Ik heb hier al meer dan 80 verschillende topics gelezen, maar geen kan mij helpen of is exact mijn situatie.
Het probleem is alsvolgt:
Ik heb een netwerkje van 3 computers(1 laptop met XP pro(en), 1 desktop(XP home (nl) en 1 desktop ME(en))
Ze hebben alledrie internet, de home en de ME hebben toegang tot de gedeelde mappen van pro.
Maar ik krijg geen toegang van pro naar home (toegang naar Me heb ik niet getest, maar boeit me ook niet zoveel)
Als ik naar mijn netwerk locaties ga in xp pro, dan zie ik de computers, maar zodra ik dubbelklik op de xp home bak, gebeurt een van de volgende drie dingen (geheel willekeurig op dat moment, een andere optie kan alleen gebeuren als ik opnieuw opstart):
Ik wil dat ik zonder gebruikersnaam en poepas, vanaf de xp pro bak erop kan (en full acces heb)....
(er is nog een probleempje, op de xp home bak zit mijn "prive" map, van mijn documenten enzo, die had ik persoonlijk gemaakt, maar omdat ik er vanaf de xp pro bak erop wilde heb ik dat uitgeschakeld, het mocht helaas niet baten dus ik heb daar ook geen toegang tot, vanaf de xp pro bak, ook hiervoor graag een oplossing)
Wat heb ik al geprobeerd?:
te veel
maar o.a.:
Khoop dat er iemand is die een oplossing weet
Het probleem is alsvolgt:
Ik heb een netwerkje van 3 computers(1 laptop met XP pro(en), 1 desktop(XP home (nl) en 1 desktop ME(en))
Ze hebben alledrie internet, de home en de ME hebben toegang tot de gedeelde mappen van pro.
Maar ik krijg geen toegang van pro naar home (toegang naar Me heb ik niet getest, maar boeit me ook niet zoveel)
Als ik naar mijn netwerk locaties ga in xp pro, dan zie ik de computers, maar zodra ik dubbelklik op de xp home bak, gebeurt een van de volgende drie dingen (geheel willekeurig op dat moment, een andere optie kan alleen gebeuren als ik opnieuw opstart):
- Of ik krijg de foutmelding dat ik geen toegang heb (dat hele lange bullshit verhaal, zie prtscrn:
(let ff niet op het adres van de pc, die is van een map in de ME bak, die offline was)) - Of ik moet een wachtwoord invoeren, maar ik kan de gebruiker niet veranderen hij blijft op guest staan, zie prtscrn:

- Of ik heb gewoon vrij toegang en ik kom in de HD
Ik wil dat ik zonder gebruikersnaam en poepas, vanaf de xp pro bak erop kan (en full acces heb)....
(er is nog een probleempje, op de xp home bak zit mijn "prive" map, van mijn documenten enzo, die had ik persoonlijk gemaakt, maar omdat ik er vanaf de xp pro bak erop wilde heb ik dat uitgeschakeld, het mocht helaas niet baten dus ik heb daar ook geen toegang tot, vanaf de xp pro bak, ook hiervoor graag een oplossing)
Wat heb ik al geprobeerd?:
te veel
maar o.a.:
- (Natuurlijk) bestanden en printer deling ingeschakeld
- NetBios aangezet
- Gast account ingeschakeld op de xp home bak
- Accounts met zelfde naam op beide pc's (zit wel een probleempje tussen, ik gebruik dezelfde naam op de xp pro als op de xp home, maar wel ander wachtwoord
- Op de xp home, toegangsrechten aangepast, uiteindelijk zo gedaan dat alle accounts zijn weggehaald en dat er nu alleen nog maar "iedereen" staat die full acces hebben
- Firewall uitgeschakeld, firewall ingeschakelt met uitzondering, op de xp home bak panda security maar verwijderd
Khoop dat er iemand is die een oplossing weet