[CINEMAKAMER] - Hulp nodig bij inrichting

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:44
Eindelijk is het zover, mijn zolder is bijna afgewerkt en ik kan beginnen met mijn Cinema Kamer in orde te brengen.

Mijn Dolby & Projector zijn reeds aangekocht, ook de cinema stoelen zijn aangekocht. Nu heb ik een paar praktische vragen

- Hoe zet ik best mijn stoelen ? -- Ik zal zeker een podium moeten bouwen want de stoelen moeten vanonder vast gevezen worden, en in de grond vast zetten zie ik niet zitten.
- Hoe zouden jullie het podium bouwen
- Hoe hoog moet het verschil in de rijen om geen last te hebben van de stoel voor u, dit zijn de stoelen die ik gekocht heb, ze zijn 1meter hoog , 70 cm breed en 40 cm diep. Er komen nog arm leuningen die zijn los op het moment
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/tcollier/cinema%20kamer-border.jpg
- Welke kleurencombinatie kan ik best gebruiken? Dit heb ik nu in mijn gedachte :
Afbeeldingslocatie: http://www.cinedream.be/projects/living.jpg
- Welk materiaal zou je best gebruiken voor de vloer? Momenteel denk ik aan laminaat.
- Welke sfeerverlichting?

Layout :
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/tcollier/cinema%20kamer%20-%20draw-border.jpg

Hou er wel rekening mee dat de kamer een puntdak heeft van links tot rechts en dat bijgevolg de linkerkant van de kamer maar 50cm hoog is.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 19:58
Vanwaar plaats je de stoelen buiten het midden en niet voor het scherm? Ik probeer in de bioscoop ook in het midden te gaan zitten. Dat kijkt wat makkelijker vind ik. Voor de schouw zou ik het niet doen. Je werkt nu in de breedte, waarom gebruik je niet de lengte van de kamer? Heb je ook een grotere afstand tot het scherm. Zo dicht op een groot scherm is niet prettig volgens mij.Dom je zit natuurlijk met de schuinte van je daken 8)7

Laminaat op de vloer gaat denk ik erg klinken. Ik zou eerder voor een hoogpolig tapijt kiezen. Beter voor de accoustiek.

Hoogte tussen de stoelen zou ik zo rond de 20 á 30 cm houden. Dank kijk je er volgens mij zo overheen. Wellicht kun je dit eerst uit proberen voordat je alles vast maakt.

[ Voor 22% gewijzigd door tm030614 op 24-02-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
tm030614 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:48:
Vanwaar plaats je de stoelen buiten het midden en niet voor het scherm? Ik probeer in de bioscoop ook in het midden te gaan zitten. Dat kijkt wat makkelijker vind ik. Voor de schouw zou ik het niet doen. Je werkt nu in de breedte, waarom gebruik je niet de lengte van de kamer? Heb je ook een grotere afstand tot het scherm. Zo dicht op een groot scherm is niet prettig volgens mij.Dom je zit natuurlijk met de schuinte van je daken 8)7

Laminaat op de vloer gaat denk ik erg klinken. Ik zou eerder voor een hoogpolig tapijt kiezen. Beter voor de accoustiek.

Hoogte tussen de stoelen zou ik zo rond de 20 á 30 cm houden. Dank kijk je er volgens mij zo overheen. Wellicht kun je dit eerst uit proberen voordat je alles vast maakt.
Inderdaad, misschien beter in het midden... Maar ja testen van de hoogte is wat moeilijk, ik moet eerst het podia bouwen, dus daarom dat ik het eerst zeker wou weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

In het midden kan makkelijk. Heb hier een beamer op 1.70 hoogte staan en je kan er gewoon goed onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 17:58

mambo No5

Bad Apple?

