maken herinstallatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Nou, de zondag begint alweer goed.
Had de laatste tijd er wat last van dat XP vast liep.
Dus ik denk installeer even XP erweer overheen misschien dat dat wat scheelt.
En of dat wat scheelt...
Schijnbaar de verkeerde optie gekozen en heb nu dus een nieuwe installatie gedaan.
Heb wel een back up maar die wil ik eigenlijk nog niet proberen vanwege meest recente bestanden.
Ik kan nog wel alle progs vinden op de harde schijf maar de verwijzingen in het register werken natuurlijk niet meer.
Dus valt de schade op zich wel mee maar het is wel weer lastig.
Dus het makkelijkste zou zijn als ik de de herinstallatie van XP kan terugdraaien.
Vraag is dus kan dat??
Herstel punten zijn er niet en ook in het software scherm is helemaal niets te vinden (??).

Zoals gezegd zijn alle progs nog te vinden en ook het adressenboek van outlook.
Maar mijn grootste angst is dat ik ook alle mailtjes kwijt ben, of kan ik deze ook nog ergens vinden?

Dank jullie voor jullie tijd

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Natuurlijk zijn er geen herstelpunten of geinstalleerde programma's in confischerm -> software. Immers heb je een nieuwe, schone installatie gedaan.

De andere installatie zou nog gewoon moeten bestaan. Pas je boot.ini aan (lees goed het hoe en wat door, als je niet zeker weet wat je doet) en boot die weer, met wat geluk gaat dat. Dan kan je de oude met de hand verwijderen.

Mailtjes: je zegt Outlook, maar bedoelt volgens mij Outlook Express wat heel iets anders is. De OExpress mailtjes zijn gewoon terug te halen ja: How to back up and recover Outlook Express data

Maar goed, ik zou zelf kiezen voor een backup + schone installatie (dus na format).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe heb je opnieuw geïnstalleerd? Heb je de volledige setup doorgelopen en gekozen in de text mode om het bestandssyteem intakt te laten? Als je dat gedaan hebt, dan kan je niet terug naar de vorige Windows. Reden hiervoor is dat tijdens deze optie de Windows map gewist wordt en opnieuw aangemaakt. Je programma's blijven dan idd gewoon staan, net als je profielen. Let wel dat je profiel mapnaam anders is dan eerste. Als je een gebruikersnaam 'oszy' had, dan heet de map nu 'oszy.<computernaam>'. Alle oude bestanden, net als die van outlook (express) kan je dus in je 'oszy' map vinden. Maak dan een backup van alle belangrijke data en begin weer van voren af aan. Eventueel programma instellingen overnemen als die in ini's worden opgeslagen zodat je dat niet weer hoeft in te stellen.

Commandline FTW

• oszy
Hero Of Time schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:39:
Alle oude bestanden, net als die van outlook (express) kan je dus in je 'oszy' map vinden.
Ook emails zelf?
Want dat vind ik nog het belangrijkste (ik maak denk ik nu ook maar meteen de overstap naar vista)

En ik ben inderdaad de hele installatie doorlopen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lees dit topic nog eens door en beantwoord die vraag zelf even ;) Waarschijnlijk loop je tegen rechtenproblemen aan, maar hoe dat op te lossen staat in de WOS FAQ (ownership + NTFS rechten goed zetten) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• oszy
F_J_K schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:50:
[...]

Lees dit topic nog eens door en beantwoord die vraag zelf even ;)
OK OK, wat ik bedoelde te vragen is waar staan ze dan en hoe heten ze.
Want ik kan ze dus niet vinden.

Thanks

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je Outlook Express gebruikt, staan ze in de volgende map:
Documents and Settings\<username>\Application Data\Microsoft\Identities\<lange string naam>\Outlook Express (even uit het hoofd, ik kan het fout hebben en zou het in Local Settings\Appdata moeten staan).
Je kan ook kijken waar Outlook Express ze opslaat door OE te openen, Opties openen, tabblad onderhoud en de knop archiefmap aanklikken. Hier staat precies waar je ze kan vinden. Dit zal niet de uiteindelijke plaats zijn waar ze staan, omdat je nu een andere gebruikersnaam hebt, maar je hebt iig een idee waar je moet zoeken. Google had dit antwoord ook gegeven. De oorspronkelijke map is een verborgen map, dus je zal verborgen mappen en bestanden aan moeten zetten, misschien ook Systeembestanden/mappen weergeven aanzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Hero of Time op 25-02-2007 15:16 ]

Commandline FTW

• oszy
Dank je wel Hero of Time je bent de Hero of the Day.
Ik was even vergeten dat er standaard mappen verborgen zijn als je windows installeerd
Maar ik heb ze nu gevonden.
Weet iemand ook of ik deze bestanden ook in de OE versie in Vista gebruiken?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Deze bestanden zijn NIET compatible met Windows Live Mail van Vista. Je kan een import proberen. Dit zou, als MS zijn werk goed heeft gedaan, moeten werken. Live Mail gebruikt een andere indeling van opslaan. Als je meer vragen hebt mbt Vista kan je dat in het Ervaringen Topic plaatsen of een nieuw topic openen, je huidige vraag is beantwoord en we raken hier nu meer off-topic (hoewel het een klein beetje met je situatie te maken heeft).

Commandline FTW

• oszy
Iedereen heel erg bedankt voor de medewerking.
Pagina: 1