Toon posts:

Winroute Probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bak waar @home op draait samen met Windows 2000, internetten loopt relaxed, niks te klagen. Nou heb ik dus ook 3 andere pc's via een hub met elkaar en die Windows2k bak zitten. Ik heb ontzetten veel problemen met winroute gehad maar nadat ik windows2k er opnieuw opgezet had werkte het perfect, het surfen dan.
Nou heb ik het probleem dat voor de rest niets het doet, mIRC niet, ICQ niet, FTP niet, en Eudora niet :( :'(. Ook pingen en tracen doet ie ook niet.
Raar genoeg doet deze }:O het wel, maar dat komt omdat ik WinRoute als http-proxy heb opgegeven. Voor de rest werkt helemaal niets. Vooral mIRC vind ik niet zo tof, ik heb al geprobeerd winroute als socks4/5 server op te geven maar dat werkt allemaal niet, alleen surfen werkt.
Heeft er iemand oplossing of een suggestie?

ps: Ik heb als ip-adres 192.168.0.3, server heeft 1, de rest ook ergens in die range, subnetmask = 255.255.255.0
Als gateway heb ik 192.168.0.1 opgegeven maar zonder gateway blijg ik hetzelfde verhaal houden.
Als dns servers heb ik de dns-servers van @Home opgegeven.

Verwijderd

Kun je Winroute niet beter als NAT-prog laten werken?
Ik draai op het studentenhuis een servertje op Win2k met 8 pc's eraan met Winroute via NAT, werkt perfect, kan alles doen, tot servertje draaien op een client aan toe

Verwijderd

Topicstarter
NAT Staat aan, werkt precies zoals het moet, alles staat zoals ook in de handleiding staat noem maar op, maar werken doet het niet

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Dat dit niet werkt is doordat je clients geen DNS kunnen vinden. Het surfen gaat wel goed, omdat je dat via proxy doet. Dus je moet je 'server' DNS laten forwarden en op de clients de server als DNS instellen, of gewoon NAT gebruiken. In een keer van alle ellende af. Zou goed moeten werken in Winroute. Al eens geprobeerd om NAT op het andere IP-adres in te stellen?

Toodles,
Erik

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

Add me ff op je ICQ, praat wat makkelijker

• bigtree
  • Laatst online: 07-07 11:51
Op zondag 04 februari 2001 22:55 schreef _QW_ het volgende:
NAT Staat aan, werkt precies zoals het moet, alles staat zoals ook in de handleiding staat noem maar op, maar werken doet het niet
Op de clients moet je het ip-adres van de server als DNS opgeven, niet de DNS van @home.

Erik

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

Of DHCP doen, functioneert zeer goed onder Winroute

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Proxy uitzetten dan port mapping toepassen. Voor FTP port 21.........ect.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 22:57 schreef oppertweaker het volgende:
Add me ff op je ICQ, praat wat makkelijker
Nou heb ik het probleem dat voor de rest niets het doet, mIRC niet, ICQ niet.
DHCP lijkt me niet nodig aangezien er incl server maar 4 pc's zijn. En port mapping is teveel werk aangezien ik van heel veel poorten gebruik maak en anders dat steeds weet moet gaan veranderen.
Ik zal eens goed gaan kijken naar die NAT instellingen, brb in 5 minuten :)

Verwijderd

Da's alleen voor inkomen verkeer-->clients, niet voor uitgaand

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:18
eh volgens mij staat ip-forwarding/masquerading gewoon niet aan!!

het klinkt alsof je winroute als een proxy gebruikt (HTTP/FTP/Koe-only) en de rest werkt niet..
er staat dus toch iets niet goed dat NAT niet werkt!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
FTP werkt ook niet
Ik heb NAT aanstaan op de uitgaande netwerkkaart (die van @Home) en ik heb NAT uitstaan op de inkomende netwerkkaart (die aan het interne netwerk hangt) en dat is precies wat de manual zegt. Ik heb al eens NAT-Rules ed toegevoegd maar op het moment heb ik WinRoute zover dat zelfs het internet het nergens meer doet, ook niet op de server terwijl als ik WInRoute dan neergooi de server (maar de rest natuurlijk niet) kan internetten :(:(:(:(:(

En waar zet je dat Ip-Forwarden/Masquarading dan aan???

