Firmware Sitecom router WL114 v2

Pagina: 1
Acties:
  • 965 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
Goedemorgen,

Ik heb gister de nieuwste firmware geplaatst op mijn sitecom router: update r197f4.

Vanaf dat moment geen enkele draadloze verbinding meer mogelijk. Weet iemand hoe ik de firmware terug kan draaien, zodat ik de oude weer kan gebruiken? Ik kom dus ook niet meer in mijn instellingenscherm via admin de router. Heel vervelend.

• Alphons
Aanvulling, het ip adres dat mijn laptop geeft is nu een 169.254...nummer, en das anders dan voorheen. Als ik ipconfig/renew doe, dan geeft ie de volgende tekst aan: ".... kan geen contact met de dhcp server maken"

• Guidance
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-10-2025
Probeer eerst even een directe verbinding te maken met de router (met draad dus). Ik heb met deze router meegemaakt dat hij de encryptie plots had veranderd naar WPA 64-bit hex, ipv WPA-PSK TKIP.
Je geeft aan dat je IP en nummer heeft, maar heb je het dan over de draadverbinding die dit nummer heeft, of de WLAN? Als het de WLAN is, dan kun je wel verbinden, maar is er inderdaad iets aan de settings van je DHCP server van de Router veranderd. Wederom: draad verbinding opzetten en connecten naar de Webinterface.

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Dat IP nummer dat je laptop krijgt betekend dat ie geen verbinding heeft.

Na het upgraden van je firmware zijn al je instellingen weg. Belangrijke instellingen zijn hierbij:
- SSID (ofwel hoe heet heet je router)
- WEP/WPA encryptie

Je moet dus met een usb of wired kabel je router aansluiten op je router en doen alsof je de router net nieuw hebt gekocht en alles opnieuw instellen. Vervolgens moet je met je computer opnieuw verbinding maken

• Alphons
Heb gedaan wat Verliezer zei, echter geen resultaat. Laptop herkent het ip adres 192.168.0.180 niet van de router, kan de pagina van sitecomrouter dus niet vinden. Verbinding met draad lukt wel, maar dan ik de sitecompagina van de router ook niet benaderen. Gereset de router, zonder resultaat.. Overigens werkt de router nog wel als doorgeefluik met draad. Maar ga ik draadllos, dan geeft ie niet thuis.

Iemand dé tip in huis?

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Is het default adres van zo'n router niet 192.168.0.1 ?

http://sitecom.nl/showdownload.php?id=2042
Stap 3 uit de handleiding:
1. Start uw webbrowser (bijvoorbeeld Internet Explorer).
2. Typ in de adresbalk: 192.168.0.1, en druk op [Enter].

Ofwel ik vermoed echt dat je de handleiding erbij moet pakken en stap voor stap er weer door moet gaan alsof het de eerste keer is!!

[ Voor 6% gewijzigd door verliezer op 25-02-2007 13:44 ]

Pagina: 1