Toon posts:

[XP] HDD niet benaderbaar (cyclische redundantiecontrole?)

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een pc van een bekende kan Windows niet meer opstarten, en met een fixboot/mbr niet op te lossen.
Ik heb nu zijn hdd in mijn pc geplaatst om de data over te zetten. Als ik nu de schrijf wil openen via de verkenner vraagt deze alleen of ik hem wil formatteren. Als ik via dos de schijf wil benaderen krijg ik de volgende melding:

Gegevensfout <cyclische redundantiecontrole>.

Op Google vond ik dat dit betekende dat de hdd "aan het sterven is".

Is dit bij mij ook zo? En is de data nog te redden?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

FAQ gevalletje.

Simpel: je HDD is aan het overlijden. Kan je niets aan doen.

Even getdataback zoeken, en gebruiken op je schijf, en je hebt je data terug ;)

Daarna nieuwe schijf: en oude wegsmijten :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Had ik ook, de HD was aan het dood gaan en ik ben zelfs bestanden kwijtgeraakt. Dus ik zou maar snel je dingen backuppen want het ging bij mij sneller dan verwacht.

De schijf was trouwens een Maxtor 160GB, deze was 7 maanden oud en is 2x kapot gegaan.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe hdd gekocht, zoals aan geraden, alleen nu zit ik met het volgende: hij word niet herkent door me bios of door windows xp home. De achterkant van de schijf heeft alleen een circiut, zonder chips of dergelijken, dus alleen maar voorgeboorden gaatjes, en ook geen tekst erbij.
Mijn vraag is of dit normaal is voor dit soort schijven of dat het een productiefout is. Het gaat om een SATA Maxtor DiamondMax 20 met 160gb.