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

owk.. zo is het het makkelijkst:
Laat NAT staan op de @home nic.
- geef alle PC's een ipadres in dezelfde range (bijv. 192.168.0.1 tm 5 ofzo) en subnet mask 255.255.255.0 stel de default gateway op de clients in op het IP adres van de winroute bak, geef op je clients de DNS server(s) van je provider op OF de winroute bak en stel deze dan in als DNS forwarder. Dit alles kan je ook door winroute uit laten delen via de DHCP server ervan. Gebruik alleen portmappings als je een server hebt draaien op een client.

Gebruik geen proxy! zet deze gewoon uit en stel alle clients in dat ze direkt op het internet zitten via LAN, geen (socks) proxy of andere sjit. Stel de browser op de clients in als LAN verbinding en geen detectie ofzo. Vink alles uit bij LAN instellingen.

En zet ICS uit van win2k (misschien staat dat aan) Als dit niet werkt, vind ik het knap :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
kga het eens proberen, en waar staat ics??

Als ik de WinRoute engine aanzet kan ik niks meer, ook niet op de server, als ik em uitzet kan ik alles op de server maar in het internet netwerk natuurlijk niks meer :?

• collin

collin

Who da man !!

volgens mij moet je naar je netwerkkaarten gaan en dan "sharing" ervan uitzetten. Ik heb geen win2k, maar volgens mij moet dat bij je NICs staan.

Als het niet lukt, mail dan ff ofzo.. het moet eitje zijn.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Zet je dhcp aan, dat werkt het makkelijkste.
Stel dit in : ( met je eigen ip range )
Bij default options, alles uit. Alleen dns op 1.1.1.1 ( server vaste ip ).
New Scope :
From 1.1.1.2 To 1.1.1.99
mask 255.255.255.0
Dns server vinkje aan : 1.1.1.1
Default Gateway : 1.1.1.1
Rest uit.
Zet dan die twee vinkjes bij advanced aan en klik ok ok.
Ga naar proxy, zet die compleet uit, en die mailserver ook, en ga dan naar dns.
Enable Dns Forwarding.
Dan de bovenste van de twee kiezen, of de onderste, en vul daar dan het ip van de provider in.
Enable Cache.
En daaronder boeit het niet veel.
En je hebt kabel ?
Ga naar de Interface Table :
Klik op de netwerkkaart die je voor je internet gebruikt en zet het vinkje 'PERFORM NAT WITH THE ...." Dan ziet winroute deze als internet device.
Winroute is dan klaar.
Zet dan je vaste ip bij netwerk op 1.1.1.1 mask op 255.255.255.0 en verder niks.
Alle clients op dhcp aanvragen, en bij wins de wins uitzetten, en NIET via dhcp laten aanvragen wat er staat, altijd WINS uitzetten, heb je NIET NODIG !
Zo als je het nu nog niet kan laten werken.
Print dit anders uit, en volg alle stapjes.

Few, dat is klaar.

• collin

collin

Who da man !!

ik zou alleen die range niet nemen, die is niet gereserveerd voor lans. neem of 10.x.x.x of 172.31.x.x of 192.168.x.x (meest voorkomende)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ik gebruik die range al heel lang, gewoon een kwestie van eigen vookeur.

• collin

collin

Who da man !!

maakt in principe ook neit veel uit nee, moest ff mierenneuken :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Sterkte uitspraak trouwens, rechterhand mijn vrouw. Hahaha. Die houden we erin. :7

Verwijderd

Topicstarter
/me moet er morgen weer vroeg uit en begint maar eens aan bed te denken, maar ik ga dit allemaal morgen zeker uit proberen, dus tot morgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, heb eens op aanraden van iemand anders SyGate geprobeerd en het werkt nu perfect. Alhoewel ik ook zeker ga proberen winroute aan de praat te krijgen, omdat je er meer mee kunt en omdat het gewoon moet werken, maar in ieder geval ieder1 die geholpen heeft of iig geprobeerd bedankt :)
Pagina: 1