Slepen in windows werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.982 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 10:17
Heb sinds gister een heel raar probleem:

ik kan simpel weg geen enkel bestand in windows meer oppakken en verslepen.
Ik contstateerde dit probleem gisteravond laat voor het eerst in nero 6, ik kon geen bestanden meer naar een cdrom slepen om een back up te branden.

Vandaag even verder onderzoek naar gedaan. Ik kan geen enkel bestand in windows meer oppakken en naar een ander venster slepen. Het bestand selecteerd wel (wordt blauw) maar slepen kan niet meer??!! Zelfs op het bureaublad een icoontje even naar en andere hoek slepen lukt niet meer. Ook merk ik dat op sommige fora ik de links nar externe bestanden niet kan openen. In internet explorer 7 kan ik ook geen link in een nieuw venster of tabblad openen. De pc reageert gewoon niet op het commande. Als ik handmatig een nieuw tabblad open en de link hierin plak werkt het wel weer. Lijkt me dat deze dingen verband met elkaar hebben??

Wat heb ik al gedaan: ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, heb hitmanpro eerst maar eens gedraait, niets gevonden. MSconfig gechecked of er vreemde dingen opstarten, niet het geval. Verder weet ik niet wat ik moet doen.....

Iemand een oplossing? Of morgen ochtend maar een clean install doen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
System restore naar 3 dagen terug?

En hoe zit het met de safe mode, werkt het daar?

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

misschien dit een optie:
eigenschappen van je startmenu -> menu start -> aanpassen -> geavanceerd -> 'slepen-en-neerzetten inschakelen' aanvinken...?

Edit:
ik weet het, normaliter alleen voor je startmenu, maar u never know... het heeft iig wel geholpen toen ik een soortgelijk probleem had...

[ Voor 42% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 24-02-2007 23:12 ]

Ici kann uw Werbung staan

• thefox154
DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:10:
misschien dit een optie:
eigenschappen van je startmenu -> menu start -> aanpassen -> geavanceerd -> 'slepen-en-neerzetten inschakelen' aanvinken...?

Edit:
ik weet het, normaliter alleen voor je startmenu, maar u never know... het heeft iig wel geholpen toen ik een soortgelijk probleem had...
deze staat al ingevinkt, klonk eigenlijk best logisch :+

In veilige modus wilt de pc niet starten??? Op het moment dat ik via F8 bootmenu kies werken de pijltjes toeten niet meer om veilige modus te selecteren???? Heel vaag. Als ik de bios in ga ofzo werkt het toetsenbord wel 100%, begin er steeds minder van te snappen...\

edit: bij systeemherstel staan wel een aantal data vet gedrukt, hier zouden dus herstelopties moeten zijn... Echter kan ze niet aanklikke, kan ook niet februari bijvoorbeeld veranderen in januari. Lijkt wel of de hele zooi op een of andere manier op slot zit?

[ Voor 15% gewijzigd door thefox154 op 24-02-2007 23:21 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoals ik het nu hoor is je Windows-install aardig f-ed up..

Als het je weinig waard is zou ik de moeite sparen en de boel er opnieuw op zetten ja..

• thefox154
TheZeroorez schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:30:
Zoals ik het nu hoor is je Windows-install aardig f-ed up..

Als het je weinig waard is zou ik de moeite sparen en de boel er opnieuw op zetten ja..
Toch bedankt voor het mee denken, ga nu een format c geven, windows had ook geen schuld na ruim 1,5 jaar te hebben gedraaid. Volgens mij een record tijd :+

• thefox154
hmm probleem.

Als ik opnieuw boot met me windows cd erin meot ik op een toets drukken om de pc opnieuw op te starten. heel leuk en aaridg, maar net als bij het F8 menu werkt dan net me toetsenbord niet waardoor ik steeds in de normale xp boot. Het uitzetten van de hd als bootdevice werkt neit. Inmiddels ook een stadnaard ps2 toetsenbord eraan gehangen maar oko dan mag ik geen keuzes maken. Wordt een beetje chaggie hiervan, iemand een idee voordat ik die pc hier van 2 hoog naar beneden flikker :+

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bereid je hdd voor op een Windows installatie in een andere computer. Formatteren en installatie files kopiëren dus. Dan word als het goed is de installatie gewoon van hdd gestart. Met Windows standaard support voor je keyboard.
Pagina: 1