[Bootcamp] Geen boot menu meer

Pagina: 1
Acties:

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Na een tijdje Windows XP via Bootcamp te hebben gedraaid (voor de games) wilde ik Windows Vista wel eens proberen. Dus de DVD als startup disk ingesteld en installeren die hap. Ik heb voor een schone installatie gekozen, dus mijn Windows XP partitie heb ik laten formatteren.

Windows Vista werkt nu als een zonnetje, maar ik krijg met geen mogelijkheid meer Mac OS X opgestart. :(

Geprobeerd:
- Opstarten met ALT (option) > er komen geen opties in beeld
- Opstarten met de Mac OS X installatie DVD er in en C ingedrukt houden

In alle gevallen gaat hij doodleuk Windows Vista starten. Het stomme is dat hij wel vanaf de Vista installatie DVD start als ik die er in doe.

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen proberen? Zelf een totale herinstallatie lukt nu niet, want ik kan niet van de Mac OS X DVD starten. :'(

Ik heb zelf het idee dat ik in de fout ben gegaan bij het instellen van de Vista DVD als startup disk, maar zeker weten doe ik het niet.

edit:
Het bestandje "Startup Disk.cpl" wil dus ook niet draaien onder Vista :(

[ Voor 4% gewijzigd door -Mous- op 24-02-2007 22:50 ]

Verwijderd

naar probleem idd,

Ik had iets dergelijks eens met een vastzittende windows xp cd waarbij het bootmenu maar nooit wilde verschijnen. Of het de officiele oplossing is weet ik niet, maar probeer de c of alt ipv ingedrukt te houden eens een paar keer aan te tikken tijdens het starten. Zo lukte het mij uiteindelijk om het bootmenu te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 22:55 ]

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Het is alweer opgelost. Ik had tijdelijk voor de installatie een USB logitech toetsenbord gebruikt, omdat mijn Apple BT toetsenbord niet herkend werd tijdens de Vista installatie.

Blijkbaar herkent de iMac dit toetsenbord niet bij het opstarten ofzo, want na installatie van de BT drivers en opnieuw koppelen van het Apple plankje kon ik daarmee wel het boot menu starten.

Mooi geval van iets te snel een topic starten. :P Maar ach, mooi voor het archief.