A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
http://www.devx.com/Java/Article/9931
Je kan hiermee gewoonweg objecten wegschrijven en inlezen.. (ook HashMap's en dergelijke)...
Let wel op, als je code veranderd van het opgeslagen object (al recompile je hetzelfde stuk code) dan zal hij dit niet kunnen laden..
Misschien is het een idee om eerder een object database te gebruiken.. zoiets als
http://www.objectdb.com/
Of gewoonweg mysql gebruiken, kan je leuke dingen mee doen. (indien mogelijk)
- Serhat
Je kan hiermee gewoonweg objecten wegschrijven en inlezen.. (ook HashMap's en dergelijke)...
Let wel op, als je code veranderd van het opgeslagen object (al recompile je hetzelfde stuk code) dan zal hij dit niet kunnen laden..
Misschien is het een idee om eerder een object database te gebruiken.. zoiets als
http://www.objectdb.com/
Of gewoonweg mysql gebruiken, kan je leuke dingen mee doen. (indien mogelijk)
- Serhat
[ Voor 9% gewijzigd door serhat op 25-02-2007 12:45 ]
De bedoeling is ook nog dat het allemaal op een CD komt en dan draait er dus geen MySQL service ofzo op die PC, is het dan wel mogelijk om een soort van database te gebruiken?
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
dan zou ik gewoon voor files gaan. Weet je zeker dat ze er bij kunnenk0ewl schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:04:
De bedoeling is ook nog dat het allemaal op een CD komt en dan draait er dus geen MySQL service ofzo op die PC, is het dan wel mogelijk om een soort van database te gebruiken?
zie de link die serhat al gepost heeft
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Dan zit je nog met het probleem dat je file's niet kan overhevelen naar een nieuwe versie. Ook is het het niet heel moeilijk om de data eruit te halen buiten je programma om. Het is dan nog wel mogelijk om de stream te encrypten.BasieP schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:08:
[...]
dan zou ik gewoon voor files gaan. Weet je zeker dat ze er bij kunnen
zie de link die serhat al gepost heeft
Ik denk dat je beter af bent met een tekstfile.
</signature>
Of gebruik SQLite.
Daarmee kun je databases maken in losse files. Daarna heb je alleen de Java drivers nodig en die file, zonder de SQLite executable.
Daarmee kun je databases maken in losse files. Daarna heb je alleen de Java drivers nodig en die file, zonder de SQLite executable.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Inderdaad, misschien is HLSQLDB ook nog wel een optie. Als je dan Hibernate er nog bij pakt is het helemaal een eitje, want alle tutorials gaan uit van HSQLDB.IceManX schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:14:
Of gebruik SQLite.
Dank jullie wel voor de reacties. Wat ik tot nu toe gelezen heb over Hibernate staat me wel aan.
Van de week maar een aantal tutorials volgen erover en dan komt het wel goed. Wat ik me alleen nog wel even zo snel afvraag. Ik wil graag een user en wachtwoord zetten op die enkel bestands database zodat ik de enige ben die erbij kan en niet een of andere gozer die denkt grappig te zijn. Nu heb ik gelezen dat dat in een XML-file geplaatst moet worden, maar dan kan iedereen toch die XML-file openen en dan de user/ww uithalen?
Van de week maar een aantal tutorials volgen erover en dan komt het wel goed. Wat ik me alleen nog wel even zo snel afvraag. Ik wil graag een user en wachtwoord zetten op die enkel bestands database zodat ik de enige ben die erbij kan en niet een of andere gozer die denkt grappig te zijn. Nu heb ik gelezen dat dat in een XML-file geplaatst moet worden, maar dan kan iedereen toch die XML-file openen en dan de user/ww uithalen?
Als je niet wilt dat iemand de data kan lezen dan is HSQLDB ook niet echt handig want die slaat gewoon de insert statements op om na een herstart de DB te kunnen herbouwen. Die zijn dan ook gewoon aan te passen.
Pagina: 1