tc982 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:30: - Hoe zet ik best mijn stoelen ? -- Ik zal zeker een podium moeten bouwen want de stoelen moeten vanonder vast gevezen worden, en in de grond vast zetten zie ik niet zitten.
Wat zijn de afstanden tussen de schroefgaten in de "poot" van de stoel? het beste is om een balk te nemen die ongeveer even breed is (liever iets breder dan smaller) en de stoel met een paar stevige schroegen in de schroeven. Ik neem aan dat de stoelen onderling ook nog wel vast te maken zijn? Enkel met 4 schroeven en zo'n smal oppervlak bij de poot zorgt voor instabiliteit in de breedte richting.. Minimaal 2 stoelen aan elkaar monteren is dus eigenlijk wel het minimum zonder diagonale bevestigingen te willen gaan monteren. Als tussenoplossing kan je natuurlijk wel een snacktafeltje met bekerhouders maken om de stoelen -op de een of andere manier- daar aan vast te maken. Hoe zit het met bevestiugingsmogelijkheden aan de zijkant van de stoelen?
- Hoe zouden jullie het podium bouwen
Maak een raamwerk van wat dikkere balken en zorg dat onder de locatie's van de stoelen balken lopen waarop je de stoelen kan nevestigen. Zorg ook dat de onderlinge afstand tussen de balken niet al te groot is om doorbuigen van de "vloerpanelen" op het raamwerk te voorkomen. Als oppervlak kan je gebruik maken van vrijwel elk houten materiaal dat je maar wil; houd wel rekening met het onderwerp van je raamwerk hoe stevig dit materiaal is. MDF bijvoorbeeld zal geen fijngeraamd raamwerk nodig hebben, terwijl laminaat of parket dit wel meer nodig heeft. In de loze gaten zou ik persoonlijk wel isolatiemateiraal stoppen om tochten en koude onder de vloer te laten.
- Hoe hoog moet het verschil in de rijen om geen last te hebben van de stoel voor u, dit zijn de stoelen die ik gekocht heb, ze zijn 1meter hoog , 70 cm breed en 40 cm diep. Er komen nog arm leuningen die zijn los op het moment
[afbeelding]
Dat zal een kwestie van proberen zijn lijkt me; iedereen heeft een andere definitie van "comfortabel zitten". Wellicht dat je de afstand kan bepalen door de stoelen droog neer te zetten en met de opstelling te spelen? Je kan ook achter in een auto gaan zitten en door met de voorstoel te schuiven bepalen wat voor jouw een goede afstand is; maar dat is niet echt representatief voor de stoelen die je gaan gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je de rij voor je het beste een stukje kan verschuiven in de breedte om kruinen in je gezichtsveld te voorkomen bij het bekijken van een film met meerdere mensen. :)
- Welk materiaal zou je best gebruiken voor de vloer? Momenteel denk ik aan laminaat.
Wat is je budget? Als je genoeg te besteden hebt kan je inderdaad voor laminaat gaan (zie m'n eerdere verhaal over het raamwerk), maar als je minder te besteden hebt kan je beter voor MDF of spaanplaat gaan en dit bekleden met een vloerbedekking...
- Welke sfeerverlichting?
Halogeenlampjes met een laag wattage die indirect licht produceren doen het vaak wel goed imo... Mooi licht is heel erg persoonlijk, maar het is maar net welke sfeer je in de kamer wilt scheppen...

Iig succes met je project :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 10:34
http://www.soundscapes.nu/
Dit is een leuke site waar een aantal projecten zijn uitgewerkt.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Mr. Dave schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:53:
http://www.soundscapes.nu/
Dit is een leuke site waar een aantal projecten zijn uitgewerkt.
Heel mooi, maar gaat nou net mijn petje te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193784

zorg ook voor donkere kleuren, je wilt minimale reflectie hebben , dat leid alleen maar af. En denk aan je accoustiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
De kleuren worden : Donkerbruin + Donkerrood + Beige.. dus redelijk donker

Ook zijn in de twee veluxen een zwart gordijn ingebouwd dat alles hermetisch lichtdicht maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193784

Pagina: 1