gambieter schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:35:
Dat is toch nog een uitstekende laptop? Misschien eerst eens wat overbodige services en residente programma's uitschakelen, en je Windows optimaliseren. Zou je niet eerder een desktop voor dat soort werkzaamheden nemen?
Dit moet ik inderdaad nog doen, ik heb mij laptop nog geen maand geleden geformateerd, (Voor adobe reader moet ik nog steeds een aantal keer herstarten

)
Maar ik heb nog geen overbodige services uitgezet.
Dus dat zal ik binnenkort maar eens gaan doen!
GremliN-Online schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:54:
Heb je windows wel eens helemaal er opnieuw opgezet? Je wilt niet weten wat een format je aan snelheid opeens terug geeft. Gewoon grondig schoonmaken
* Pittie houd vast aan een format per jaar, onder 98 was het zelfs ieder halfjaar raak 
Zoals gezegt, de laptop is pas nog geformateerd. Overigens formateer ik ook zo ongeveer 2-3x per jaar.
Emiel1984 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:14:
Ik snap niet helemaal waarom je wil internetten en quickparren tegelijk. Quickparren kost bijna geen tijd, als je even koffie\wat te drinken haalt is het in 99% van de gevallen al klaar. En zoals bovenstaande poster al zegt... ga je windows opnieuw installeren als het echt allemaal zo traag is. (Is het ook veel trager dan in de eerste paar maanden ?
Edit1:
Ik zou niet updaten, kost erg veel bij een laptop en volgens mij zijn de meeste laptops ook niet erop gebouwt (koeling en dergelijke).
McKaamos schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:22:
sowieso kan je vaak het upgraden van een laptop wel vergeten.
Processor vervangen is geen pretje, plus dat je het risico loopt dat een andere chip gewoon helemaal niet werkt.
Heb zelfs meegemaakt dat ik een Celeron M niet vervangen kon krijgen door een Pentium M (zelfde serie en alles). Laptop wou er gewoon niet mee starten.
Het is hooguit een optie om je RAM en HDD te upgraden, maar eigenlijk hoef je daar geen enorme boost van te verwachten.
Beste idee is om eerst maar eens de boel op te schonen.
Nog een klein feitje: zelfs al doe je regelmatig een schone install, uiteindelijk zal je elk systeem traag gaan vinden, en wil je wat nieuws.
Ik vond m'n vorige systeem ook traag worden en heb ondertussen sinds enkele maanden een nieuwe, maar heb alweer zoiets van "hmm jah kan sneller jongens...".
Vooral op het gebied van harddisk is het eigenlijk altijd traag. Daar moet echt een betere oplossing voor komen imho. (en dan heb ik nu een RAID0 setup... damnit!

)
Soms zijn het best grote reparaties, bijvoorbeeld van een dvdtje, dan heeft hij echt 30- 40minuten nodig (Terwijl als ik datzelfde op mn desktop doe, hij ongeveer in 5-10minuten klaar is)
Upgraden ga ik inderdaad maar vanaf zien. Zeker aangezien de cpu al gauw op 200 euroo zit, en het dan nog niet eens zeker is dat hij werkt. Een 7200rpm harde schijf vind ik ook nog te duur, 100GB voor ongeveer 100euro. Zeker als jullie zeggen dat mijn laptop er geen "superboost" van gaat krijgen.
Dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, zal ik ook nog eens doen!
GremliN-Online schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:44:
Heb mn laptop afgelopen half jaar 5 keer leeg gehaald als ik het goed heb dus dat klopt wel aardig. Volgens winver mag ik in juni weer
Maar een format helpt altijd behoorlijk. Met XP en Vista is het behoorlijk minder geworden. 98 kon je echt vrij vaak doen.. Zoek een fijne regenachtige zaterdag en ga een dagje backuppen, formatteren, installeren, terugzetten. Je krijgt er een mooi snel systeem van.
* Pittie vind het eigenlijk wel leuk te vinden 
Ik vind dat meestal ook wel leuk om te doen
Daarom heb ik ook een D-partitie met de installers van mn programma's
Ik heb dus alleen een Windows schijf nodig, en daarna kan ik mn laptop herinstalleren!
Maar ik merk tijdens het installeren al dat mijn laptop vele malen trager is dan mijn desktop.
Windows installeren doet er bijvoorbeeld al ongeveer 20minuten langer over, daarnaast merk ik ook dat als ik een programma installeer, en ondertussen het volgende programma unrar, dat dit veel meer tijd kost dan dat ik unrar zonder het installeren van een programma. Dit terwijl dit op mijn desktop totaal niet uitmaakt.
Maar als ik jullie reacties zo hoor, dan moet ik gewoon bij deze laptop blijven. Ik ben nooit echt fan geweest van laptops, maar ik moest er eentje aanschaffen van de studie (Die ik inmiddels niet meer doe) Voor de rest gebruik ik hem nu vaak thuis in het weekend om even te surven en dat soort dingen. (Af en toe een dvdtje of serie mee te pakken)
Voor het snelle werk moet ik me gewoon richten op mijn desktop!
Iig bedankt allemaal voor jullie reacties!