Toon posts:

MX instellingen planet mailrelay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals veel mensen kan ik niet meer mailen naar mijn eigen domein omdat planet de poort 25 heeft dichtgegooid. Nu geven ze uitleg hoe je wel kan mailen via hun mailrelay maar ik snap er vrij weinig van. Ben echt een noob op dit gebied. De link: http://pmg.custhelp.com/c...&p_lva=&p_li=&p_faqid=570
Ik mail gewoon via outlook naar de mailserver. Waar moet ik nu die dns instellingen instellen? in de host file, op mijn webserver.......?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

:/
Volgensmij weet je zelf niet eens wat je wil.

Zodra je een eigen mailserver achter een Planet verbinding hebt hangen, is dat linkje je perfecte leidraad.
Het enigste wat iets te maken heeft met jou vraag is dat je op je server moet instellen dat hij mail.planet.nl gebruikt om weg te mailen.
Trouwens.... search ....

Deze advertentieplaats is te huur!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In je mailserver moet je opgeven dat de mailserver van planet gebruikt word als relay. In de dns instellingen van je domein (vraag aan het bedrijf waar je je domein vandaan hebt) moet je aangeven dat mail naar jouw mailserver gestuurd moet worden, lukt dat niet (omdat planet het heeft dichtgegooid) moet de mail naar planet worden doorgestuurd. Deze kijkt dan weer naar je dns instellingen en omdat de Planet mailserver dat wel mag kan hij de email doorsturen naar jouw mailserver.

Ik gebruik de Planet mailserver alleen voor uitgaande email. Inkomende email word lekker doorgestuurd naar GMail.