Ik volg een deeltijdstudie aan een HBO. Deze studie wordt voor 100% door mijn werkgever betaald..., echter heb ik hiervoor wel een restitutieplicht dat ik 2 jaar voor hem moet blijven werken.
Ik betaal dus niet de euro's, maar moet de studie wel terugbetalen als ik binnen 2 jaar een andere baan krijg.
Nu las ik onderstaande op de site van de belastingdienst:
Ik betaal dus niet de euro's, maar moet de studie wel terugbetalen als ik binnen 2 jaar een andere baan krijg.
Nu las ik onderstaande op de site van de belastingdienst:
Kan ik uit dit verhaal van de BD opmaken dat ik het norm bedrag van 2135 euro als aftrekpost kan opgeven...????, of mag ik wellicht het lesgeld/boekengeld ook aftrekken.????De vrijstelling is ook van toepassing als een werknemer de vergoeding voor studiekosten onder bepaalde omstandigheden moet terugbetalen, bijvoorbeeld als hij de studie onderbreekt of als hij onvoldoende studieresultaten behaalt. Gratificaties of premies die u aan de werknemer toekent bij afronding van zijn studie of opleiding, behoren echter wel tot het loon, ook al is de hoogte ervan afgestemd op de hoogte van de studiekosten.